Matchsammandrag 2025
Hej, Vi kommer spela matchsammandrag på de datum som följer nedan, ni ser även arrangerande klubb. Tider, och kallelse kommer när det närmar sig. 10 maj Sunnersta 24 maj Vaksala 23 aug Alsike 7 sep Bälinge 21 sep Storvreta
F-16
för 2 dagar sedan
0kommentarer
Snart säsongspremiär och föräldramöte!
Hej Nu närmar sig äntligen fotbollssäsongen. Vi smygstartar med träning på konstgräsplanen vid Ärentunaskolan onsdag 23/4 kl 16.30-17.30. Vecka 18 & 19: Måndag och onsdag 16.30-17.30. (Ingen träning på Valborg 30/4) Vecka 20 och framåt tränar vi tisdagar och torsdag på Skogsvallen. Tisdagar 17-18 Torsdagar 17-18.30 Träningarna ligger i kalendern på laget.se, kallelserna kommer. Föräldramöte i cafeterian 13/5, kl 17-18, samtidigt som barnen tränar. Kallelse kommer. Vi går igenom vad som väntar denna säsong, träningar, matcher, cuper osv. Presentation av ledare och laget, lagkassa etc. Vi kommer även gå igenom vilka arbetsinsatser som vårt lag behöver göra för Storvreta IK och hur vi bäst kan fördela dessa. Vill här nämna redan nu att vi fått ett cafeteriapass 29/5, så den bemanningen behöver vi lösa ganska direkt. Finns det kompisar som ni hör är intresserade, får ni gärna säga att de är hjärtligt välkomna att komma och provträna med oss. Vi vill gärna bli fler. Vi ser fram emot en härlig säsong tillsammans. Heja Storvreta! Med vänliga hälsningar, Ledarna
F-16
för 13 dagar sedan
0kommentarer
Anmälan till fotbollsskolan 2025 öppen
SIK:s fotbollsskola 2025 i samarbete med 52:an! 52:an erbjuder ett stort utbud av mat i olika former. Varför inte beställa en smörgåstårta till mötet, till festen eller till fredagsmyset? Läs mer här: HÄR Älskar ditt barn precis som oss fotboll? Känner du att du vill ge ditt barn en oförglömlig vecka i sommar? Då har du kommit helt rätt! Storvreta IK erbjuder ditt barn en fartfylld fotbollsvecka. Verksamheten baseras på glädje med boll och anpassas efter barnets ålder. Barnen kommer i kontakt med fotboll på ett positivt sätt och lär sig att fungera i grupp och ta hänsyn. Med hjälp av våra utbildade ungdomsledare jobbar vi för att era barn skall få den bästa möjliga upplevelsen av hur underbart fotboll faktiskt är. För vilka: alla barn som är födda 2012-2017 Vecka 1: fredag 13 juni, måndag-torsdag 16-19 juni Vecka 2: måndag-fredag 11-15 aug Tid: 09.00-15.00 Var: Skogsvallens IP, Storvreta Kostnad: 1 vecka: 1500 kr, 2 veckor: 2500 kr (inget materialpaket ingår vecka 2 om man deltar på båda). Det tillkommer en serviceavgift per utställd faktura i administrationsavgift. Mat: 52an sponsrar med lunch och det serveras mellanmål på eftermiddagen. Sista dagen har vi tacomys! Lunchen består av pasta i dess olika slag. Försäkring: Alla barn är försäkrade under träning och även till och från fotbollsskolan. Utrustning: Varje barn får en egen boll, vattenflaska, diplom och t-shirt. Ta med: full vattenflaska, fotbolls- eller gympaskor, benskydd, tränings- och regnkläder. Märk kläderna med barnets namn. Vi är tacksamma om ni är så utförliga som möjligt i frågeformuläret på frågorna om ditt barn har särskilda medicinska behov eller annat som kan vara bra för oss att veta. Dela gärna med er i samband med anmälan om ert barn behöver extra stöd eller liknande. Informationen är inte offentlig. Grupperna leds främst av våra ungdomsledare som kommer att stöttas av ungdomsledaransvariga och vuxna. Efter anmälan kommer barnen delas upp i grupper efter ålder. SISTA ANMÄLNINGSDATUM: Vecka 1: sista anmälningsdatum 4 maj Vecka 2: sista anmälningsdatum 11 juni Anmälan sker JAG VILL ANMÄLA MIG Barnet är anmält först när betalning är gjord. Det kommer inget automatiskt bekräftelsemail i samband med anmälan utan bekräftelse och faktura kommer efter sista anmälningsdag. Ingen efteranmälning samt ingen återbetalning vid återbud om betalning har erlagts. Skulle fotbollsskolan ställas in av föreningen så återbetalas avgifterna. Vid frågor: Kontakta Charlotte Thorstensson på kansliet på storvreta-ik@telia.com eller 018-36 64 11. Ta chansen och anmäl just DITT barn till sommarlovets roligaste vecka!
