Under 2016 lanserades ett nytt sponsringskoncept för fotbollssektionen, där man tidigare jobbat både med sektionssponsring och individuell lagsponsring. Nu har sponsringen istället samordnats för hela sektionen i syftena att förenkla och effektivisera för sektion, lag, spelare, föräldrar och sponsorer.
Vad är det för fördelar med det nya arbetssättet?
Sett ur ett sponsorperspektiv:- Pengarna kommer gå till hela ÖSKs fotbollsverksamhet – ca 250 ungdomar inklusive representationslaget på damsidan
- Konceptet gör att företaget endast har en motpart gällande fotbollssponsring vilket kan göra det lättare att planera sin årliga sponsringsbudget
- Tydligare sponsringsalternativ och dess innebörd
- Företagets exponering blir mer omfattande och bättre (ny mer aktiv hemsida, genomarbetad och löpande underhållen arenaskyltexponering, mer uppstyrt kring klädtryck med en ny tydlig genomgående klubbidentitet, exponering på kioskskylten på IP nära där människor rör sig)
- Fler nya förmåner (informationsmail, sponsorträffar, säsongsbiljetter)
Sett ur ett föreningsperspektiv:- Internt får ÖSK bättre koll på vilka som sponsrar och därmed lättare att underhålla samarbetet
- En sammanhållen sponsring på sektionsnivå gör att alla lag får samma möjlighet till bra tränings- och matchmaterial, inte endast lag med drivna föräldrar/bra kontakter
- Föräldrar och ledare inom lagen blir mindre belastade gällande att jaga pengar
Vill du som företag vara med och synas tillsammans med ÖSK Fotboll är du hjärtligt välkommen! På sidan med
sponsormaterial kan du läsa mer om de olika sponsringsalternativen och vad de innebär för dig.