• Save the date 6/6 =)

    Hej! Vi börjar snart närma oss säsongsstart och det känns väldigt roligt =) Redan nu behöver vi kolla om hur många som är intresserad av att vara med på DM-gruppspel i början på juni. Det är 2 frågor som vi behöver ta ställning till på den här nyheten. 1. Vill din son vara med och spela DM 9 mot 9 torsdag den 6 juni gruppspel? Vi måste veta hur många lag vi ska anmäla (gäller endast de spelare som är född 2011) Svara i kommentar hans namn och JA eller NEJ. 2. Ångermanlands fotbollsförbund vill ha föreningar som kan vara ansvariga för gruppspelet. Detta är alltså en dag (6 juni) och det vi "behöver" ordna är linjedomare, plan och matchbollar. Det vi däremot "får" ha är kiosk, lotteri mm och vi får även all vinst av detta. Detta hade vi även ifjol och det gav fina pengar till kassan, som ni alla vet efter föräldramötet att vi behöver fylla på inför nästa år =). Så vår fråga är finns det möjlighet att vi kan fixa det? För att vi ska kunna ha hamburgare och kiosk så behöver vi kanske 4 personer varje pass. Vi vet dock ingen starttid eller sluttid så vi tänker att vi skulle behöva kanske 20 personer totalt för att vi ska vara på den säkra sidan. Så vi vill att ni skriver JA samt antalet personer som kan eller NEJ i samma kommentar som där ni skriver om er son vill spela eller inte. Vi behöver få svar på dessa 2 frågor ganska omgående för att vi ska kunna lämna in en ev. förfrågan om att vi ha DM. Vi behöver svar på dessa frågor senast 30/3.! P-11 för 12 dagar sedan 25kommentarer
  • Junselelägret 2025

    Hej! Nu är det möjligt att anmäla ert barn till Junselelägret 26-29 juni. Är inte säker på kostnaden då det inte står på anmälan, men återkommer med det så snart vi vet. Men om ni vill anmäla er son ändå följ länken. Detta gäller endast de spelare som är födda 2011. Anmälan P-11 för 12 dagar sedan 2kommentarer
  • Uppdrag föräldrar 1/8

    Diggiloo kommer till Sollefteå och Risön den 1:a augusti.  Vi söker 12 personer mellan 18-60 år som kan arbeta mellan 15.00 – ca 22.30.  Arbetet är enklare arbetsuppgifter inom servering tex entrévärd, stå i kassan, fylla på våra försäljningsställen osv. Detta uppdrag kommer att generera ca 10000 till lagkassan. 4st föräldrar har anmält sig. Vi behöver 8 st till. Vi behöver svara om vi kan ta uppdraget denna vecka, så svar önskas snarast. P-11 för 15 dagar sedan 1kommentar
  • Sammanfattning från föräldramötet 2025

