Allmän info inför Skadevicup 28 - 30/6
Vi kommer att åka från Jönköping på torsdagen 27/6 för gruppspelet startar fredag morgon.
I deltagarkorten ingår logi i tre nätter och frukost, lunch och middag fredag - lördag, frukost och lunch söndag samt kvällsmål på torsdagen.
Vi kommer att övernatta på någon av skolorna i Skövde. Vilken återkommer vi med när vi vet.
Gruppspelet startar alltså på fredagen morgon och lagen är indelade i fyra- eller femlagsgrupper. Slutspelet börjar lördag eftermiddag, där ettan och tvåan i varje grupp spelar A-slutspel och trean, fyran och i förekommande fall femman spelar B-slutspel. Samtliga lag garanteras fyra matcher. Finalerna spelas söndag eftermiddag. I A-slutspel spelas även match om 3:e pris.
Placeringen i grupperna bestäms enligt följande:
1. Poäng (3 för seger, 1 för oavgjort)
2. Målskillnad
3. Antal gjorda mål
4. Inbördes möte
5. Straffsparkstävling
Matchtid 2x25minuter (5 minuters halvtidspaus).
I slutspelet avgörs oavgjorda matcher genom straffsparkstävling. A-finalerna har först förlängning med sudden death i 2x5 minuter om matcherna är oavgjorda efter full tid.
Samtliga matcher spelas på gräsplaner inom Skövde kommun. Merparten av matcherna spelas på Lillegårdens Idrottsområde med sina sju planer. Här spelas också alla finaler söndag eftermiddag. Cupen ordnar inga egna transporter mellan planerna utan detta måste vi ordna själva. Vilket gör att vi eventuellt behöver hjälp med transporter från sovanläggningen till planerna. Här återkommer vi också så snart vi vet var vi sover och på vilken/vilka anläggningar vi ska spela våra matcher.
Vi ledare kommer inte ta ansvar för mobiler och andra värdesaker under cupen utan tas detta med är det under eget ansvar.
Vi kommer att samla in 100 kronor per tjej som vi ska använda till frukt, dryck och annat som kan tänkas behövas köpas under cupen. Pengarna lämnas till Lotta.
Då vi eventuellt duschar i andra lokaler rekommenderar vi att tjejerna tar med sig en ryggsäck där de kan ha sina duschgrejer.
Packning:
• Träningskläder; matchkläder, fotbollsskor, benskydd, extra fotbollsstrumpor helst svarta, löpardojjor, shorts, handduk mm. Detta är bra om det packas i en separat väska. Ryggsäck kan vara bra att ha med sig.
• Eventuellt regnkläder
• Övriga fritidskläder
• Luftmadrass – sovsäck – kudde – hygienartiklar
• Badkläder, solkräm, keps
Om det är något som verkar oklart eller något som vi har missat i planeringen så hör gärna av er.
Vi ser framemot några trevliga fotbollsdagar med våra fantastiska tjejer.
Hälsningar
Janne 0705 – 81 46 85
Markus 0704 – 78 51 05
Lotta 0708 – 80 06 68