Innehåll:
• Läkarväska
• Matchställ
• Nycklar
• Övrigt material
Läkarväska
Inför varje säsong ska ansvarig lagledare se till så att lagets läkarväska är komplett. Ta kontakt med klubbens materialansvarig om väskan behöver kompletteras. Viktigt innehåll är sax, elastisk binda, kylpåsar, plåster, skavsårsplåster, sårtvätt, värktabletter och skadetejp. Vid avslutad säsong behåller respektive lag sin väska.
(Källa: Ungdomsgruppen)
Matchställ
Fr.o.m. det år man spelar poolspel får laget matchställ (tröjor, shorts och strumpor) samt målvaktställ. Detta lämnas ut vid säsongens början. I matchväskan skall även en inventeringslista finnas där innehållet redovisas. Efter avslutad säsong, senast 14 dagar efter sista matchen, ska väskan lämnas in, plaggen räknas igenom och listan uppdateras. Syftet med att samla in stället efter avslutad säsong är att kunna lämna vidare ställ till de lag som behöver större storlekar så att vi får en bra omsättning på de ställ vi har i omlopp. Nya ställ köps in och befintliga kompletteras vid behov. Det år man börjar spela seriespel får man köpa sin målvaktsdräkt själv, se mer information under rubriken Avgifter/Kostnader, Suventioner målvakt.
Det är inte tillåtet för lag att trycka upp egna matchställ pga regler kopplade till våra sponsorer.
(Källa: Ungdomsgruppen)
Nycklar
Nycklar som behövs för att kunna träna och spela i Sporthallen och Alléhallen i Habo kvitteras ut på kommunens fritidskontor (vid biblioteket). För Allehallen behövs nycklar både för att komma in i hallen och förrådet. I Sporthallen behövs nycklar för att komma in i klubbens utrustningsförråd. Nycklarna ska lämnas in efter avslutad säsong och får åter kvitteras ut nästkommande säsong. Detta för att undvika att nycklar blir liggande ifall ledare slutar. Nycklar till skåp i förråden i Sporthallen och i Fagerhus kvitteras ut hos resp. vaktmästare.
(Källa: Ungdomsgruppen)
Övrigt material
Klubben ansvarar för att det finns bollar, västar, koner mm som behövs för att kunna bedriva träning och match. Likaså ansvarar klubben för att varje lag har en utrustad läkarväska. Allt material kompletteras vid behov, därför är det viktigt att ni som ledare säger till om det fattas något. Alla inköp av kläder och material sker genom klubbens materialansvarige. Materialet förvaras i särskilda förråd som klubben disponerar i de tre idrottshallar där klubben har aktiviteter, dvs Sporthallen, Alléhallen och Fagerhus.
(Källa: Ungdomsgruppen)