    Hej! Organisationen Lagledare: Åsa & Lena Tränare: Elaine, Niklas, PJ, Himer, Daniel. Emila som började som ung ledare hos oss ifjol, dessutom välkomnar vi även Melvin Fors som ung ledare. Kassör: Madde Materialare: Karolina Fikakoordinator: Carola Ekonomi Nu har vi 70 060 kr på kontot. Vårt lagkonto: Handelsbanken, clearnr: 6315 kontonummer: 924103981. All betalning ska märkas med det specifika som betalningen avser. Vi betalar 500 kr in på vårt lagkonto senast 15 april & skriver vårt barns namn som meddelande. I detta ingår medlemsavgiften & "bidraget" till vår lagkassa. Vi kommer att sälja GIF-häften, börja redan nu "boka" upp köpare. De kommer i april. Varje spelare ska sälja 10 st & alla måste ta ansvar. De som har syskon i föreningen ska sälja 5 st. Tips är att de ställer sig utanför mataffärerna & säljer så fort de har kommit ut. Vi måste försöka få in uppdrag/försäljning för att få in pengar inför framtida cuper. Här måste vi alla hjälpa till att tänka till, det kan va ett företag som vill ha hjälp att kratta, inventering, toalettpapper mm. Förslag lämnas till Åsa 072-2091207 så gör hon sammanställningen & delge beslut via hemsidan. Till hösten är vi ansvarig för kvartersen. Alla spelare kommer att gå en domarutbildning & ska döma matcher, alla föräldrar ska hjälpa till med kiosken. Vi kommer även att sälja bingolotter inför jul & det ger fina pengar till laget om alla hjälper till. Cuper Under säsongen 2025 har vi beslutat att vara med på storsjöcupen 1-5 juli, samt höstcupen 3-5 oktober där vi får testa på nästa spelform 11-11. 2026 åker vi till Gothia. Storsjöcupen Det beslutades att alla betalar deltagaravgiften själv, dessutom fördelar vi halva kostnaden för tränarna på spelarna. Vad det blir återkommer vi med så fort som möjligt, betalningen ska vara på kontot senast 9/4. Karro & Patrik skulle kolla kontakter för att se vad minibussar skulle kosta, men vi kommer ändå göra en "inventering" vilka föräldrar som finns på plats & kan skjutsa vid behov, detta kommer att göras i en smsgrupp med berörda föräldrar. Vi kommer att bo på Ängsmogården i Torvalla & där finns det en camping för föräldrar, rekommenderar er att skynda er, för de går inte ut förrän i april officiellt med boendet vilket gör att ni kanske hinner före andra lags föräldrar. Klicka här för att boka. Träningstider Från och med v.12 kliver vi ut & tränar på konstgräs. Fram tills att de andra föreningarna går till sina planer så är det lite tajt om tider vilket gör att vi inte kan styra själva när träningen är. Vi vill att killarna har underställ eller långbyxor på sig när vi tränar, detta för att det fortfarande är kallt i luften & skaderisken ökar om musklerna är kalla. Våra träningstider tillsvidare är: måndagar: Nipanskolan 18:00-19:30 (Kläder för både inomhus och utomhus) tisdagar: Konstgräs Nipvallen 16:20-18:00 (löparskor ska vara med) onsdagar: Konstgräs Nipvallen 16:20-18:00 (löparskor ska vara med) fredagar: Konstgräs Nipvallen 15:00-16:30 (löparskor ska vara med) Vet att det kan vara tajt om tid från det att de slutar skolan men de får ta något mindre på vägen (yoghurt, banan) & äta middag efteråt. Otroligt viktigt att de kommer i tid, för träningen börjar klockslaget som visas! Det är viktigt att ni svarar på kallelserna ja eller nej, vi vill även att ni skriver varför er son inte kan komma (plugga för prov, feber osv), detta för att under säsongen kan det spela roll om vi ska ta ut laget & om man är hemma för att man är sjuk kanske man inte ska spela match 2 dagar senare. I & med detta så vill vi även lägga över ansvaret lite på grabbarna så från & med imorgon kommer alla spelare kunna ladda hem appen laget.se & logga in med sin mail. Vårt tips är att de ska försöka logga in med mailen & sen trycka glömt lösenordet för då får de en länk på mailen & kan gå vidare därifrån & skapa ett nytt lösenord. De som hade privata mail & var på mötet, kommer att läggas in på det, alla andra som var där & även de som inte var där kommer att få sitt konto på skolmailen. Hjälp gärna ert barn med detta, annars kan vi hjälpa dem. Genom att de får ett eget konto kommer även de kunna svara på kallelserna. Säsongen 2025 Den officiella säsongen börjar 1 april så efter det kommer det vara obligatorisk träningsnärvaro på minst 3 träningar i veckan varav måndagar är ett krav. Vi har 2 lag även i år 9-9, men vi har även ett samarbete med U17 & p-10 & ska bedriva ett utvecklingslag, detta lag kommer att spelas i NaFu 15 11-11. Vi tränare kommer att rotera spelare till detta lag, har ni frågor på varför er son inte är uppe i det laget, fråga oss gärna. Ev. kan det även bli att vi kanske behöver låna ut spelare till div 4 (p-12) men det är inget säkert. Även i år kommer vi att trycka på att träningsnärvaro ger speltid, det som är viktigt både för er föräldrar men även för spelarna att förstå är att det inte bara är den fysiska närvaron som räknas utan även den mentala närvaron (gör övningarna fullt ut). Då det gäller matcherna så är det återigen viktigt att man svarar på kallelsen, man måste fylla i om man behöver skjuts eller har plats i bilen. Om man inte har angett att man behöver skjuts & kommer till samlingen så är det risk att man lämnas hemma. Kiosktjänst & matchvärd kommer att läggas ut direkt då spelschemat är klart. Därefter är det upp till er att lösa det om ni inte kan stå. Försök att byta med varandra, fråga grannen eller ett syskon. Man får inte strunta i att komma, det är en liten uppgift som ni föräldrar har under en säsong. Den som har kiosktjänst måste även ta med något hembakt. Matchkläder Vi kommer även i år ha ett blått ställ från GIF, men vi har även tagit fram förslag på att köpa in egna tröjor/shorts/sleevs i vitt & rosa med namntryck. Detta skulle kosta ca 1000 kr/spelare & där önskar vi att alla försöker få fram sponsorer som kanske kan hjälpa laget. Vi har redan 9000 kr i sponsring, skulle vi få in fler sponsorer än vad kläderna kostar så läggs dessa in på vårt konto. Om sponsoren vill ha tryck på dressen så står de för kostnaden själv, alla sponsorer kommer att få en mindre skylt som ställs upp på våra hemmamatcher. Skicka ett sms till Elaine 073-0853844 om ni har några som ni kan kontakta och/eller om ni redan har någon klar & vilken summa det är. Vi vill även skicka med att vi även i år kanske ansöker om att få arragera DM-kval, men återkommer om det. Nu ser vi fram emot en härlig säsong! /tränarna P-11 för 18 dagar sedan 0kommentarer
  • Föräldramöte

    Hej! Nu är det dags för föräldramöte inför säsongen. Varje spelare behöver ha minst en förälder närvarande på mötet. Kallelsen kommer att skickas i ert barns namn men den gäller alltså er. Föräldramötet är onsdag den 12 mars kl 17:30 på Nipanskolan (ingång på gaveln närmast Erikshjälpen). Väl mött! /tränarna P-11 27 feb 0kommentarer
  • Visa fler nyheter