• Välkommen till Mullsjö IF F2015/2016

    Varmt välkomna till vår lagsida! Kontakta någon av tränarna om ni är intresserade av att börja spela med oss. Kontaktuppgifter hittar du i menyn ovan under rubriken kontakt. Vilka som ingår i laget hittar du under rubriken laget. Våra policys i Mullsjö IF I Mullsjö IF finns det olika policys som alla spelare, ledare och föräldrar ska känna till och läst igenom. Dessa hittar du här. Föräldrapolicy Klicka här för att komma till föreningens föräldrapolicy. Gruveredsvallen Vi spelar och tränar fotboll mellan april till oktober på Gruveredsvallen som Mullsjö IF äger och driver själva i egen regi med ideella krafter. Klicka här för att läsa mer om vår hemmaplan. Webbshop Vår webbshopp till Intersport hittar du på länken här. Gå även med i Klubb Intersport, det tjänar både du och föreningen på. Idrottsskador Råd och vård för idrottsskador. Tjänsten hjälper dig att bedöma och anmäla idrottsskador, spelare, ledare som föräldrar kan ringa och få rådgivning via telefon. Ring Råd och Vård för idrottsskador på telefon 020-44 11 11 och boka en telefontid. En fysioterapeut som är specialist på idrottsskador ringer upp dig på bokad tid. Fysioterapeuten gör en första skadebedömning och ger råd om vidare behandling samt anmäler in skadan till Folksam. Tel. 020–44 11 11. Ring vardagar kl. 8–17. På länken här kan du läsa mer om försäkringen som gäller för alla fotbollsspelare inom Svenska Fotbollförbundet. Kontakt med styrelsen och barn- och ungdomsansvarig Har du någon fråga som inte berör vårt lag utan mer föreningen är du välkommen att kontakta barn- och ungdomsansvarige eller någon i styrelsen. Kontaktuppgifter till styrelsen hittar du här. F2015/2016 22 maj 2024
  • Information säsong 2025

    Tack till er som kom igår på vårt föräldramöte! Det är så kul att vara igång igen! Här kommer en sammanfattning av det som togs upp under mötet I år har vi valt att köra mixade lag, både med flickor födda 2016 och med flickor födda 2015. Egentligen så skulle flickor 2015 gått upp till seriespel och 7v7 spel men då vi inte är tillräckligt många flickor födda 2015 i laget så valde vi att stanna kvar i 5v5 spel och då mixa våra lag med de båda åldrarna. Vi pratade om er roll som föräldrar och vad vi anser är viktigt att ni gör inför träningen och även inför matcher: Se till att barnen fått i sig någon form av mat (mellanmål, middag), att de inte kommer till träningen toanödiga och att de är ombytta och redo att sätta igång. Vattenflaskan ska vara fylld och lämnas hos oss ledare. Det är okej om flickorna har telefon med sig men vi vill att även den lämnas till oss ledare under träning och matcher, vi är ju på plats för att umgås som lag och då vill vi inte att någon sitter med sin telefon. Vi uppskattar att ni vill vara med och se på träningen men att ni gör det bakom och utmed det vita räcket. Vi ledare sköter träningen och coachingen men vi ser gärna att ni hejar på och då på hela laget! Det finns en föräldrapolicy som ni gärna får läsa, ni som läst den kan läsa igen och fräscha upp minnet! Den finns här på lagetsidan. Våra träningsdagar kommer att vara på måndagar och onsdagar mellan kl 17:15 till 18.30, vi håller till på B-plan, den delen som ligger närmast parkeringen. Vi har som vanligt ett uppehåll under juli månad för semester! Onsdagen den 14/5 ser träningen lite annorlunda ut. Vi vill ha en liten kickoff med tjejerna så under träningstiden så kommer vi ha lite mer samarbetsövningar och lekar för att sedan avsluta med lite tilltugg inne i klubbstugan. Den träningen håller på lite längre än den vanliga sluttiden, exakt sluttid kommer när det närmar sig. Vi har redan nu lite poolspel och cuper inbokade: 18/5 är det poolspel i Habo 24/5 spelar vi matcher på NIK dagen i Norrahammar 14/6 eller 15/6 spelar vi Kabecup i Tenhult 16 eller 17/8 är hagadagarna i Jönköping 6/9 är det HFF Cup i Huskvarna 20 eller 21/9 har vi eventuellt träningsmatcher i 7v7 spel med Habo på hemmaplan. Alla dessa tillfällen ligger inlagda i kalendern men vi återkommer med mer exakta tider osv när det närmar sig. Vid de tillfällen som vi spelar på hemmaplan så behöver vi hjälp av er föräldrar. Kiosken behöver bemannas och vi behöver matchvärdar vars uppgift är att visa motspelarna till deras omklädningsrum, att gå igenom vad som förväntas av de och av oss mm (fusklapp finns). Vi kommer till de inplanerade cuperna behöva ha ett maxantal på 10 deltagare då de som ordnar cuperna behöver veta i förväg hur många lag och spelare som kommer. Det hade vi även förra året och man hamnade då på reservlista om man inte blev kallad eller inte svarade i tid på kallelsen. Schema för körning, matchvärdar, tvätt och kioskbemanning kommer komma ut här på laget så fort vi fått våra tider. Det är viktigt att ni svarar på de kallelser vi skickar ut, det gäller ALLA kallelser som skickas ut! Vi planerar våra träningar och matchuppställningar utefter de som anmäler sig och det är inte helt lätt att behöva omplanera hela träningen för att det kommer betydligt fler än de som anmält sig! Man behöver komma i tid till träning och samling! Vi tog upp vikten av att komma på träningarna, kommer man bara sporadiskt på träningar och inte engagerar sig så kan man inte räkna med att man blir kallad till matcher. Vi tog också upp att när man svarat ja på en kallelse till match så är den bindande. Det är inte okej att i sista minuten komma på att man inte kan vara med bara för att något annat dykt upp. Vi ledare behöver då ändra laguppställning och i värsta fall även kontakta lagen vi ska möta och dra oss ur. Då förstör ni inte bara för våra flickor utan även för motståndarna. Självklart är det annorlunda om man skulle bli sjuk, det kan man ju inte rå för. Vi kommer även i år att sälja sportlotter och bingolottos julkalender, information om det kommer. Fotografering kommer att ske någon av dagarna 12, 13 och 15/5. Det blir troligtvis under vår träningstid den 12/5 men återkommer med mer information när vi ledare får den! Vi ser framemot att få träna fotboll tillsammans med era flickor och att få se de växa och utvecklas både enskilt och som lag! Vi ses den 16/4 kl 17:15! F2015/2016 för 9 timmar sedan 0kommentarer
  • Föräldramöte

