• Sammandrag U9

    Hej allesammans! Nu börjar det dra ihop sig till säsongens och denna årskulls första sammandrag. Nedan sammanfattar vi återigen lite kort om hur upplägget kommer se ut. Vi är en grupp med många "inlånade" barn födda 2017 och kommer därför köra på ett rullande schema inför sammandragen. Denna samt generell information kring sammandragen har ni tagit del av i tidigare utksick - finns att läsa som tidigare nyhet. 17-barnen är alltså inte är garanterade speltid till varje sammandrag. Som tidigare kommunicerat kommer vi börja kalla samtliga barn födda 16 samt fylla på med 17 i den mån spelar saknas. Första sammandraget går av stapeln redan nästa söndag (20/10) i Nordmaling, och jag kommer ganska omgående att skicka ut en anmälan om deltagande samt mer info där, därför är det viktigt för oss att vi får in svar från 16-barnen så snart som möjligt och senast onsdag nästa vecka, så vi ledare har tid och möjlighet att fylla ut med 17-barn. Håll koll på Laget.se och se gärna till att ni slagit på notiser om ni har appen! U10 10 okt 2024 0kommentarer
  • Föreningscup

    På lördag anordnas det en föreningscup, tanken är att vi blandar lagen utifrån de som anmäler sig från u10-alaget. Man kommer att spela mot jämnåriga. Hoppas att så många som möjligt har möjlighet att vara med. /Eva-Lena U10 för 2 dagar sedan 1kommentar
  • Föräldramöte U9 - 240911

    Nedan finner ni ett sammanställning av vad som gicks igenom på föräldramötet - Finns några övriga synpunkter eller frågor är ni välkomna att kontakta oss ledare. Utrustning/material Obligatorisk utrustning: Skridskor, hjälm, halsskydd och handskar. Målvaktsutrustning finns att låna (två st), prata med någon av oss ledare om ditt barn vill prova stå i mål. Gör det i så fall träningen innan, annars är det ”först till kvarn” som gäller. Fyllda vattenflaskor kommer finnas på plats, märkta med barnens namn. Dessa ska stanna på hallen och förvaras i vårt förråd mellan träningarna. Tröjor svart och grönt/ delas upp i två grupper varje träning, tröjorna skall hängas upp efter varje träning! Inga föräldrar i båset - Man vill minska spring/nedgrusning i båset! Förråd: Vi kommer ha ett förråd märkt U-9 nere i korridoren som vi låser om. Där erbjuds barnen att lämna sin utrustning så att den alltid finns på hallen redo inför träning. Krav på att man får lämna sin utrustning är dock att man köper en utrustningsback, så att dessa kan ställas på hyllor. Slipback/slipning! Vi kommer ha en ”slipback” ståendes i förrådet där man kan lämna sina skridskor vid behov av slipning. Slipning kommer ske mellan träningarna , alltså inte just före träningarna då det är fullt upp med andra förberedelser inför träning. Pris på utrustningsback är 350kr och vi gör ett utskick på laget.se om anmälan att köpa en back,och sen sambeställer vi alla backar på en gång. Sammandrag/matcher Exakt veckodag för sammandragen är inte bestämt än, men det är antingen lördag eller söndag, så därför står det två datum nedan. Vid sammandrag så spelas ca 4-5 matcher under några timmars tid. Matcherna är 1x15 min och man spelar 3 utespelare och en målvakt på isen med byten som görs vid signal. För att kunna delta i sammandrag måste man ha minst sju spelare anmälda och merparten av dem ska vara födda 2016. Det finns krav från förbundet att lagen ska vara så åldershomogena som möjligt. Då vi på pappret endast har 8 spelare födda 2016 kommer vi ha ETT lag anmält till vinterns sammandrag. Barn födda 2016 kommer att ha förtur och barn födda 2017 kommer att få delta vid behov, och få chans att spela match på rullande schema. Då barnen födda -17 inte får spela match i år i samma utsträckning så har föreningen bestämt att dessa barn/föräldrar inte behöver sälja lotter eller jobba på vännäsdagarna samt hundutställningen som ”kompensation”. Föreningen måste förhålla sig till verkligheten och de krav som ställs från förbundet och göra det bästa av situationen. Detta är den bästa lösningen just nu, och hur den här frågan utvecklar sig tills nästa år får framtiden utvisa. Datum för sammandrag: v42, 19 eller 20 oktober v 46, 16 eller 17 november v 48, 30 eller 01 november v3, 18 eller 19 januari v 5 1 eller 2 februari v 7 22 eller 23 februari Information från ungdomsansvarig Träningsavgift: 1400 kr Det kommer bli en del försäljning och arbete av föräldrar för föreningen under kommande säsong. Kioskansvar: Kiosken ska vara bemannad under A-lagets matcher och det finns ett arbetsschema fram till jul uppsatt på kioskdörren. Arbetsbeskrivning ska finnas på plats och man arbetar i par. Har man aldrig stått i kiosken förut så paras man ihop med någon som har erfarenhet från tidigare år. Kom ihåg att kolla schemat! Försäljning: Hockeylotter ska säljas men vi vet inte än i vilken utsträckning. Arbete på Vännäsdagarna och hundutställningen är sommartid och information om det kommer senare. Lagkassan/kassör Vi pratade om att bygga upp en lagkassa och fördelarna med det, då denna kan användas till allt från hockeytejp och annat förbrukningsmaterial till deltagande i cuper eller en rolig säsongsavslutning. Tanken är att kassan ska användas upp varje år så att det gagnar laget och de barn som spelar just nu. Intäkter till kassan kan komma från försäljning av tex toapapper. Föreningen brukar samköra försäljning till lagkassorna på det sätt att alla lag får chans att sälja och försäljningen startar på samma dag. Sen är det upp till laget/föräldrarna, om hur och vad vi vill delta i och hur mycket vi vill sälja. En kassör kommer att behövas, så finns det någon förälder som kan ta på sig den rollen så är det första steget på en lagkassa. Registrering/försäkring När vi säsongsregistrerar barnen så får de en försäkring genom Gjensidige försäkringsbolag. U10 16 sep 2024 0kommentarer
  • Träning inställd 14/9 - U9 & U10

    För kännedom, hallen hålls stängd över helgen pga.brist på vaktmästare. U10 11 sep 2024 0kommentarer
  • Information från kioskansvariga

    Hejsan. Nu finns kioskpassen fram till jul uppsatta på kioskdörren. Vänligen skriv upp erat telefonnummer på passet ni har fått, behöver ni byta får ni lösa detta själva. I år så behöver man vara på plats 1 timme innan matchstart. Det kommer även finnas en ny arbetsbeskrivning som ni gärna får läsa igenom då ni kommer på erat pass. Mvh Kioskansvariga U10 8 sep 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter