• Träningar påskveckan

    Under påskveckan kommer vi att göra lite justeringar i vårt ordinarie träningsschema då vi vet att det är många som är borta påskhelgen och flera killar i laget ska delta på Påsklovscampen. Vi kommer att träna enligt följande: - Onsdag 16 april, 18:45-20:15 - Måndag 21 april, 12:00-13:30 (annadagpåsk) Följande träningar utgår helt: - Måndag 14 april - Lördag 19 april (påskafton) Kalendern är uppdaterad och kallelser skickas under lördag eftermiddag. P-2014 för 2 dagar sedan 0kommentarer
  • Summering från föräldrarepresentanterna

    Hej alla! Stort tack till alla er som deltog på gårdagens föräldramöte! Våra punkter på mötet handlade om försäljningsktiviteterna och såklart om bemanning av de arbetspass och uppdrag som vi får av klubben. Tycker det var en väldigt bra diskussion och vi är mycket glada för att det nu framförallt känns som att vi har en väl förankrad metod för hur vi ska bemanna våra olika uppdrag. Det här kommer bli kalasbra! När det gäller försäljningsaktiviteterna så är vi glada för att det finns en förståelse för vår förväntan att alla försöker att bidra så gott de kan. Vi står som vi sade på mötet fast vid att försäljningsaktiviteter aldrig ska övergå till att vara tvingande men såklart med passningen till er föräldrar att om vi alla försöker göra nåt så kommer vi uppnå ett gott resultat i alla fall bara genom att vi är så många som hjälps åt. Precis som det också så bra lyftes på mötet så finns det fr o m nu ytterligare en otroligt viktig anledning till att försöka bidra och det är den att en del av pengarna går till föreningens egen stödfond som skapats för att kunna ge fler en möjlighet att spela fotboll och vara del av en förening, ett lag etc. genom ekonomiskt stöd till träningsavgifter, medlemsavgifter med mera. När det gäller bemanning så har vi, baserat på det som sades på mötet och det som varje grupp noterade på sina papper, beslutat oss för följande metoder för vardera uppdrag: Gothia Cup: Ett schema för frivillig anmälan kommer skickas ut så snart det är möjligt. Där har ni föräldrar möjlighet att boka upp er frivilligt på den tid som passar er. Detta kvarstår fram till ett specifikt datum som kommer kommuniceras i samband med utskick om att det är dags att bemanna och de pass som efter det datumet ännu kvarstår som ej tagna kommer delas ut av oss föräldrarepresentanter. Har man inte möjlighet att ta den tid som delats ut bär föräldern själv ansvar att ordna en ersättare. Kom ihåg i detta att laget har som krav att om ens barn deltar på Gothia Cup skall man också kunna hjälpa till med arbetspass. Matchvärdar: Ett schema kommer att sättas upp för vardera matchhelg. För varje matchhelg kommer vi föräldrarepresentanter att ta ut en grupp av föräldrar som bär ansvar att bli matchvärdar på våra hemmamatcher. Skulle det mot förmodan vara så att det någon helg inte går att få ihop några matchvärdar bär respektive "föräldragrupp" ansvar att byta tider med andra grupper för att säkerställa bemanning. Schemat kommer att sättas ihop och skickas ut redan under v.16 vilket innebär att det kommer finnas gott om tid till att i ett tidigt skede kolla upp om matchhelgen man tilldelas passar eller inte och byte ska kunna ske i god tid. Instruktioner för rollen och all info som behövs kommer också förmedlas på ett bra sätt så alla känner sig trygga i vad som förväntas av en. Detta var vad vi som var på mötet tillsammans kom fram till. Övriga aktiviteter som uppstår under säsong tar vi hand om vi de specifika tillfällena men vi tänker att vi ska fortsätta ha den här typen av inkluderande på nåt sätt när vi bemannar då det såklart kommer ge bäst resultat. För er som inte deltog på mötet och som önskar ta del av vad som sades mer om den sportsliga biten så finns presentationen från mötet nedsparad under fliken dokument på vårt lags laget-sida så gå in och kolla där. Har ni frågor så kontakta någon av ledarna och alla ni som var där får gärna hjälpas åt att sprida infon om vad som sades! Trevlig helg! Hälsningar från föräldrarepresentanterna! P-2014 för 2 dagar sedan 0kommentarer
  • Nu fyller vi JumpYard igen! Lördag 12 april

