Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Ingelstad IBK
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Ingelstad IBK.
Ingelstad IBK:s klubbsida
Följ oss för uppdateringar
Hej,
Nu kommer lite mer information angående den kickoff vi kommer att hålla 3-4/9 för Ingelstad IBK's styrelse, ledare samt övriga funktionärer.
Vi börjar kl 13.00 med ett årsmöte i Gula Villan vid Kyrkans hus i Ingelstad Centrum (OBS! Ändrad plats!). Efter årsmötets avklarande avgår bussen mot Hjortsbergagården där vi kommer att hålla vår kick off. Vi är väldigt många aktiva ledare inom Ingelstad IBK just nu, och även om det är en liten by så är det inte alla som känner varandra. Därför känner vi dels att det kan vara bra att träffas för att utbyta erfarenheter och dra lärdomar av varandra, men även för att träffas i sociala sammanhang utanför sporthallen. Det är första gången vi anordnar något sånt här i IIBK, och vi hoppas att det kan bidra till en ökad gemenskap i föreningen och att vi tillsammans kan stärka klubben för framtiden.
Under träffen kommer vi att diskutera hallfrågor, domare, matchtider, material, utbildningar och hur ni som ungdomsledare optimerar användningen av laget.se. Herr- och u-lagets tränare kommer att presentera lagen inför säsongen och hur målsättningarna ser ut. Malin Andersson från SISU kommer att besöka oss för att tala om hur ni som ungdomsledare enkelt kan tjäna extra pengar till en lagkassa med en minimal insats. Johan Schönbeck, sportchef i Växjö Vipers, kommer att besöka oss innan middagen på lördag kvällen för att föreläsa om pedagogik, om hur man tränar ungdomar och andra erfarenheter han har samlat på sig genom sin långa innebandykarriär i Kronoberg, och i världen.
Vi kommer att serveras fika när vi anländer Hjortsberga vid 3-tiden, middag på lördagkvällen samt frukost och fika på söndag förmiddagen. Vi beräknar att vi åker tillbaka mot Ingelstad innan lunch på söndagen.
Från styrelsen och klubbens sida önskar vi att minst en ledare från varje lag anmäler sig till denna träff då det kommer vara en hel del viktig information som vi önskar att alla lag får ta del av. Eftersom det kommer att ske en viss utbildning i både laget.se samt från SISU så önskar vi därför att i alla fall en ledare från varje lag tar med sig en bärbar dator för att på ett mer praktiskt vis lära sig hur ni underlättar administrationen för ert lag.
Ingelstad IBK står för samtliga kostnader under helgen, men ni måste ta med er egna sängkläder samt ev snacks eller annan förtäring som man vill ha utöver de måltider som klubben står för.
Vi har redan fått in flera anmälningar, men hoppas givetvis på att fler vill vara med vid detta tillfälle. Anmälan sker till anderskarlsson.83@outlook.com eller 0736105489 senast lördagen 27/8.
P-15/16 Träning | 20 okt, 09:50 |
F-14/15/16 Poolspel i Rottne | 20 okt, 10:00 |
F-10/11 Stenåsa-Sandby-Gårdby IF F10-11 (borta) | 20 okt, 11:00 |
P-13/14 Hovshaga AIF P13/2 (hemma) | 20 okt, 11:45 |
F-08/09 FBC Kalmarsund Ungdom F09/1 (borta) | 20 okt, 12:15 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera