Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Härnösands HF F-13
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Härnösands HF F-13.
F-13
Följ oss för uppdateringar
Hej,
Härnösands Handbollsklubb driver cafeterian på Öbacka hallen, och alla försäljningsintäkter går oavkortat till föreningens kassa vilket gör cafeterian till en av de största inkomstkällorna för HHK (ca 100 tkr per år!).
Cafeterian bemannas i år av de 8 äldsta lagen, vilket innebär att vårt lag (F13) kommer från och med den här säsongen att vara en del av cafeteria-arbetet.
Arbetet går i korthet ut på att se till att cafeterian är öppen under de angivna öppettider och sälja det befintliga sortimentet (ffa kaffe, kakor, toast, korv, dricka, godis) samt städning efteråt. Det finns rutindokument med information om hur man öppnar, vad man ska tänka på under öppettiderna och hur man stänger/städar cafeterian.
Har man ett arbetspass på helgen, så är man alltid två som hjälps åt. Har man ett pass på vardagar, står man själva.
Det är lite pirrigt när man står första gången/gångerna, men i stort sett är det ingen rocket-science!
Jag (Christine, mamma till Valentina) har tagit på mig att vara cafeteria-ansvarig för F13 laget, vilket innebär att jag ska se till att samtliga pass som föreningen har tilldelad vårt lag blir bemannade. Jag har även en nyckel till cafeterian som arbetande familj behöver hämta hos mig innan passet och lämna tillbaka till mig efteråt.
Det som behövs göras nu i början av säsongen är att bemanna våra arbetspass mellan oktober och jul. Schema från januari till april kommer sedan i slutet på året. De dagar som vårt lag har blivit tilldelade är vecka 42 (lördag och söndag) samt vecka 46 (lördag).
Vad jag har hört, så gör alla lag lite olika i hur man går tillväga när man delar ut arbetspassen, men jag skulle föreslå att vi gör på följande sätt:
- Jag meddelar er via supertext-gruppen vilka dagar och exakta tider som vi har fått tilldelade och behöver bemannas.
- Ni har sedan 1-2 dagar på er att ”frivilligt” skriva upp er på/önska vissa pass.
- Sedan fyller jag resterande pass med familjer som inte har önskat några specifika datum.
Genom att vara snabb på bollen och aktivt önska pass undviker ni alltså att få ett pass tilldelad som ni sedan inte har möjlighet att ta.
(Jag har samma uppdrag som cafeteria-ansvarig även för storasysters lag (F10) och detta tillvägagångssätt är uppskattad där, men jag är alltid öppen för att anpassa det utifrån önskemål från er.)
Jag ska även försöka att säkerställa att antal timmar/familj kommer att vara hyfsat jämt fördelade under säsongen.
Det finns dock möjlighet att ”köpa sig fri” genom att anlita en så kallad ”jour-tjej” (äldre HHK-spelare). Deras telefonnummer kommer att finnas i schemat. Är ni intresserade av att leja bort ert/era pass är det då helt upp till respektive familj att boka och betala (i förväg!) jourtjejen och ansvara för att hon har tillgång till cafeteria-nyckeln.
Jag kommer att lägga ut rutindokument på laget.se, så att ni kan redan nu förkovra er i de olika arbetsmomenten :-).
OBS! Jag tänkte erbjuda er en kort ”visning” av cafeterian samt introduktion i arbetsuppgifterna på tisdag 18:e oktober 2022! Då har jag arbetspass för F10-laget mellan kl 18-21. Kom gärna förbi under den tiden!
Jag tackar er redan nu på förhand för att vi alla hjälps åt att fixa detta tillsammans!
Hälsningar,
Christine Sprinzl
(0730983277)
Träning | 22 dec, 16:00 |
Lägerskola | 4 jan, 09:00 |
Serie sammandrag | 18 jan, 08:00 |
Sävar IK 1 (hemma) | 18 jan, 12:00 |
Sikeå SK 1 (hemma) | 18 jan, 13:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera