Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om MCHK Militärsektionen
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från MCHK Militärsektionen.
Militärsektion
Följ oss för uppdateringar
Här pratas det om att köra sakta i slingelbulten hur
ska man då få ned knäpuckarna i asfalten så man kan tjäna en extra hacka vid försäljning av dessa.
CG Hammarlund brukade säga (Hejsan Hejsan kör
försigtigt). När jag blivit omkörd i 180 kmt.Sa han
att det inte var det samma som att köra sakta!
Nu är det bara 44 veckor kvar. Ha det!
Man kan bli av med körkortet på annat sätt också. Jag tappade mitt läder i Mälaren vid Jörveln under segling. Men då följer ju alla andra kort med också fårståss. Och det är ju inte utan en viss möda att fylla upp ett nytt läder. Så det bästa är att hålla ett stadigt tag styre, ratt eller roder och i stället för att busa sig fram ta och njuta av tur och natur så har man korten och pengarna kvar.
Men fortsätt ni och se ut som kycklingar så tar jag på mig sjömanskragen.
Gary
Nej, nej Gary!
Inte hade jag släppt om det jordbruksredskap som kallas Volvo om jag inte varit en ögontjänare med en snålstark vilja att behålla innehållet i min plånbok.
Skulle jag tala om för min vän Gunnar att old Arn åkt slingerbulten i en Citroên och blivit omkörd av en Volvo (Eller Saab?) så är jag rädd att han skulle åka dit i sin C5a och "räta" ut den.
Gary
Så har jag då luftat min Honda CB750 K2 från -73. Går mycket fint så den ska jag köra i morgon lördag. :)
Kopiera och klistra in om inte huset fungerar här ovan:
http://picasaweb.google.com/martenson1/Provtur73HondaCB75020090416#
Gary: Nej nej, det var jag som glappade på BMW:n, hi hi.
Det var funderingar jag hade i tankarna som inte framgick riktigt: att några kanske inte säkerhetskontrollerar sin mc innan de tar ut den nu när säsongen kommer. :)
"Slingerbulten" lockar (nästan) alla att köra alltför fort. Har ett roligt minne därifrån då jag en varm sommardag kör bil från Tungelsta mot Rosenhill. Jag trampade ned pedalen på min Citroen mycket hårdare än vad som var lämpligt, det tjöt i asfalten och släppte litet grand i kurvorna. Ändå närmade sig en bil bakom mig. Jag upptäckte snart att det var blå och vit och hade blå lyktor på taket - de var inte tända. Snabbt blev jag en laglydig förare inom vägens 70-gräns. Bilen körde om mig på en av de få raksträckorna. Bak i bilen satt två blåskjortor med en snubbe mellan sig. Rutan i högra bakdörren var något nedvevad och där stack en polishand ut och vinkade vänligt till mig medan bilen i hög fart fortsatte mot Hall eller vart den nu var på väg. Jag tog det lugnt resten av dagen och inget hände. Hade något hänt så hade jag nog gärna skyllt på bilen men det hade ju inte varit vidare rättvist. :) :)
Rapportera
Jag är ledsen Nina men jag håller inte med dig. Jag har åkt "slingerbulten" c:a 120 ggr t.o.r sen förra sommaren, mc-turerna oräknade, och kan bara konstatera att det är nog föraren vi får belasta när det kommer till olyckor. Nu är det skyltat med halka då vägverket har gjort sina lagningar med klister och krossgrus. Och i vintras var det halt, några nätter när jag åkte hem fruktansvärt halt. Men att då köra av vägen och skylla på halka är lika befängt som att skylla på hojen. För det var väl inte baksvingen som glappade på din BMW?
Gary
Ärade bröder och systrar i Sodom och Gomorra! Tidningen är frambringad och överlämnad till de duktiga tryckarna på Enskede Gårds Gymnasium. Nu är det bara att vänta på att den ska bli färdig för distribution.
MVH Anders red.
Thomas Gray,
RapporteraKör så det ryker! Rätt, men bara om jag kör ifrån
Dej på polisspåret. Att bli omåkt, värre finns inte.
På 4 hjul åker jag ifrån alla dj knäpuckar.
Skitförbannad att de också åker 180.
DJ typer!
LA