Hallvärdsvecka 46 15-21 november
Information för hallvärdar och cafeteriaansvariga
Som förening har vi tider för träning och matcher i Östra sporthallen. Träningstider får vi via fritidsbokningen i Huddinge och matchtider läggs ut av Stockholms Handbollförbund.
Klubbens policy är att erbjuda en väl fungerande verksamhet för våra lag, våra gästande lag, publik och övriga som använder hallen, inte minst skolan. Som hallvärd är det Din och Ditt lags uppgift att se till att detta uppnås. Inte minst relationen till skolan, med låsning, städning och allmän ordning är viktig.
För att säkerställa att vi gör det som förväntas av oss och för att underlätta för Dig och Ditt lag har vi gjort följande checklista som skall följas. I övrigt använd sunt förnuft och gör det som är bra för SHK och laget.
Tänk på att matchhelger är vårt ansikte utåt och att dem vi har ansvar för är av stort värde, våra barn/ungdomar.
Kassa- och nyckelhämtning
Måndag 17.15 möter cafeteria-ansvarig Annika Andersson (0706-451118) upp någon från laget och lämnar över nyckel och kassa. Överlämning igen efter veckan till nästa lag på måndag 17.15.
Nyckelknippen består av fyra nycklar:
1. Driftdroppen med en kod till hallen och en kod till soprummet.
2. Nyckel till cafeterian.
3. Nyckel till städrummet.
4. Nyckel till vikväggen, där vikvägg, belysning i hallen och ventilationen kan regleras.
Cafeterians öppettider:
måndag-fredag 18.00-20.00
lördag: öppna ca 1,5 timme före första matchstart (8.00), stäng när matcher och städning är klar (sista matchen börjar kl 17)
söndag 16.00-18.00 (Boll och lek, Handbollskola samt under matcher)
Så här vill vi alla uppleva ett cafébesök:
· Att det är rent och trevligt.
· Varorna ska vara en fröjd för ögat (färska och goda).
· Inga barn/ungdomar får lämnas ensamma i cafeterian.
· Inget ätande för egen del innanför disken.
· Alla ni som arbetar måste också betala för det ni tar från cafeterian. Det är inte gratis, pengarna går ju till våra egna barn- och ungdomar i slutändan.
Annat som är bra att veta:
Jalusin i cafeterian regleras med ett vred som sitter på väggen längst in i cafeterian, vrid till 1 när ni öppnar och till 2 när ni stänger. Håll kvar på tvåan ända tills ni ser att den har gått ner helt och hållet.
När A-lagen (seniorer) har match ska det göras i ordning kaffe och smörgåsar som ska vara klara 2 timmar före matchstart. Lagen hämtar själva i cafeterian. Det finns särskilda blanketter som ska användas för redovisning av hur mycket lagen hämtar ut.
Klubben gör alla stora inköp.
Ni kompletterar om varor tar slut under er vecka. Köp till den mängd ni tror behövs för resten av er vecka.
Hallvärds Info
Service för publik och lag
· Hallen öppen ca 1,5 timmar före första match (se spelschema för veckan).
· Anslag om lagens omklädningsrum på entrédörren till idrottshallen.
· Omklädningsrum märkta med respektive lags namn, glöm inte domarna.
· Anslag Helgens Matcher där aktuella resultat redovisas, i cafeterian.
· Bord, stolar och manöverpanel skall ställas fram för sekretariatets arbete.
· Funktionärerna ska vara på plats minst 30 min före matchstart.
· Ställ fram en papperskorg vid spelarbänkarna
· Gummimattor läggs fram under spelarbänkarna, när junior/senior- matcher spelas.
· Småmålen tas fram och fästs i golvet om spel på tvären. Bänkar ställs fram mellan planerna.
· Allt återställt efter sista match, (eller dagens matcher om annan förening eller skola skall använda hallen efter oss) speciellt viktigt vid match på vardagar.
Sekretariat
Samtliga matchprotokoll ska finnas tillgängliga i klubbrummet (det ligger rakt fram, in i hallen och fjärde dörren på höger sida) minst 1 timme före match. Protokoll inför helgens matcher finns på kansliet i glasskåpet, facket märkt med helgens matcher. Här finns också arbetsprotokoll.
