Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Trosa Edanö IBK P-14/15
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Trosa Edanö IBK P-14/15.
P-14/15
Följ oss för uppdateringar
1. Ledare, denna säsong är vi Oskar (Nilons pappa), Frida (Luddes mamma), Fredrik (Julles pappa), Emelie, (Ejes mamma), Peter (Svens pappa), Andreas (Wilmers pappa, ev efter fotbollssäsongen), Robban (Adams pappa)
2. Träningar, vi kommer i början av säsongen att jobba med olika fokusområden och successivt gå igenom våra övningar. Vi önskar att föräldrar inte är i hallen under träningarna för att få bättre fokus och också få in att det är oss ledare spelarna ska vända sig till om det är något under träningarna och känna sig trygga med det. Självklart får nya spelare ha sina föräldrar med ett par gånger tills de känner sig som hemma.
3. Sammandrag, vi kommer att ha 6 sammandrag under säsongen:
20/10 Duveholmsghallen Katrineholm
24/11 Hedebyhallen, Vagnhärad
30/11 Björkestahallen, Nykvarn
9/2 Hedebyhallen, Vagnhärad
16/3 Duveholmshallen, Katrineholm
22/3 Hammarens IP, Mariefred
Det är tre matcher per sammandrag och vi spelar 2x15 min med 4 utespelare och målvakt. Vi kommer att sikta på ungefär 13 spelare per match för att de ska få så mycket speltid som möjligt. Planen är att skicka ut intresseanmälan torsdag veckan innan match för att kartlägga hur många som kan. Denna ska det svaras på senast söndag helgen innan match för slutlig kallelse måndag veckan innan match. Om det blir så att vi kommer behöva “ställa” spelare som tackat ja på intresseanmälan kommer att försöka se till så att alla får spela lika mycket, så man inte behöver stå över flera sammandrag. OM det behövs så kommer vi delvis att kolla på träningsnärvaro.
4. Vi ber er att svara på kallelser för både träningar och match för att vi ska kunna planera träningen på bästa sätt. Om man inte svarar på intresseanmälan för match tolkar vi det som att man inte kan.
5. Kioskansvarig, vi önskar att en förälder anmäler sig frivilligt att vara kioskansvarig. Det brukar vara 2 kioskpass per säsong som vårt lag ska bemanna kiosken i Hedebyhallen när det är matcher eller sammandrag. Kioskansvarig är mer påläst på rutinerna och gör schema för bemanning för föräldrar i laget och ser till att allt startas upp och stängs igen enligt rutinen.
6. Hemmamatcher, sekretariat + matchvärdar, vi har som ni ser ovan två hemma-sammandrag under säsongen. Då bemannar vi sekretariatet och vi behöver matchvärdar. Det utser vi ledare med reserver och man ansvarar själv för att se till att någon annan tar ens pass om man inte kan. Sekretariatet är fortsatt enbart tid och klockan stoppas vid mål och på domarens tecken.
7. Träningsmatch, vi ska se om vi kan ordna med en träningsmatch innan första sammandraget. Vi återkommer så fort vi kan om vi får till något.
8. Sälja kirrat och klart, vi delade ut material för att sälja ljus och kaffe från kirrat och klart för att få in pengar till vår lagkassa för framtida cuper, material som inte klubben står för samt lagaktiviteter. OBS, de som inte var med på föräldramötet måste säga till så de får material samt lämna in uppgifter för att få en försäljningssida. Vi förväntar oss att ni tar ansvar för det!
9. Lagaktivitet, vi nämnde att vi hade lagaktivitet på gång och det blev spikat att nu på söndag kan vi ses i kiosken i Hedeby och tillsammans kolla på tv-sändningen SSL-matchen mellan Nykvarn och Linköping. Patrik, vår nya kanslist som också kommer och hälsar på på träningen på onsdag, spelar i Nykvarn vilket gör det lite extra kul. Matchen börjar kl 17, vi ses en liten stund innan och vi bjuder på lite snacks och något att dricka. Vi vet att det är med lite kort varsel men vi hoppas att så många som möjligt kan. Se separat kallelse!
Träning | 22 nov, 17:00 |
Nykvarns IF Svart (hemma) | 24 nov, 09:30 |
Första kallelse sammandrag Hedebyhallen för tillgänglighetskoll. | 24 nov, 09:30 |
Kallelse till sammandrag | 24 nov, 09:30 |
Onyx IBS (hemma) | 24 nov, 11:00 |
Hej på er!
RapporteraJag och Pinge kan ta kioskansvaret gemensamt. Får vi någon genomgång av någon som tidigare varit ansvarig eller hur går det till?
Glad fredag!☀
Rapportera
Jag finns tillgänglig att hjälpa till med uppgiften också. /Julians mamma Jenny
RapporteraRapportera
Jag var kioskansvarig förra året och kan ta ett samtal om så önskas med dig Elin? All dokumentation ska finnas här på laget. Jag stöttar gärna upp såklart! Låt oss höras: 0704542883
RapporteraRapportera
Super snällt att ni ställer upp dom brukar ha ett kioskmöte också men prata gärna ihop er med Caroline👍
RapporteraTrevlig helg
Rapportera
👍👍
RapporteraRapportera
Jättebra Elin och Pinge och även Jenny det tackar vi för och vi uppskattar jättemycket att ni ställer upp. Och även Caroline som kan lära er allt hon kan 👍 Läs gärna igenom det som står om kiosk vi match i länken https://www.trosaedano.se/Document Det som har tillkommit som vi fick veta i onsdags är att vi även ansvarar för att vara sargvakt när damerna och herrarna spelar men det bör stå information om det i dokumenten. Tack igen!
RapporteraRapportera
👍👍
RapporteraRapportera