    Nu fyller vi JumpYard Kungsbacka igen. Under 2024 fyllde vi inte bara en två och tre gånger utan vid fyra tillfällen. Nu är det dags för första tillfället 2025 - Lördag 12 april. Välkomna till JumpYard Kungsbacka, en upplevelse som garanterat blir #seriouslyfun! JumpYard Kungsbacka erbjuder alla medlemmar i Kungsbacka IF att besöka oss på ett JumpYard-disco! Klockan 17 skruvas musiken upp, parken släcks ned och discobelysningen drar igång för en häftig upplevelse. I erbjudandet ingår 2 timmars hopptid, en korv med bröd och festis för endast 179 kronor per person. Ordinarie pris är 299 kronor. Tänk på att ta med er hoppstrumpor med halkskydd! Har man inga sådana finns de att köpa hos oss för endast 39 kronor. Plats: JumpYard Kungsbacka, Marios gata 9, 434 37 Kungsbacka Pris: 179 kronor / person för 2 timmars hopptid inklusive en korv med bröd och festis Datum: 12/4 klockan 17:00 - 19:00 Bokning: Boka HÄR Boka på JumpYard hemsidan under fliken “Disco”, välj 12/4 i kalendern och sedan “Disco Kungsbacka IF”. Besök JumpYard Kungsbackas HÄR för att ta del av mer information om trampolinparken. OBS begränsat antal platser, först till kvarn! P-2014 för 14 dagar sedan 1kommentar
  • Träningar under april

    Från och med måndag 31 mars kommer vi att gå på fotbollsplanen och ersätta detta med det tidigare fys- och skadeförebyggande passet (vi kommer ha kvar delar men varva det med fotbollen). Fram till gräset öppnar, preliminärt 1 maj, kommer följande tider att gälla: Måndagar, 17:30-18:45 Onsdagar, 18:45-20:15 Lördagar, 10:30-12:30 Vi påminner om att alltid komma i tid till träningar och matcher, med rätt utrustning och det är av största vikt att både anmäla och avanmäla (om senare än ett dygn innan så gäller WhatsApp). Med detta är det fotbollsskor och benskydd som gäller på alla träningar. Ej med i WhatsApp-gruppen? Skicka ett mess till Tobias på 0706-089269, eller till Fredrik på 0706-684100 så lägger vi till er. P-2014 för 15 dagar sedan 0kommentarer
  • Försäljningsaktivitet hushålls- och toalettpapper

    Nu är det dags för årets första försäljningsaktivitet där KIF denna gång kommer att sälja toalett- och hushållspapper. Tänk vad fantastiskt att kunna stötta KIF bara genom att gå på toaletten :-) Pris för toalettpappret är 399 kr för 42 rullar (35 m per rulle) och för hushållspappret 329 kr för 14 rullar (39 m per rulle). Fördelning av överskottet är 80 % till lagkassan och 20 % till KIF-fonden. KIF har jämfört priserna på pappret noggrant med dagligvaruhandeln och kan konstatera att det är ett väldigt konkurrenskraftigt pris till konsument samt att produkterna är av högsta kvalitet. Försäljningsperioden kommer vara under hela april månad. Leverans kommer att ske till klubben i mitten av maj, detaljer kring utlämning kommer. Vi vill ha in era beställningar senast 30 april för att vi ska hinna sammanställa och skicka in lagets beställning till kansliet. Vi återkommer med info om hur/till vem ni skickar in era beställningar. Säljblad med priser och förpackningsstorlekar hittar ni HÄR Vi hoppas att alla i laget vill hjälpas åt med denna försäljning så att vi får ett bra tillskott till lagkassan vilket möjliggör att våra killar kan åka på cuper etc framöver. Kör hårt och lycka till med försäljningen! /Föräldrarepresentanterna P-2014 för 18 dagar sedan 1kommentar
  • Visa fler nyheter