F-12/13 Blå 1
Följ oss för uppdateringar
Följ
Följer
Nyheter
Lagnyheter
-
Tjänstgöringsschema 2024/2025
Hej på er! Jag (Linnea´s mamma) och Helena (Selma´s mamma) har gjort iordning ett tjänsgöringsschema för våra hemmamatcher. Vi kommer att ha kiosk när vi spelar i Lorensbergahallen. Jag och Helena kommer att sköta kiosken men man får gärna bidra med fikabröd till försäljningen. Vi behöver folk som matchvärd och i sekretariatet. Några får 2 matcher men de flesta får en. Längst ner i inlägget finns en förklaring vad en matchvärd gör. Om ni har förhinder så går det bra att byta med varandra. Det går bra att skriva i facebook gruppen om man behöver byta med någon så vi ser vilka som blir ansvariga. 26/10 Sporthallen Matchvärd: Embla och Ebba M Sekretariat: Ebba och Ebba N 16/11 Lorensbergahallen Matchvärd: Nellie och Bella Sekretariatet: Alva och Thea Kiosk: Selma och Linnea 14/12 Lorensbergahallen Matchvärd: Elise och Elizabeth Sekretariat: Bella och Ellen Kiosk: Selma och Linnea 21/12 Lorensbergahallen Matchvärd: Lisen och Lovina Sekretariat: Elsa och Emma Kiosk: Selma och Linnea 15/2 Lorensbergahallen Matchvärd: Alice och Selma A Sekretariat: Nellie och Noomie Kiosk: Selma och Linnea 8/3 Lorensbergahallen Matchvärd: Alma och Thea Sekretariat: Embla och Ebba M Kiosk: Selma och Linnea Allmänt Som matchvärd är du ambassadör för ett trivsamt hallklimat för alla som befinner sig i hallen. Föreningen ansvarar för att en matchvärd finns på plats i samband med föreningens hemmamatcher i Dalarnas IBF:s serier på Röd, Blå och Grön nivå. Förbundet bekostar två tryckta matchvärdsvästar per lag som föreningen har i seriespel. Föreningen ansvarar för att ett matchvärdsschema finns tillgängligt. Innan match Matchvärden ska vara på plats 30 minuter innan matchstart. Matchvärdsvästen ska vara på från början och under hela uppdraget. Innan match ska matchvärden presentera sig som matchvärd och hälsa både hemma- och bortaledare samt domare välkomna, och visa var omklädningsrum och liknande finns. Matchvärden ska förtydliga för nybörjardomare att de har möjlighet att be dig som matchvärd om hjälp. Under match Matchvärden ska synas under match. Matchvärden placerar sig på ett för hallen lämpligt ställe under matchen. Det kan vara mellan båsen, i sekretariatet eller bland publiken. Ni avgör själva i era hallar vilket som är det bästa. Men oftast är det ledare som är problemet, så står matchvärden en bit ifrån båsen är det bra om denne är uppmärksam. Om matchvärden märker att det blir problem eller hetsigt i båsen ska denne placera er där. Matchvärden äger rätt att säga till publik och ledare i första läget, be dessa att lugna sig och tänka på att de är förebilder för barn och ungdomar. Ni ska dock inte gå in handgripligen och agera. Då säger ni till arrangerande förening (hemmalaget) som får tillse detta. Efter match Matchvärden står kvar i hallen tills spelare och ledare har lämnat hallen, för att se till att inget händer efter matchen. Om någon incident uppstår så ska detta rapporteras till förbundet. I nuläget görs detta via mail till dalarnannebandy.se, där man uppger matchnummer, serie, match, datum och hall och domare samt en redogörelse för händelsen. Inom kort kommer vi att ta fram en skrivbar blankett för detta som kommer att skickas ut.Manual Matchvärd
F-12/13 Blå 1
6 okt 2024
0kommentarer
-
Tjänsgöringsschema
Hej på er! Jag (Linnea´s mamma) och Helena (Selma´s mamma) har gjort iordning ett tjänsgöringsschema för våra hemmamatcher. Vi kommer att ha kiosk när vi spelar i Lorensbergahallen. Jag och Helena kommer att sköta kiosken men man får gärna bidra med fikabröd till försäljningen. Vi behöver folk som matchvärd och i sekretariatet. Längst ner i inlägget finns en förklaring vad en matchvärd gör. Om ni har förhinder så går det bra att byta med varandra. För er som är nya har vi även en facebookgrupp som heter IBF Ludvika F 12-13. 3 dec Sporthallen Matchvärd: Elisabeth N Sekretariat: EbbaN och Bella 21 jan Lorensbergahallen Matchvärd: Agnes Sekretariat: Ebba L och Ellen Kiosk Selma och Linnea 17 feb Lorensbergahallen Matchvärd: Alice och Alma Sekretariat: Ebba M och Nellie Kiosk Selma och Linnea 9 mars Sporthallen Matchvärd: Elise Sekretariat: Elsa A och Noomie 17 mars Lorensbergahallen Matchvärd: Selma A Sekretariat: KLara och Thea Kiosk Selma och Linnea Allmänt Som matchvärd är du ambassadör för ett trivsamt hallklimat för alla som befinner sig i hallen. Föreningen ansvarar för att en matchvärd finns på plats i samband med föreningens hemmamatcher i Dalarnas IBF:s serier på Röd, Blå och Grön nivå. Förbundet bekostar två tryckta matchvärdsvästar per lag som föreningen har i seriespel. Föreningen ansvarar för att ett matchvärdsschema finns tillgängligt. Innan match Matchvärden ska vara på plats 30 minuter innan matchstart. Matchvärdsvästen ska vara på från början och under hela uppdraget. Innan match ska matchvärden presentera sig som matchvärd och hälsa både hemma- och bortaledare samt domare välkomna, och visa var omklädningsrum och liknande finns. Matchvärden ska förtydliga för nybörjardomare att de har möjlighet att be dig som matchvärd om hjälp. Under match Matchvärden ska synas under match. Matchvärden placerar sig på ett för hallen lämpligt ställe under matchen. Det kan vara mellan båsen, i sekretariatet eller bland publiken. Ni avgör själva i era hallar vilket som är det bästa. Men oftast är det ledare som är problemet, så står matchvärden en bit ifrån båsen är det bra om denne är uppmärksam. Om matchvärden märker att det blir problem eller hetsigt i båsen ska denne placera er där. Matchvärden äger rätt att säga till publik och ledare i första läget, be dessa att lugna sig och tänka på att de är förebilder för barn och ungdomar. Ni ska dock inte gå in handgripligen och agera. Då säger ni till arrangerande förening (hemmalaget) som får tillse detta. Efter match Matchvärden står kvar i hallen tills spelare och ledare har lämnat hallen, för att se till att inget händer efter matchen. Om någon incident uppstår så ska detta rapporteras till förbundet. I nuläget görs detta via mail till dalarnannebandy.se, där man uppger matchnummer, serie, match, datum och hall och domare samt en redogörelse för händelsen. Inom kort kommer vi att ta fram en skrivbar blankett för detta som kommer att skickas ut.Manual Matchvärd
F-12/13 Blå 1
19 nov 2023
0kommentarer
-
-
Klubbförsäljning Newbody
Styrelsen har beslutat att samtliga spelare. Från senior lagen ner till P15 och F12/13/14. Ska sälja Newbodyprodukter. Varje spelare ska sälja minst 5 paket. Är det två eller spelare i en familj ska familjen sälja minst 10 paket. Om man inte säljer det av styrelsen beslutade antalet får man betala 50kr/paket som saknas. Det går således att avstå från försäljningen genom att betala 250kr. För de paket som säljs utöver dessa 5 går 30:-/paket till lagets kassa. Försäljningen startar i slutet på september. Vid frågor kontakta Gittan Sundström, gittan1974@gmail.com
F-12/13 Blå 1
17 sep 2022