Glöm inte att ringa in resultaten från helgens matcher, det ska göras via talsvar 0771-680 680.
Blanka domarkvitton och funktionärskvitton finns också i klubbrummet i vår blankettställning. (Se särskilt infoblad om ersättning till domare och funktionärer).
Två personer sitter i sekretariat vid samtliga matcher utom vid spel på liten plan och i reservlagsserien.
Seriespel
Särskilda bestämmelser gäller för er som sitter i sekretariatet, för information kontakta
Eva-Maria Idehaag som ansvarar för funktionärerna i klubben. Mobitel: 070-395 00 06.
Städning
Vårt eget städrum ligger rakt in i hallen, andra dörren på höger sida.
Under vardagar och på helger ska vi städa alla gångar runt planen, trappan upp till andra våningen både inne i hallen och utanför omklädningsrummen direkt till vänster efter entrén. Även golvytorna utanför omklädningsrummen på båda våningarna. Här använder vi sopborstar och/eller dammsugare. Vi ska också hålla rent i våra egna utrymmen, föreningslokalen på andra våningen, förråd, klubbrum och cafeteria med tillhörande gästtoalett på bottenvåningen. Det finns tvål i cafeterian den ska ställas in på gästtoaletten när vi har seriespel.
På vardagarna städar vi samtidigt som vi står i cafeterian. Glöm inte att låsa dörren till cafeterian om ni står där ensam och inte har uppsikt. Observera att hallen kan vara upptagen av aktivitet då måste hänsyn tas till detta. Sopa istället för att dammsuga. Samtliga papperskorgar måste tömmas. Sätt i nya sopsäckar. Under matchhelgerna behöver vi se till att papper finns på samtliga toaletter i omklädningsrum och cafeteria. Se över duschutrymmen städa vid behov (ingen storstädning bara plock).
Alla dagar under hallvärdsveckan:
· Dammsug och/eller sopa utrymmen enligt ovan.
· Alla papperskorgar ska tömmas.
· Skräp i samtliga utrymmen bortplockat.
· Ta bort fläckar som uppkommit av kaffe läsk m.m.
Kasta samtliga sopor i soprummet som finns innanför en dörr under tak, ni går ut från hallen och går intill skolbyggnaden mot pendelperrongen. Dörren ligger nästan vid den utvändiga trappan. Hoppas ni förstår, det är lite svårt att förklara i skrift.
För sophanteringen gäller detta: Det är den blåa driftdroppen som gäller till soprummet men med egen kod, alltså inte samma kod som gäller i hallen.
Är det larmat i skolan så får du larma av
Larma på.
Tryck på fyrkant [#">.
Visa droppen.
Mata in koden. I det här fallet är koden (XXXX).
Larma av.
Visa droppen
Mata in koden (XXXX).
Är skolan inte larmad, visa då bara brickan.
VIKTIGT, LARMA ALLTID PÅ NÄR DU HAR LARMAT AV.
En vädjan till er alla som är i hallen
· En pärm med all den här informationen kommer att finnas i cafeterian, se till att den alltid står där till nästa person som tar över.
· Sätt upp en skogräns direkt efter glasdörrarna i entrén.
· Se till att alla dörrar med kodsats (även de som går till våra egna lokaler inne i skolan) är igenstängda när ni lämnar hallen, de får inte stå uppställda.
· Inga bollar ute i cafeterian.
· Bemöt andra som ni själva vill bli bemötta.
· Sist ut ur hallen ansvarar för att ingen är kvar och larmar då på också. (Läs lås och larmrutiner från kommunen som finns i pärmen i cafeterian).
Kontakta kansliet om ni undrar över något.
Kansliet 08-771 60 10
Ha det så bra i våra fina lokaler.
Har ni frågor kring hallvärdskap och cafeteria så skriv ett mail till Annika Andersson, hon har väldigt svårt att tala i telefon på dagarna. annika.andersson2@comhem.se