Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IBF Ludvika F-12/13 Blå 1
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IBF Ludvika F-12/13 Blå 1.
F-12/13 Blå 1
Följ oss för uppdateringar
Hej på er!
Jag (Linnea´s mamma) och Helena (Selma´s mamma) har gjort iordning ett tjänsgöringsschema för våra hemmamatcher. Vi kommer att ha kiosk när vi spelar i Lorensbergahallen. Jag och Helena kommer att sköta kiosken men man får gärna bidra med fikabröd till försäljningen. Vi behöver folk som matchvärd och i sekretariatet. Längst ner i inlägget finns en förklaring vad en matchvärd gör. Om ni har förhinder så går det bra att byta med varandra. För er som är nya har vi även en facebookgrupp som heter IBF Ludvika F 12-13.
3 dec Sporthallen
Matchvärd: Elisabeth N
Sekretariat: EbbaN och Bella
21 jan Lorensbergahallen
Matchvärd: Agnes
Sekretariat: Ebba L och Ellen
Kiosk Selma och Linnea
17 feb Lorensbergahallen
Matchvärd: Alice och Alma
Sekretariat: Ebba M och Nellie
Kiosk Selma och Linnea
9 mars Sporthallen
Matchvärd: Elise
Sekretariat: Elsa A och Noomie
17 mars Lorensbergahallen
Matchvärd: Selma A
Sekretariat: KLara och Thea
Kiosk Selma och Linnea
Allmänt
Som matchvärd är du ambassadör för ett trivsamt hallklimat för alla som befinner sig i hallen.
Föreningen ansvarar för att en matchvärd finns på plats i samband med föreningens hemmamatcher i Dalarnas IBF:s serier på Röd, Blå och Grön nivå.
Förbundet bekostar två tryckta matchvärdsvästar per lag som föreningen har i seriespel.
Föreningen ansvarar för att ett matchvärdsschema finns tillgängligt.
Innan match
Matchvärden ska vara på plats 30 minuter innan matchstart.
Matchvärdsvästen ska vara på från början och under hela uppdraget.
Innan match ska matchvärden presentera sig som matchvärd och hälsa både hemma- och bortaledare samt domare välkomna, och visa var omklädningsrum och liknande finns.
Matchvärden ska förtydliga för nybörjardomare att de har möjlighet att be dig som matchvärd om hjälp.
Under match
Matchvärden ska synas under match.
Matchvärden placerar sig på ett för hallen lämpligt ställe under matchen. Det kan vara mellan båsen, i sekretariatet eller bland publiken. Ni avgör själva i era hallar vilket som är det bästa. Men oftast är det ledare som är problemet, så står matchvärden en bit ifrån båsen är det bra om denne är uppmärksam.
Om matchvärden märker att det blir problem eller hetsigt i båsen ska denne placera er där.
Matchvärden äger rätt att säga till publik och ledare i första läget, be dessa att lugna sig och tänka på att de är förebilder för barn och ungdomar. Ni ska dock inte gå in handgripligen och agera. Då säger ni till arrangerande förening (hemmalaget) som får tillse detta.
Efter match
Matchvärden står kvar i hallen tills spelare och ledare har lämnat hallen, för att se till att inget händer efter matchen.
Om någon incident uppstår så ska detta rapporteras till förbundet. I nuläget görs detta via mail till dalarnannebandy.se, där man uppger matchnummer, serie, match, datum och hall och domare samt en redogörelse för händelsen. Inom kort kommer vi att ta fram en skrivbar blankett för detta som kommer att skickas ut.Manual Matchvärd
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera