Handboll Strömnäs GIF B-flickor 00/01 Föräldramöte 2015-09-14
Hej och varmt välkomna till en ny härlig handbollssäsong för flickorna.
Även i år kommer vi att tillhöra B-flickor. Vi har i år 20 st -01 och 1 st -00a i truppen.
Träningar, tider, frånvaro
Ingela Johansson, Kjell Lundberg och Rijad Hodzic fortsätter som tränare för tjejerna. Träningstider kommer att vara Tisdagar 18:30 -20:00 (ute+inne)
Torsdagar 19:00-20:30 (inne)
Söndagar 18:30-20:00 (ute+inne)
Tisdagar och söndagar startar de i möjligaste mån ute så kom ihåg att skicka lämpliga kläder, kan vara bra med reflexväst och ev broddar. De duschar alltid tillsammans efteråt.
Tränarna påminner om att meddela frånvaro så snart som möjligt och som tidigare är tjejerna välkomna att komma även om de av någon anledning inte själva kan träna.
Tränarna vill införa något som de kallar "spelarråd" och kommer att presentera det för tjejerna vid en kickoff nu på lördag. Detta innbär att tjejerna själva väljer ut ett antal, ex 4 st, som lyfter saker som kan uppkomma med tränarna, tanken är att det ska bli lättare och mindre utlämnande att ta upp önskemål eller klagomål.
Föräldragruppen
I dagsläget är vi tre representanter i föräldragruppen, Kristina Lindström, Tina Nilsson och Anna Eriksson. Sara Lundberg sitter i handbollsstyrelsen och vi förstår att det tar mycket tid. Vi ser gärna att det kommer fler till gruppen och vi vill att ni även i övrigt ska känna att ni alltid kan komma till oss med tankar, ideer eller annat som kan behöva lyftas.
Sportringen
Klubbkväll på Sportringen kommer att ske den 28 eller 29 september och man ser själv över vilken utrustning man behöver, laget har ingen tanke på spec inköp.
Matcher och sammandrag
Det kommer att starta ganska snabbt med matcher och sammandrag.
Närmast är sammandrag redan nu den 3 oktober vilket det är VI som håller i. Avboka därför dagen då det kommer att behövas insatser från er sida.
Redan den 17/0-18/10 är det dags igen då det är VI som ordnar USM steg-1. Här kommer vi att erbjuda logi, frukost, lunch och middag till lagen som kommer =BOKA AV HELGEN...
Resterande del av sammandrag och matcher ser ut enligt följande. (med reservation för ev ändringar)
Under andra helgen under höstlovet 30/10-1/11, då vi normalt brukar vara med på Rallarcupen har vi istället tänkt åka till Stockholm och deltar där i Skånela handball tournament (SHT) viket blir spännande att möta andra lag. (Kostnad 600 kr/spelare)
Den 21 november är det sammandrag i Norrfjärden.
28/11-29/11 USM steg-2.(kostnad ? )
16/1 Kiruna
23/1-24/1 USM steg-3 (kostnad 500kr/spelare)
30/1 Boden
13/2-14/2 UDM i Kalix. (Kostnad 600kr/spelare)
19/2-21/2 sammandrag ?
6/3 Kalix
12/3- 13/3 slutspel Lillpite/Hortlax
19/3- 20/3 Sundsvall cup (kostnad 900kr/spelare ) alt USM steg-4 ?
Ekonomi
Den beräkning som är gjord för året visar att vi har höga ambitioner att låta våra tjejer spela rolig handboll men vilket även kräver en (hel) del jobb från vår sida för att hålla nere kostnaderna för bland annat resor mm. Vid vårt eget sammandrag hoppas vi få in ca 10 000 kr och under USM steg-1 ca 15 000 kr.
Under föräldramötet spånar vi kring några ideer som vi kommer att kolla upp och håller tummar och tår att det kan genomföras. (Vårt eget sammandrag, New Body, Ullmax, fikalotteri, baka och sälja mjukkakor, plastpåsar, mm.) Vi pratar även om att det är bra om vi kommer på saker som tjejerna själva kan hjälpa till kring. Vi tar tacksamt emot förslag på mer saker som vi kan göra för att få in pengar till lagkassan.
Förväntningar i övrigt.
Förutom vårt eget sammandrag förväntas vi stödja föreningen kring kostnader genom att bland annat sälja paket från New Body, Ullmax, Saffran, "julbak" och påskpåsar.
Först ut är försäljningen av New Body och Ullmax, katalogerna är på ingång :)
Samt att vi säljer plastpåsar till lagkassan.
Alla lag kommer även att hjälpa till/turas om att finnas till i den nya sporthallen där man kommer att hålla bemmanat och öppet på vardagskvällar måndag - torsdag mellan 17:30 - 20:30.
Vi har fått ansvaret för detta under v 40, håll utkik.
Övrigt
Vi vill även slå ett slag för och påminna om att det finns stort behov av fler funktionärer till sekretariatet och det kommer att ske utbildning kring både basic och EMT den 22/9 och den 24/9 på sporthallen i Pitholm (Basic kl 18:00 och EMT kl 19:00)
Vi ser fram emot en rolig säsong tillsammans !!!