    Hej alla! Nu är det snart dags för fotbollssäsongen att dra igång men innan dess så vill vi välkomna er föräldrar till föräldramöte! Den 7/4 kl 19.00 är ni välkomna till klubbhuset på gruvered där vi kommer gå igenom kommande säsong osv Vi vill att så många som möjligt kommer och att ni svarar på kallelsen som kommer inom kort! Ha det gott så ses vi den 7/4 F2015/2016 för 9 dagar sedan 0kommentarer
  • Information om medlems- och träningsavgiften 2025

    Här kommer viktig information om medlems- och träningsavgifterna för 2025. Avgifterna är oförändrade och ligger på samma nivåer som tidigare säsonger: Medlemsavgift per person: 250 kr Medlemsavgift för familj (barn tom 19 år): 600 kr Träningsavgift 7-9 år: 200 kr Träningsavgift 10-14 år: 400 kr Träningsavgift 15 -19 år: 600 kr Träningsavgift 20 år och äldre: 1 000 kr Vi kommer även i år att skicka en faktura för medlems- och träningsavgiften till den e-postadress som ni har via hemsidan laget.se. Varje spelare och ledare i föreningen får en egen faktura med medlems- och träningsavgiften. Har ni familjemedlemskap, mer information längre ner om det. Varför fakturerar Mullsjö IF med hjälp av laget.se? Anledningen till att vi fakturerar alla spelare och ledare med hjälp utav laget.se är för att detta underlättar vår administration i styrelsen avsevärt då många sitter med registrering ideellt på vår fritid. Till samtliga fakturor ligger det en administrativ avgift på 19-29 kr som laget.se tar för att hjälpa oss med administrationen. Den mejladress du fått mejl på om den här nyheten är den som finns registrerad på ditt laget.se-konto idag. Laget.ses teknikleverantör för medlemsfaktureringen är Ping Payments vilket kommer vara mottagaren av din betalning. Det är möjligt att betala fakturan via Swish. Det rekommenderas då det är smidigt och man slipper ange något OCR-nummer. Om man däremot betalar till bankgirot så är det viktigt att ange OCR-numret som betalningsmeddelande vid betalning av respektive faktura - och betala till bankgirot som står på fakturan. Ex. Har man ett barn som spelar i föreningen kommer det en faktura på medlems- och träningsavgiften + 19-29 kr i serviceavgift. Har man flera barn som spelar i föreningen får varje spelare en egen separat faktura med respektive summa att betala, alla avgifter kommer alltså INTE att komma på en enda samlad faktura utan alla får var sin. Vi som har familjemedlemskap eller önskar skaffa ett? De familjer som hade familjemedlemskap förra säsongen behöver invänta ett mejl från Emil Fritzell där frågan om ett förnyat familjemedlemskap kommer att skickas ut. Hade man inte ett familjemedlemskap förra säsongen men önskar ha ett i år måste höra av sig till Emil Fritzell på emilfritzell@hotmail.com med namn på samtliga som ingår i familjen som ska ha familjemedlemskapet senast söndag 16 mars. 2024 var det 50 st familjer som hade ett familjemedlemskap i Mullsjö IF. De familjer som har familjemedlemskap kommer att få en separat faktura på själva medlemskapet + serviceavgiften (600 kr + 19 kr), därefter kommer fakturan att skickas på enbart träningsavgifterna till dem som också spelar i föreningen. Ex. En familj som har familjemedlemskap och tre barn som spelar i föreningen får en total serviceavgift på minst 76 kr, 19 kr för medlemsfakturan och 19 kr x 3 för fakturan för träningsavgifterna för varje barn. När skickas fakturorna på avgifterna ut? Fakturorna på familjemedlemskapet kommer att skickas ut under mars månad och övriga medlems- och träningsavgifter för ungdomsspelare och ledare kommer skickas ut under april månad. Har ni frågor eller funderingar kring årets medlems- och träningsavgifter är ni välkomna att kontakta Emil Fritzell, medlems- och webbansvarig i föreningen. Tel: 076-711 40 85 E-post: emilfritzell@hotmail.com F2015/2016 5 mar 1kommentar
  • Bingolotto julkalendrar

    Nu var det dags att sälja årets julkalendrar! Det är som tidigare år bingolottos julkalender och de kostar 100 kr styck 🎅 Vi vill att ni säljer 2 var och de hämtas på tisdag alternativt på torsdag och betalas med swish till 0709227120 när ni hämtar ut de För varje såld lott får vi 25 kr till vår lagkassa och 25 kr till föreningen så vill ni sälja fler är det helt ok 😃 F2015/2016 20 sep 2024 1kommentar
  • Visa fler nyheter