F-16
5 feb
0kommentarer
Arbetspass UNT-cupen 8-9 juni 2024
Hej Som Mats meddelat så har jag Elisabeth Zettergren, mamma till Linnéa, gått in som lagledare för att sköta administrativa uppgifter som rör vårt F16-lag. Detta för att tränarna ska kunna fokusera på att planera och hålla i träningar och matcher. UNT-cupen närmar sig och vi behöver fördela ut arbetspass. Klubben fördelar ut arbetstimmar baserat på totalt antal spelare i respektive lag, dvs oavsett om barnet ska vara med på cupen eller inte. Vi kommer vara ansvariga för städning på Vretavallen (konstgräsplanen vid Ärentunahallen) 8-9 juni. Arbetsbeskrivning finns nedan. Vi behöver vara 2 personer per pass. Via länken nedan kommer ni till ett dokument där ni kan välja pass. Gör det gärna så snart som möjligt då vi ska lämna in det till klubben nästa vecka. Länk till arbetspass https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ITuIJAlSaGdp1p68dPZGU7hZPuMrL7Q4Q-oTw5JkEQc/edit?usp=sharing Svårt att säga hur mycket det kommer vara att göra men vi behöver fylla upp våra tilldelade timmar ändå. Klubben räknar 5h arbetstid per barn, men nu la jag in något kortare pass då jag tror det blir långt att köra 5h i sträck. Så har någon möjlighet att ta två pass så skulle det uppskattas. Vi har ju än så länge inte så många spelare i laget och i första hand önskar vi att tränarna inte behöver ta något extra arbetspass. OBS, Någon av de som har första passet på lördagen behöver först åka förbi skogsvallen och gå in i cafeterian där UNT-ledningen sitter och få med sig städredskapen till Vretavallen, för att sedan vara på plats kl 10 på Vretavallen. Kom överens om vem som fixar det. För arbetspassen under dagen, kom gärna 10 min innan ert pass börjar så ni kan få kort instruktion av den innan för aktuella arbetsuppgifter. Jag föreslår att man ses vid kiosken för överlämning. Vi har även pass den 6/6 uppe på skogsvallen för förberedelse inför cupen. Där har vi redan två som sagt att de kan vara med, men bekräfta gärna i filen att det stämmer. Påminner om att alla vårdnadshavare med aktiv spelare i laget har ett ansvar gentemot Storvreta IK vad det gäller cup-arrangemang, kioskansvar etc. Detta faller inte automatiskt på tränarna (som redan lägger mycket till på laget) och lagledare, så vi behöver alla hjälpas åt där vi kan. Nu hoppas vi att vi får fint väder och att det blir en härlig upplevelse för tjejerna att spela sin första/andra UNT-cup! Undrar ni något nås jag på 0722477985, zettergren.elisabeth@gmail.com, eller på meddelande här på laget. Arbetsbeskrivning Städ Vretavallen Det Ni alltid ska tänka på är att ni blir ansiktet utåt för de gäster vi har på UNT-cupen. Ha alltid en positiv inställning till att hjälpa till vid frågor. Var i rörelse över hela arenaområdet så mycket som möjligt, dock bör man lägga lite mer tid runt kioskerna där det är större risk att det skräpas ner mer. Vi ska * Tömma papperskorgar vid behov. (2 Container finns på IP & 1 på Vretavallen). * Hålla rent o snyggt, dvs. plocka skräp från marken, tömma bord vid serveringarna om det lämnas mat där. Det kommer finnas tillgång till ”skräpplockningpinne”. Soppåsar och plockpinnnar finns i kiosken. * Ha en regelbunden kontroll av omklädningsrummen (4 st. på Vretavallen). Det som gäller för omklädningsrummen är att se till att det finns toalettpapper, pappershanddukar, lager för papper kommer finnas i GP-salen på IP. Allmän städning av golv ingår. * Då och då är det bra att kolla till Bajamajorna både. Fylla på toalettpapper om det behövs * Ha en så stor allmänkunskap om området som möjligt t.ex. var det finns vatten att hämta, vad planerna har för nr, vart Vretavallen, Skogsvallen och Ärentuna IP ligger för de som byter arena mm.
F-16
16 maj 2024
0kommentarer
Nya ledare!
Hej, Tack till er som deltog på föräldrarmötet senast! En punkt på agendan var att vi efterlyste fler ledare till laget och där kan vi informera om att vi kommer stärka upp både på tränar och lagledarsidan. Som tränare kommer Petra Vällfors och Asaad Amaya ansluta till de tidigare så vi totalt där är 6st. Det kommer underlätta mycket då gruppen växer, vi kör två träningar i veckan och vi vid vissa sammandrag och cuper kommer spela med två lag. Sedan som lagledare och ansvarig för de mer administrativa uppgifterna kommer Elisabeth Zettergren ta huvudansvar och David Sundblad finnas tillgänglig att assistera Elisabeth vid behov. Inom kort kommer Elisabeth skicka ut arbetsfördelning inför UNT-cupen där vårt lag kommer städa på Vretavallen (konstgräs) lördag och söndag. Mvh Ledarna F16
F-16
16 maj 2024
0kommentarer
Visa fler nyheter