Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Kungsbacka IF P-2014
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Kungsbacka IF P-2014.
P-2014
Följ oss för uppdateringar
Hej alla!
Stort tack till alla er som deltog på gårdagens föräldramöte! Våra punkter på mötet handlade om försäljningsktiviteterna och såklart om bemanning av de arbetspass och uppdrag som vi får av klubben. Tycker det var en väldigt bra diskussion och vi är mycket glada för att det nu framförallt känns som att vi har en väl förankrad metod för hur vi ska bemanna våra olika uppdrag. Det här kommer bli kalasbra!
När det gäller försäljningsaktiviteterna så är vi glada för att det finns en förståelse för vår förväntan att alla försöker att bidra så gott de kan. Vi står som vi sade på mötet fast vid att försäljningsaktiviteter aldrig ska övergå till att vara tvingande men såklart med passningen till er föräldrar att om vi alla försöker göra nåt så kommer vi uppnå ett gott resultat i alla fall bara genom att vi är så många som hjälps åt. Precis som det också så bra lyftes på mötet så finns det fr o m nu ytterligare en otroligt viktig anledning till att försöka bidra och det är den att en del av pengarna går till föreningens egen stödfond som skapats för att kunna ge fler en möjlighet att spela fotboll och vara del av en förening, ett lag etc. genom ekonomiskt stöd till träningsavgifter, medlemsavgifter med mera.
När det gäller bemanning så har vi, baserat på det som sades på mötet och det som varje grupp noterade på sina papper, beslutat oss för följande metoder för vardera uppdrag:
Gothia Cup:
Ett schema för frivillig anmälan kommer skickas ut så snart det är möjligt. Där har ni föräldrar möjlighet att boka upp er frivilligt på den tid som passar er. Detta kvarstår fram till ett specifikt datum som kommer kommuniceras i samband med utskick om att det är dags att bemanna och de pass som efter det datumet ännu kvarstår som ej tagna kommer delas ut av oss föräldrarepresentanter. Har man inte möjlighet att ta den tid som delats ut bär föräldern själv ansvar att ordna en ersättare. Kom ihåg i detta att laget har som krav att om ens barn deltar på Gothia Cup skall man också kunna hjälpa till med arbetspass.
Matchvärdar:
Ett schema kommer att sättas upp för vardera matchhelg. För varje matchhelg kommer vi föräldrarepresentanter att ta ut en grupp av föräldrar som bär ansvar att bli matchvärdar på våra hemmamatcher. Skulle det mot förmodan vara så att det någon helg inte går att få ihop några matchvärdar bär respektive "föräldragrupp" ansvar att byta tider med andra grupper för att säkerställa bemanning. Schemat kommer att sättas ihop och skickas ut redan under v.16 vilket innebär att det kommer finnas gott om tid till att i ett tidigt skede kolla upp om matchhelgen man tilldelas passar eller inte och byte ska kunna ske i god tid. Instruktioner för rollen och all info som behövs kommer också förmedlas på ett bra sätt så alla känner sig trygga i vad som förväntas av en.
Detta var vad vi som var på mötet tillsammans kom fram till. Övriga aktiviteter som uppstår under säsong tar vi hand om vi de specifika tillfällena men vi tänker att vi ska fortsätta ha den här typen av inkluderande på nåt sätt när vi bemannar då det såklart kommer ge bäst resultat.
För er som inte deltog på mötet och som önskar ta del av vad som sades mer om den sportsliga biten så finns presentationen från mötet nedsparad under fliken dokument på vårt lags laget-sida så gå in och kolla där. Har ni frågor så kontakta någon av ledarna och alla ni som var där får gärna hjälpas åt att sprida infon om vad som sades!
Trevlig helg!
Hälsningar från föräldrarepresentanterna!
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera