Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Vännäs HC U10
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Vännäs HC U10.
U10
Följ oss för uppdateringar
Nedan finner ni ett sammanställning av vad som gicks igenom på föräldramötet - Finns några övriga synpunkter eller frågor är ni välkomna att kontakta oss ledare.
Utrustning/material
Obligatorisk utrustning: Skridskor, hjälm, halsskydd och handskar.
Målvaktsutrustning finns att låna (två st), prata med någon av oss ledare om ditt barn vill prova stå i mål. Gör det i så fall träningen innan, annars är det ”först till kvarn” som gäller.
Fyllda vattenflaskor kommer finnas på plats, märkta med barnens namn. Dessa ska stanna på hallen och förvaras i vårt förråd mellan träningarna.
Tröjor svart och grönt/ delas upp i två grupper varje träning, tröjorna skall hängas upp efter varje träning!
Inga föräldrar i båset - Man vill minska spring/nedgrusning i båset!
Förråd: Vi kommer ha ett förråd märkt U-9 nere i korridoren som vi låser om. Där erbjuds barnen att lämna sin utrustning så att den alltid finns på hallen redo inför träning. Krav på att man får lämna sin utrustning är dock att man köper en utrustningsback, så att dessa kan ställas på hyllor.
Slipback/slipning! Vi kommer ha en ”slipback” ståendes i förrådet där man kan lämna sina skridskor vid behov av slipning. Slipning kommer ske mellan träningarna , alltså inte just före träningarna då det är fullt upp med andra förberedelser inför träning.
Pris på utrustningsback är 350kr och vi gör ett utskick på laget.se om anmälan att köpa en back,och sen sambeställer vi alla backar på en gång.
Sammandrag/matcher
Exakt veckodag för sammandragen är inte bestämt än, men det är antingen lördag eller söndag, så därför står det två datum nedan.
Vid sammandrag så spelas ca 4-5 matcher under några timmars tid.
Matcherna är 1x15 min och man spelar 3 utespelare och en målvakt på isen med byten som görs vid signal.
För att kunna delta i sammandrag måste man ha minst sju spelare anmälda och merparten av dem ska vara födda 2016. Det finns krav från förbundet att lagen ska vara så åldershomogena som möjligt. Då vi på pappret endast har 8 spelare födda 2016 kommer vi ha ETT lag anmält till vinterns sammandrag. Barn födda 2016 kommer att ha förtur och barn födda 2017 kommer att få delta vid behov, och få chans att spela match på rullande schema.
Då barnen födda -17 inte får spela match i år i samma utsträckning så har föreningen bestämt att dessa barn/föräldrar inte behöver sälja lotter eller jobba på vännäsdagarna samt hundutställningen som ”kompensation”.
Föreningen måste förhålla sig till verkligheten och de krav som ställs från förbundet och göra det bästa av situationen. Detta är den bästa lösningen just nu, och hur den här frågan utvecklar sig tills nästa år får framtiden utvisa.
Datum för sammandrag:
v42, 19 eller 20 oktober
v 46, 16 eller 17 november
v 48, 30 eller 01 november
v3, 18 eller 19 januari
v 5 1 eller 2 februari
v 7 22 eller 23 februari
Information från ungdomsansvarig
Träningsavgift: 1400 kr
Det kommer bli en del försäljning och arbete av föräldrar för föreningen under kommande säsong.
Kioskansvar: Kiosken ska vara bemannad under A-lagets matcher och det finns ett arbetsschema fram till jul uppsatt på kioskdörren. Arbetsbeskrivning ska finnas på plats och man arbetar i par. Har man aldrig stått i kiosken förut så paras man ihop med någon som har erfarenhet från tidigare år. Kom ihåg att kolla schemat!
Försäljning: Hockeylotter ska säljas men vi vet inte än i vilken utsträckning.
Arbete på Vännäsdagarna och hundutställningen är sommartid och information om det kommer senare.
Lagkassan/kassör
Vi pratade om att bygga upp en lagkassa och fördelarna med det, då denna kan användas till allt från hockeytejp och annat förbrukningsmaterial till deltagande i cuper eller en rolig säsongsavslutning. Tanken är att kassan ska användas upp varje år så att det gagnar laget och de barn som spelar just nu. Intäkter till kassan kan komma från försäljning av tex toapapper. Föreningen brukar samköra försäljning till lagkassorna på det sätt att alla lag får chans att sälja och försäljningen startar på samma dag. Sen är det upp till laget/föräldrarna, om hur och vad vi vill delta i och hur mycket vi vill sälja. En kassör kommer att behövas, så finns det någon förälder som kan ta på sig den rollen så är det första steget på en lagkassa.
Registrering/försäkring
När vi säsongsregistrerar barnen så får de en försäkring genom Gjensidige försäkringsbolag.
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera