Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Sollefteå GIF FF P-11
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Sollefteå GIF FF P-11.
P-11
Följ oss för uppdateringar
Hej!
Organisationen
Lagledare: Åsa & Lena
Tränare: Elaine, Niklas, PJ, Himer, Daniel. Emila som började som ung ledare hos oss ifjol, dessutom välkomnar vi även Melvin Fors som ung ledare.
Kassör: Madde
Materialare: Karolina
Fikakoordinator: Carola
Ekonomi
Nu har vi 70 060 kr på kontot. Vårt lagkonto: Handelsbanken, clearnr: 6315 kontonummer: 924103981. All betalning ska märkas med det specifika som betalningen avser. Vi betalar 500 kr in på vårt lagkonto senast 15 april & skriver vårt barns namn som meddelande. I detta ingår medlemsavgiften & "bidraget" till vår lagkassa. Vi kommer att sälja GIF-häften, börja redan nu "boka" upp köpare. De kommer i april. Varje spelare ska sälja 10 st & alla måste ta ansvar. De som har syskon i föreningen ska sälja 5 st. Tips är att de ställer sig utanför mataffärerna & säljer så fort de har kommit ut. Vi måste försöka få in uppdrag/försäljning för att få in pengar inför framtida cuper. Här måste vi alla hjälpa till att tänka till, det kan va ett företag som vill ha hjälp att kratta, inventering, toalettpapper mm. Förslag lämnas till Åsa 072-2091207 så gör hon sammanställningen & delge beslut via hemsidan. Till hösten är vi ansvarig för kvartersen. Alla spelare kommer att gå en domarutbildning & ska döma matcher, alla föräldrar ska hjälpa till med kiosken. Vi kommer även att sälja bingolotter inför jul & det ger fina pengar till laget om alla hjälper till.
Cuper
Under säsongen 2025 har vi beslutat att vara med på storsjöcupen 1-5 juli, samt höstcupen 3-5 oktober där vi får testa på nästa spelform 11-11. 2026 åker vi till Gothia.
Storsjöcupen
Det beslutades att alla betalar deltagaravgiften själv, dessutom fördelar vi halva kostnaden för tränarna på spelarna. Vad det blir återkommer vi med så fort som möjligt, betalningen ska vara på kontot senast 9/4.
Karro & Patrik skulle kolla kontakter för att se vad minibussar skulle kosta, men vi kommer ändå göra en "inventering" vilka föräldrar som finns på plats & kan skjutsa vid behov, detta kommer att göras i en smsgrupp med berörda föräldrar. Vi kommer att bo på Ängsmogården i Torvalla & där finns det en camping för föräldrar, rekommenderar er att skynda er, för de går inte ut förrän i april officiellt med boendet vilket gör att ni kanske hinner före andra lags föräldrar. Klicka här för att boka.
Träningstider
Från och med v.12 kliver vi ut & tränar på konstgräs. Fram tills att de andra föreningarna går till sina planer så är det lite tajt om tider vilket gör att vi inte kan styra själva när träningen är. Vi vill att killarna har underställ eller långbyxor på sig när vi tränar, detta för att det fortfarande är kallt i luften & skaderisken ökar om musklerna är kalla.
Våra träningstider tillsvidare är:
måndagar: Nipanskolan 18:00-19:30 (Kläder för både inomhus och utomhus)
tisdagar: Konstgräs Nipvallen 16:20-18:00 (löparskor ska vara med)
onsdagar: Konstgräs Nipvallen 16:20-18:00 (löparskor ska vara med)
fredagar: Konstgräs Nipvallen 15:00-16:30 (löparskor ska vara med)
Vet att det kan vara tajt om tid från det att de slutar skolan men de får ta något mindre på vägen (yoghurt, banan) & äta middag efteråt. Otroligt viktigt att de kommer i tid, för träningen börjar klockslaget som visas!
Det är viktigt att ni svarar på kallelserna ja eller nej, vi vill även att ni skriver varför er son inte kan komma (plugga för prov, feber osv), detta för att under säsongen kan det spela roll om vi ska ta ut laget & om man är hemma för att man är sjuk kanske man inte ska spela match 2 dagar senare. I & med detta så vill vi även lägga över ansvaret lite på grabbarna så från & med imorgon kommer alla spelare kunna ladda hem appen laget.se & logga in med sin mail. Vårt tips är att de ska försöka logga in med mailen & sen trycka glömt lösenordet för då får de en länk på mailen & kan gå vidare därifrån & skapa ett nytt lösenord. De som hade privata mail & var på mötet, kommer att läggas in på det, alla andra som var där & även de som inte var där kommer att få sitt konto på skolmailen. Hjälp gärna ert barn med detta, annars kan vi hjälpa dem. Genom att de får ett eget konto kommer även de kunna svara på kallelserna.
Säsongen 2025
Den officiella säsongen börjar 1 april så efter det kommer det vara obligatorisk träningsnärvaro på minst 3 träningar i veckan varav måndagar är ett krav. Vi har 2 lag även i år 9-9, men vi har även ett samarbete med U17 & p-10 & ska bedriva ett utvecklingslag, detta lag kommer att spelas i NaFu 15 11-11. Vi tränare kommer att rotera spelare till detta lag, har ni frågor på varför er son inte är uppe i det laget, fråga oss gärna. Ev. kan det även bli att vi kanske behöver låna ut spelare till div 4 (p-12) men det är inget säkert. Även i år kommer vi att trycka på att träningsnärvaro ger speltid, det som är viktigt både för er föräldrar men även för spelarna att förstå är att det inte bara är den fysiska närvaron som räknas utan även den mentala närvaron (gör övningarna fullt ut). Då det gäller matcherna så är det återigen viktigt att man svarar på kallelsen, man måste fylla i om man behöver skjuts eller har plats i bilen. Om man inte har angett att man behöver skjuts & kommer till samlingen så är det risk att man lämnas hemma. Kiosktjänst & matchvärd kommer att läggas ut direkt då spelschemat är klart. Därefter är det upp till er att lösa det om ni inte kan stå. Försök att byta med varandra, fråga grannen eller ett syskon. Man får inte strunta i att komma, det är en liten uppgift som ni föräldrar har under en säsong. Den som har kiosktjänst måste även ta med något hembakt.
Matchkläder
Vi kommer även i år ha ett blått ställ från GIF, men vi har även tagit fram förslag på att köpa in egna tröjor/shorts/sleevs i vitt & rosa med namntryck. Detta skulle kosta ca 1000 kr/spelare & där önskar vi att alla försöker få fram sponsorer som kanske kan hjälpa laget. Vi har redan 9000 kr i sponsring, skulle vi få in fler sponsorer än vad kläderna kostar så läggs dessa in på vårt konto. Om sponsoren vill ha tryck på dressen så står de för kostnaden själv, alla sponsorer kommer att få en mindre skylt som ställs upp på våra hemmamatcher. Skicka ett sms till Elaine 073-0853844 om ni har några som ni kan kontakta och/eller om ni redan har någon klar & vilken summa det är.
Vi vill även skicka med att vi även i år kanske ansöker om att få arragera DM-kval, men återkommer om det.
Nu ser vi fram emot en härlig säsong!
/tränarna
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera