Avbryt
Börja följ

Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Ekeby IF F-12

Följ

F-12

Följ oss för uppdateringar
Följ

Kontaktinformation

Namn Ekeby IF
E-post koordinator@ekebyif.se
Orgnr 802417-6664

Om Ekeby IF F-12

EKEBY IF-1971 INNEBANDY
Säsongen 2022–2023 kommer se ut enligt följande:
Hösttermin V36-V50 med höstlov v44 höstlov, Jullov v51-v1 Vårterminen Start v3 och pågår till mitten/slutet av april. Sportlov v8 och påsklov v14.
Tiderna är i största möjliga mån anpassade utifrån att barnen-utövarna inom innebandyn även ska kunna utöva föreningens ytterligare aktiviteter såsom exempelvis dans-gymnastik fotboll eller något annat.
Samtliga pass inom innebandyn är förlagda i Kumlahallen eller Skogstorp. Observera att Kumlahallen innefattar Viahallen-Byrsta-Vissberga-Hagaby.

TIDER
Damlag
Skogs Mån 21:00-22:00
Byrsta Tis 19:0-20:00
Skogstorp Ons 21:00-22:00

Dam-junior F07
Byrsta Mån 18:30-19:30
Via Tis 19:00-20:00
Vissberga Tor 20:00-21:30
F08/09

Hagaby Mån 18:00-19:00
Via Tis 18:00-19:00
Vissberga Tor 19:00-20:00

F10/11
Hagaby Mån 17:00-18:00
Via Tis 17:00-18:00
Via Tor 18:00-19:00

F12/13
Via Mån 17:00-18:00
Via Tor 17:00-18:00

F13/14
Via Ons 17:00-18:00
Vissberga Lör 10:00-11:00

F15
Byrsta Ons 17:00-18:00
Byrsta Lör 10:00-11:00

F16
Byrsta Tis 17:00-18:00
Vissberga Lör 11:00-12:00

F17
Hagaby Tis 17:00-18:00
Viss sön 09:00-10:00

Dam vet
Skog Sön 18:30-19:30

Herr Vet
Skogstorp 19:30-21:00

Herr/dam-veteran ledare/föräldrar
Tallängen Tor 18:15-19:15

Herr junior-vet
Via Sön 18:00-19:30

Målvaktsträning Byrsta lördagar 12:00-13:00

Herrlag div3 - 4
Via Mån 20:30-22:00
Skog Tis 21:00-22:00
Skog Tor 21:00-22:00

P07/08 Ekeby IF-IBF
Viahallen Fre 17:00-18:00

P08/09
Skog Tis 20:00-21:00
Skog Tor 20:00-21:00

P10
Skog Tis 19:00-20:00
Skog Tor 19:00-20:00

P11
Skog Tis 18:00-19:00
Skog Tor 18:00-19:00

P12
Skog Tis 17:00-18:00
Skog Tor 17:00-18:00

P13
Skog Mån 17:00-18:00
Skog Ons 17:00-18:00

P14
Via Ons 18:00-19:00
Viss Lör 09:00-10:00

P15
Byrsta Ons 18:00-19:00
Viss Sön 10:00-11:00

P16
Byrsta Tor 17:00-18:00
Viss Sön 11:00-12:00

P17
Hagaby Ons 17:00-18:00
Byrsta Lör 09:00-10:00

—— VERKSAMHET
Vi har grupper för barn födda 2017–2004, samt senior och veteranlag. Vi arbetar efter att alla kan och alla får vara med. Alla barn ska kunna utvecklas i sin egen takt. Det är olika moment med fokus på nivåanpassad verksamhet allt enligt färgerna som innebandyn har i de olika åldrarna.
Detta för att barnen ska öva på olika färdigheter. Vi har olika ”teknik banor”, spelmoment, passningsövningar mm det kommer att finnas en röd tråd genom hela säsongen och när barnen blir äldre ökar vi nivån av svårighetsgrad. De äldre barnen får också testa på mer utmanande övningar! Det viktiga är att barnen har roligt och utvecklas individuellt som i grupp. Det finns inga rätt eller fel.

Det vi ser som viktigt är att du stöttar ditt barn och att du inte ser detta som barnpassning. Har ditt barn särskilda behov eller behöver extra stöttning behöver du som förälder eller vårdnadshavare kunna vara med på plats. Vi bygger hela verksamheten på ideella krafter. Om du är med kommer du givetvis ombytt för aktivitet. Vi ser gärna att barnen byter om och duschar hemma pga rådande omvärldsläge med pandemi som fortsatt finns kvar.

—— HUR FUNKAR DET?
Alla barn får prova på vid högst 3–4 tillfällen, därefter utgår det en faktura. Medlemsavgiften och därtill kommer en deltagaravgift och försäkring/licens . Alla barn får en egen t-shirt och en vattenflaska. Alla barn måste ha en egen licens och blir därmed försäkrade.
Faktura utgår via mejl. För att vi ska kunna nå er via mejl behöver du som förälder ansöka om medlemskap för ditt barn, detta gör du under fliken Bli Medlem (via dator) eller via mobilen under fliken ”Mer”- Bli medlem. Hemsida är via laget.se och varje grupp/lag har en egen sida. All information utgår via mejl. Se gärna fliken dokument, och läs nyheter. Du behöver skriva in följande: Målsmans namn, fullständigt personnummer, epost och mobilnummer. Barnets namn och fullständiga personnummer. Om ni ej finns upplagda via hemsidan, når vi ej ut till er via mail Vill du som vuxen engagera dig, prata med ansvarig ledare, denne kan hjälpa dig samt svara på frågor.

Nedan följer några datum att spara i Kalendern:
Augusti -Ledarträff/upptaktsträff 27/8 och 3/9 Vi kommer, vid två olika tillfällen, att arrangera en ledarträff under augusti/september 2022 för att kunna erbjuda alla att ha möjlighet att delta. 27-Aug och den 3-Sep. Dels blir det som ett tack för den gånga säsongen, dels som en kick off för kommande säsong. Separat inbjudan kommer att komma.

September -Slaget om Kumla 24/9 Företagsinnebandy 08:00-18:00. -Lagfoton 25–26/9 Vi har redan nu bokat upp två datum för lag/gruppfoton. 2022-09-25 11:00-16:00 2022-09-26 17:00-21:00 Vi kommer att ta bilder i Kumlahallen. Mer info kommer att komma närmare inpå. Det blir både lag/gruppbilder och enskilda bilder.

Oktober -Skolinnebandy 2022 29–30/10 Boka redan nu in höstens roligaste event! Vi har bokat upp två dagar för årets skolinnebandy. Vi kommer att erbjuda fler årskullar att vara med och vi hoppas givetvis på att så många som möjligt deltar.

November -Poolspelsfesten 26–27/11–22 Ekeby IF arrangerar för andra året en innebandyfest för ett stort antal lag, både pojkar och flickor, där deltagarna är födda 2014–2015.

Cafeteria Schemat för cafeterian är klart och finns under hemsidan, fliken dokument och Cafeteria. Det är upp till alla lag att bemanna sina pass.

IBIS Gällande IBIS, måste du-ni kolla att alla ledare som ska vara med finns upplagda. Se även till att rätt person finns upplagd som kontaktperson. Om avgift ej är erlagd, får hen ej spela match.

Laget,se
Hemsidan (för just ditt lag) måste vårdas, se över att alla som ska finnas med är korrekt upplagda. Målsman: Namn-fullständigt personnummer e-postadress-mobilnummer. Aktiv/utövare/barn: Namn och fullständigt personnummer. Tänk på att det bara ska vara en mail koppla till målsman, ej till barnet. Det går givetvis bra att ha två föräldrar-vårdnadshavare upplagda. Föreningen kommer att skicka ut ett mejl där vi ber alla som INTE kommer att vara med kommande höst, ex om någon flyttat-slutat-har tagit en paus osv kontakta ledare på aktuellt lag och denne får avsluta-ta bort medlem. Annars finns risk att faktura utgår trots att personen ej deltar.

Ekonomi
Vi låter som vanligt alla nya medlemmar testa-prova vår verksamhet ca 3–4 tillfällen. Därefter måste dessa finnas med i systemet, för att kunna få en faktura.
För säsongen 2022 gäller nedanstående avgifter som varierar beroende på ålder och säsong/termin.
Avgifter - 250kr för medlemskap i Ekeby IF –
Innebandy deltagaravgift grön 700kr födda 2017–2013
Innebandy deltagaravgift blå 800kr födda 2012–2011
Innebandy deltagaravgift röd 900kr födda 2010–2007
Innebandy deltagaravgift svart 1400kr födda 2006-senior –
Deltagaravgift som ska täcka de faktiska kostnader föreningen har – säsongen sep-mars

Licensavgift:
70 kr Licens Grön: 0–9 år (född 2013- och yngre)
120 kr Licens Blå: 10–12 år (född 2010–2012)
170 kr Licens Röd: 13–15 år (född 2007–2009)
340 kr Licens Svart/Lila: 16 år (född 2006- och äldre)
440 kr för spel i svenska superligan
70 kr Licens Motion: Gäller för spelare oavsett ålder som deltar i motionsverksamhet
Licens faktureras av Svenska innebandyförbundet, föreningen har ingen del i detta. Vi administrerar endast.


—— VANLIGA FRÅGOR? OCH SVAR!
Behöver jag svara på anmälan om deltagande?
JA- kallelse utgår via mejl. Behöver jag anmäla sjukfrånvaro? Det gör du när du svarar på kallelsen.

Kvarglömda saker?
Har ditt barn glömt kvar något i lokalen, mejla oss eller direkt till föreningsservice. Vi ansvarar ej för kvarglömda saker/kläder.

När kommer fakturan?
Vi fakturerar löpande, dels pga att det är barn som tillkommer under säsongen. Annars efter att vi varit i gång ca 4 veckor. Om vi påbörjat en säsong och betalat fakturan, men slutar, får vi tillbaka pengarna? Nej. Avgifter som är erlagda kommer ej betalas tillbaka.

Kan jag/mitt barn låna utrustning för just denna sport?
Ja, det kommer att finnas ”låne” klubba och i viss mån låne glasögon. Allt som du lånar är märkt med Ekeby IF och ska lämnas tillbaka efter varje tillfälle.

Mitt barn har extra behov, är vi välkomna?
Givetvis. Om ditt barn behöver ha mer hjälp-stöttning under säsongen vill vi att du är med på plats som vårdnadshavare.
Du får väldigt gärna prata med och informera oss eller ansvariga på gruppen. Allt för att det ska bli bra för just ditt barn och övriga deltagare.

Försäljning, måste vi sälja lotter-korvar mm?
Nej, föreningen har som målsättning/policy att vi inte ska sälja något. Om det säljs, går hela vinsten till aktuellt lag som säljer.

Föreningen kommer att sälja via cafeterian.
Vi som förening kommer att sälja ex Bingolotter, Newbody mm, detta kommer att finnas att köpa i cafeterian som föreningen har. Vinsten-överskottet går till hela föreningen. Du kan med fördel välja att stötta föreningen genom inköp av de saker vi säljer gemensamt.

Om vi ska resa bort en längre tid, kan vi pausa medlemskapet?
Nej, du betalar för en säsong. Ni är med på de tillfällen ni kan vara med. Finns det max-tak på hur många barn varje grupp kan ha? Ja, detta eftersom lokalen endast rymmer ett visst antal utövare. I de lokalerna vi har är det ett max-tak om 20 deltagare per grupp.

Är det krav på att barnet är åldersmässigt i rätt grupp?
JA, vi försöker att ha barnen i den åldersgrupps de är födda i, det finns dock alltid undantag. Allt för att få en så bra verksamhet som möjligt.

Är det okej att bara lämna mitt barn utan att meddela att vi är på plats?
Nej, du som förälder/vårdnadshavare måste alltid meddela att du/ni är på plats, för att vi ska kunna veta att barnet just ditt barn deltar.

Kan jag som förälder-morfar-farmor eller annan bli stödmedlem?
JA, du får mer än gärna bli stödmedlem! Alla medlemmar hjälper föreningen, och det finns flera olika förmåner kopplat till medlemskapet. Se fliken dokument-medlemsförmåner.

Kan jag som förälder åka och uträtta några ärenden när barnet deltar vid er verksamhet?
Nej-Ja, allt hänger på en dialog och att du som förälder har gjort upp det med ansvarig ledare. Om denne skulle säga nej, måste du kvarstanna vid hallen. Allt för att vi ska kunna ha en bra verksamhet för just ditt barn.

Vi har flera barn i olika åldrar, kan de vara med i samma grupp?
Ja, det går bra i vissa fall men vi försöker att hålla på åldersgrupperna, dock kommer det att finnas nivåanpassning utifrån innebandyns färger. -grön-blå-röd-svart.

Måste barnen vara ombytta och medlemmar för att få vara med?
Ja, det är ett krav på att barnen är ombytta och medlemmar för att kunna få vara med! Sjukdom-pandemi-snoriga barn, Vad gäller vid symptom? Tänk på att stanna hemma vid sjukdomssymptom, även om ditt barn ”bara” är lite förkylt och lätt snorigt ska du stanna hemma. Alla barn håller på med samma utrustning och vi vill undvika att smitta sprids.
Vi har haft en pandemi och det har varit hårda restriktioner, vi måste alla ta ansvar.

Vi har idag ca 120 ledare för innebandyn och behöver ha fler med ideella krafter för att kunna bedriva verksamheten.
Ingen förkunskap krävs, du får all info av oss som är ledare.

—— Varmt välkomna!

Vänliga hälsningar,
Ekeby IF!

Vid frågor-funderingar - koordinator@ekebyif.se