• RAVELLI – INFORMATION OM SÄLJOMGÅNGEN

    Hej handbollsvänner! Vi kommer nu sälja Ravelli i klubben i år igen och det finns mängder av nyheter i sortimentet sen vi sålde senast! I webbshoppen och katalogen finns olika paket med Ravelli produkter. Paketen kostar från 100 kronor till 250 kronor och består av allt från hemtextilier som svensktillverkade täcken och kuddar, till underkläder, basplagg och rengöringsprodukter till hemmet. Alla kommer få en katalog av mig som ni kan ta upp beställningar via. Därefter ska ni registrera er via deras sida. (Ni får även ett informationsblad med katalogen) Sedan är man igång med sin försäljning där man både kan ta upp beställningar via katalogen och webbshoppen. Vid katalogbeställning kommer vi få alla paket till en gemensamadress sorterat per säljare & per lag där en orderlista finns. Vid webshop skickas paketet direkt till köparens närmaste utlämningsställe. 6 paket eller fler är fraktfritt. Sälitips: - Vidarebefordra din webbshopslänk till alla du känner. Anänd sociala medier, meil, sms etcetera. - Genom länken kan kunderna nu själva gå in och göra sin beställning precis som på en vanlig e-handelssida och betala med kort eller Klarna. - Lägg ut katalogen pä arbetsplatser och ta med den när ni träffar släkt/vänner. - Skriv ut sälimaterial som finns i din säljportal - dela ut i dina grannars-brevláda. Försäljningen pågår fram till och med den 23 november, därefter stängs den här säljomgången och paketen levereras till oss cirka 7 arbetsdagar efter avslutad säljomgång. Har ni frågor är det bara att höra av er till mig! Det går att skriva direkt via supertext, men även på magnus.dahlgren@tele2.com eller 0735-324513 Lycka till! F-13 19 okt 2023 0kommentarer
  • Höstens två cuper

    Hej! Här kommer information om höstens två cuper. 26 november - Paprica-cupern på Vallaskolan i Sollefteå, för flickor och pojkar födda 2012 till 2015. Minihandbollscup, dvs vi spelar på små planer så som förra året. 11 december - Lucia-cupem i Hälledalshallen i Ramvik, för flickor och pojkar födda 2012 till 2015. Observera att vi spelar på söndagen. Vi spelar för första gången på stor plan! Till båda cuperna har vi anmält tre lag från vår grupp. Vi åker dit som ett lag och hejar på varandra men vi delar upp oss i tre lag för att alla ska få så mycket speltid som möjligt. Hur många matcher det blir vet vi först när anmälningstiden gått ut och Sollefteå lottat ett spelschema. Då får vi även tider och ser hur lång dagen blir. Jag har skickat ut ett anmälningsutskick till er. Vi önskar att ni så snart som möjligt anmäler om ert barn kan vara med, detta för att vi ska hinna ändra anmälan om det är så att vi bara får ihop två lag. Det ska bli så roligt att åka på cup och tjejerna är så taggade när vi pratar om det på träningarna! /Ledarna F-13 6 nov 2022 0kommentarer
  • Arbetspass i Cafeterian på Öbackahallen (2022)

    Hej, Härnösands Handbollsklubb driver cafeterian på Öbacka hallen, och alla försäljningsintäkter går oavkortat till föreningens kassa vilket gör cafeterian till en av de största inkomstkällorna för HHK (ca 100 tkr per år!). Cafeterian bemannas i år av de 8 äldsta lagen, vilket innebär att vårt lag (F13) kommer från och med den här säsongen att vara en del av cafeteria-arbetet. Arbetet går i korthet ut på att se till att cafeterian är öppen under de angivna öppettider och sälja det befintliga sortimentet (ffa kaffe, kakor, toast, korv, dricka, godis) samt städning efteråt. Det finns rutindokument med information om hur man öppnar, vad man ska tänka på under öppettiderna och hur man stänger/städar cafeterian. Har man ett arbetspass på helgen, så är man alltid två som hjälps åt. Har man ett pass på vardagar, står man själva. Det är lite pirrigt när man står första gången/gångerna, men i stort sett är det ingen rocket-science! Jag (Christine, mamma till Valentina) har tagit på mig att vara cafeteria-ansvarig för F13 laget, vilket innebär att jag ska se till att samtliga pass som föreningen har tilldelad vårt lag blir bemannade. Jag har även en nyckel till cafeterian som arbetande familj behöver hämta hos mig innan passet och lämna tillbaka till mig efteråt. Det som behövs göras nu i början av säsongen är att bemanna våra arbetspass mellan oktober och jul. Schema från januari till april kommer sedan i slutet på året. De dagar som vårt lag har blivit tilldelade är vecka 42 (lördag och söndag) samt vecka 46 (lördag). Vad jag har hört, så gör alla lag lite olika i hur man går tillväga när man delar ut arbetspassen, men jag skulle föreslå att vi gör på följande sätt: - Jag meddelar er via supertext-gruppen vilka dagar och exakta tider som vi har fått tilldelade och behöver bemannas. - Ni har sedan 1-2 dagar på er att ”frivilligt” skriva upp er på/önska vissa pass. - Sedan fyller jag resterande pass med familjer som inte har önskat några specifika datum. Genom att vara snabb på bollen och aktivt önska pass undviker ni alltså att få ett pass tilldelad som ni sedan inte har möjlighet att ta. (Jag har samma uppdrag som cafeteria-ansvarig även för storasysters lag (F10) och detta tillvägagångssätt är uppskattad där, men jag är alltid öppen för att anpassa det utifrån önskemål från er.) Jag ska även försöka att säkerställa att antal timmar/familj kommer att vara hyfsat jämt fördelade under säsongen. Det finns dock möjlighet att ”köpa sig fri” genom att anlita en så kallad ”jour-tjej” (äldre HHK-spelare). Deras telefonnummer kommer att finnas i schemat. Är ni intresserade av att leja bort ert/era pass är det då helt upp till respektive familj att boka och betala (i förväg!) jourtjejen och ansvara för att hon har tillgång till cafeteria-nyckeln. Jag kommer att lägga ut rutindokument på laget.se, så att ni kan redan nu förkovra er i de olika arbetsmomenten :-). OBS! Jag tänkte erbjuda er en kort ”visning” av cafeterian samt introduktion i arbetsuppgifterna på tisdag 18:e oktober 2022! Då har jag arbetspass för F10-laget mellan kl 18-21. Kom gärna förbi under den tiden! Jag tackar er redan nu på förhand för att vi alla hjälps åt att fixa detta tillsammans! Hälsningar, Christine Sprinzl (0730983277) F-13 2 okt 2022 0kommentarer
  • Välkomna till laget.se – Här finns viktig information!

    Välkommen till er nya lagsida på laget.se! Den blir central i all kommunikation mellan spelare, ledare, föräldrar och andra intresserade. För att komma igång direkt med en bra kommunikation i och omkring laget finns ett antal viktiga punkter för sidans administratör: • Logga in och lägga till alla spelare och ledare under Medlemmar. • Fylla på kalendern med alla inplanerade aktiviteter. Matcher läggs till via Serier medan träningar och andra aktiviteter läggs till via Aktiviteter. • Skriv nyheter löpande och berätta om verksamheten. I takt med att nya nyheter läggs till kommer den här nyhetstexten att försvinna. Om någon i laget har frågor om laget.se är man alltid välkommen att kontakta vår support på support@laget.se eller 019-15 44 00. Varmt välkomna till laget.se! F-13 14 sep 2020 0kommentarer