Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Mullsjö IF F2015/2016
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Mullsjö IF F2015/2016.
F2015/2016
Följ oss för uppdateringar
Tack till er som kom igår på vårt föräldramöte! Det är så kul att vara igång igen!
Här kommer en sammanfattning av det som togs upp under mötet
I år har vi valt att köra mixade lag, både med flickor födda 2016 och med flickor födda 2015.
Egentligen så skulle flickor 2015 gått upp till seriespel och 7v7 spel men då vi inte är tillräckligt många flickor födda 2015 i laget så valde vi att stanna kvar i 5v5 spel och då mixa våra lag med de båda åldrarna.
Vi pratade om er roll som föräldrar och vad vi anser är viktigt att ni gör inför träningen och även inför matcher: Se till att barnen fått i sig någon form av mat (mellanmål, middag), att de inte kommer till träningen toanödiga och att de är ombytta och redo att sätta igång. Vattenflaskan ska vara fylld och lämnas hos oss ledare. Det är okej om flickorna har telefon med sig men vi vill att även den lämnas till oss ledare under träning och matcher, vi är ju på plats för att umgås som lag och då vill vi inte att någon sitter med sin telefon. Vi uppskattar att ni vill vara med och se på träningen men att ni gör det bakom och utmed det vita räcket. Vi ledare sköter träningen och coachingen men vi ser gärna att ni hejar på och då på hela laget!
Det finns en föräldrapolicy som ni gärna får läsa, ni som läst den kan läsa igen och fräscha upp minnet! Den finns här på lagetsidan.
Våra träningsdagar kommer att vara på måndagar och onsdagar mellan kl 17:15 till 18.30, vi håller till på B-plan, den delen som ligger närmast parkeringen. Vi har som vanligt ett uppehåll under juli månad för semester!
Onsdagen den 14/5 ser träningen lite annorlunda ut. Vi vill ha en liten kickoff med tjejerna så under träningstiden så kommer vi ha lite mer samarbetsövningar och lekar för att sedan avsluta med lite tilltugg inne i klubbstugan. Den träningen håller på lite längre än den vanliga sluttiden, exakt sluttid kommer när det närmar sig.
Vi har redan nu lite poolspel och cuper inbokade:
18/5 är det poolspel i Habo
24/5 spelar vi matcher på NIK dagen i Norrahammar
14/6 eller 15/6 spelar vi Kabecup i Tenhult
16 eller 17/8 är hagadagarna i Jönköping
6/9 är det HFF Cup i Huskvarna
20 eller 21/9 har vi eventuellt träningsmatcher i 7v7 spel med Habo på hemmaplan.
Alla dessa tillfällen ligger inlagda i kalendern men vi återkommer med mer exakta tider osv när det närmar sig.
Vid de tillfällen som vi spelar på hemmaplan så behöver vi hjälp av er föräldrar. Kiosken behöver bemannas och vi behöver matchvärdar vars uppgift är att visa motspelarna till deras omklädningsrum, att gå igenom vad som förväntas av de och av oss mm (fusklapp finns).
Vi kommer till de inplanerade cuperna behöva ha ett maxantal på 10 deltagare då de som ordnar cuperna behöver veta i förväg hur många lag och spelare som kommer. Det hade vi även förra året och man hamnade då på reservlista om man inte blev kallad eller inte svarade i tid på kallelsen.
Schema för körning, matchvärdar, tvätt och kioskbemanning kommer komma ut här på laget så fort vi fått våra tider.
Det är viktigt att ni svarar på de kallelser vi skickar ut, det gäller ALLA kallelser som skickas ut! Vi planerar våra träningar och matchuppställningar utefter de som anmäler sig och det är inte helt lätt att behöva omplanera hela träningen för att det kommer betydligt fler än de som anmält sig!
Man behöver komma i tid till träning och samling!
Vi tog upp vikten av att komma på träningarna, kommer man bara sporadiskt på träningar och inte engagerar sig så kan man inte räkna med att man blir kallad till matcher. Vi tog också upp att när man svarat ja på en kallelse till match så är den bindande. Det är inte okej att i sista minuten komma på att man inte kan vara med bara för att något annat dykt upp. Vi ledare behöver då ändra laguppställning och i värsta fall även kontakta lagen vi ska möta och dra oss ur. Då förstör ni inte bara för våra flickor utan även för motståndarna. Självklart är det annorlunda om man skulle bli sjuk, det kan man ju inte rå för.
Vi kommer även i år att sälja sportlotter och bingolottos julkalender, information om det kommer.
Fotografering kommer att ske någon av dagarna 12, 13 och 15/5. Det blir troligtvis under vår träningstid den 12/5 men återkommer med mer information när vi ledare får den!
Vi ser framemot att få träna fotboll tillsammans med era flickor och att få se de växa och utvecklas både enskilt och som lag!
Vi ses den 16/4 kl 17:15!
Endast sidans medlemmar kan kommentera
Bollknatte | 27 apr, 16:30 |
Träning | 28 apr, 17:15 |
Träning | 5 maj, 17:15 |
Träning | 7 maj, 17:15 |
Träning | 12 maj, 17:15 |
Stort, stort Tack för gedigen o bra information och mycket strukturerat upplägg med långsiktig planering 👍😀 Tack för den insats ni gör som tränare 👍💪😀
RapporteraRapportera
Instämmer helt med Anders! Tydlig och bra info. Oerhört tacksam! Heja er 🎉❤️
RapporteraRapportera
Håller med Anders och Ida👍tack för super bra info. 👍🙌
RapporteraRapportera