KIOSKRUTINER HALLALLIANSEN IFK HAMMARÖ/Hammarö Basket
ALLMÄNNA REGLER
1. Inga barn eller unga under 16 år får vistas i kiosken
2. Lämna kiosken och de allmänna ytorna såsom du själv vill finna dem. Saknas något – mejla till
ansvarig.
3. Var noga med god handhygien. Alltid plasthandskar vid tillagande av toast eller liknande.
Använd alltid köksredskap för hantering av korv, fikabröd osv.
Våra lådor skåp är märkta med IFK Hammarö.
4. ÖPPTETTIDER vardag 18-20:30, lördag 10-18, söndag 10-18:30 (vid slut på matcher, stäng)
ÖPPNINGSRUTIN
1. Nyckel och tagg hämtas på kansliet, tagg för dörr, och nyckel för skafferi.
2. Ladda/starta kaffebryggare
3. Sätt upp klubbens SWISHLAPP utanför kiosken. Minsta swish 25 kr-ge tillbaka i kontanter vid
mindre köp
4. Dra fram soptunna och panttunna (står IFK Hammarö på) till utsidan av kiosken
5. Duka fram pappersmuggar, socker, finns mjölkkanna/mjölkliter ,undvik små
”mjölkförpackningar” om det går, skedar och servetter, senap & ketchup på bordet utanför.
6. Ta fram rostbröd och korvbröd för att tina. Ca 20 av varje. (om kanslisten inte gjort det)
7. Ställ fram ett utbud av varor på bänken
8. Dra ut dryckeskylen och koppla in den samt fyll på med drickor.
9. Förbered TOAST. Ost, kalkon och smör på varje. Förbered ca 20 st inför vanlig matchdag.
Förvara i kyl med plastfolie.
10. Förbered KORV(ca 10 åt ggn). Vatten och lagerblad/kryddpeppar i stor kastrull. Ketchup,
senap och servetter fram på bord utanför.
11. Se till att fylla på med toast och korv allteftersom.
12. Håll rent och fräscht under ditt kioskpass. Använd gärna diskmaskinen för disk.
STÄNGNINGS-/STÄDRUTIN
1. OBS – stäng inte kiosken förrän du är säker på att alla matcher i hallarna är över. Se skärmen
nere i entrén. Hallalliansens syfte är att de två föreningarna turas om att ha kiosken –
oavsett egna matcher eller inte.
2. Ställ in alla drickor, godis, knäckemackor etc. Ingenting ska vara kvar framme förutom
kaffebryggare. Frys in korv 10st/påse, skinka/ost 10st/påse, om det blir över. Fyll på dricka i kylskåpet, så det finns kalla vid nästa arrangemang.
3. Rengör alla allmänna ytor samt se till att kyl och frys är avtorkade utanpå.
4. Rengör spis och mikro genom att torka av med papper och rengöringsmedel. Ej disktrasor!
5. Se till att kyl/frys och skafferi är stängda och låsta samt alla plattor, kaffebryggare.
Smörgåsgrillarna är avstängda och rengjorda (ställs in i skåpet)
6. Sopa av golvet, även på läktaren!
7. Ställ in soptunnorna (töm innan och ställ sopsäcken nere i entrén) och sätt i ny säck. Sopa på läktaren, töm papperskorgar i omkl.rummen.
8. Ställ in dryckeskylen. Ställ in panttunnan.
9. Lämna kiosktagg och nyckel till ledaren, som lämnar till Helle/kanslisten
OBS!
Det finns/står en pärm som Ni prickar av städningen och skriver på efter dagens slut :D
LYCKA TILL!