Avbryt
Börja följ

Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om DKW MC-klubben

Följ

DKW_MC_KLUBBEN

Följ oss för uppdateringar
Följ
DKW MC-klubben
DKW MC-klubben

Skriv i gästboken

1000 tecken kvar

Gästbok

  • för 15 dagar sedan Ove Englund

    Tack Mikael.
    Nu har jag fler ingångar till att lösa problemet.
    Mvh Ove

    Rapportera

    Rapportera

  • för 15 dagar sedan Mikael Asplund

    Låter lite som när man stänger bränsle kranen med motorn på tomgång, den brukar rusa lite precis innan den dör. Tjuvluft brukar bli hög tomgång. Kolla filtren som Mats föreslog, pröva även att ta bort tanklocket det sitter ett litet urluftningahål i det som kan bli igensatt. En annan variant är att mata förgasaren direkt från en annan tank och se om det gör skillnad. Gör det ingen skillnad gå på tjuvluftspåret. Tag av oljepåfyllningen till lådan, har packboxen på trans sidan gått blir det tryck i lådan. Pröva att spruta start gas vid cylfot och förgasare om den börjar gå bra läcker det där du sprutar, obs akta tändstift och brytare.

    Rapportera

    Rapportera

  • för 15 dagar sedan Matts Håkansson

    När det gäller bensinfilter så tänker jag på NV36an, där sitter ett extra bränslefilter hopbyggt med bensinkranen.
    För NV38 eller DKW RT 250, så vet jag inte hur det ser ut om det finns något extra filter förutom i bensintanken!

    Rapportera

    Rapportera

  • för 15 dagar sedan Ove Englund

    Tack Mats.
    Ska kolla bränsleflödet, det hade jag tänkt på.
    Annars får det bli packboxar.
    Så fint att det finns ett forum så man kan få hjälp. Vore ju nice att kunna köra en längre sväng.
    Tack

    Rapportera

    Rapportera

  • för 15 dagar sedan Matts Håkansson

    Svar till Ove. Verkar ju som den får tjuvluft någonstans ifrån. Ganska lätt att byta packbox på generatorsidan, då den är åtkomlig från utsidan. Är det läckage här så brukar det synas att olja läckt ut vid generatorn.
    Annars finns ju även risk vid cylinderfots packningen.
    Kan ju också vara så att den inte får soppa tillräckligt, så kolla först filter både i tanken men framför allt i det extra filter som sitter ihop med bensinkranen.
    Hoppas du hittar felet.

    Rapportera

    Rapportera

  • för 15 dagar sedan Ove Englund

    En fråga till er som har erfarenhet av DKW 250.
    Min startar och går fint några minuter.
    Sen börjar den rusa i varv, och efter nån minut stannar den.
    Jag började med stiftbyte.
    Sen planade jag distansen mellan förgasare och cylinder, har ingen läcka där.
    Bytt till ny kondensator.
    Inget har nån effekt på beteendet.
    Nästa åtgärd???
    Jag har en packningsats och nya packboxar liggande.
    Kan det vara så att det kommer tjuvluft genom packboxarna eller??
    Råd och synpunkter.
    Tack

    Rapportera

    Rapportera

  • för 15 dagar sedan Matts Håkansson

    Kan bara önska lycka till med denna 250/1 motor med alla grejer som krånglat eller varit felaktiga. När äntligen växellådan fungerade så var det kopplingen som låste sig pga krokig tryckspik och olika kraft i fjädrarna!
    Så efter alla samtal och diskussioner och bilder via sms oss emellan, så kan jag bara hoppas att allt går bra nu med uppstarten, Micke Hansson!
    Och att denna motor, trots att det verkar vila en förbannelse över den från sitt tidigare liv, att den kommer att fungera klanderfritt under många år framåt och tar ut dig på fina åkturer inte minst tillsammans med oss andra i DKW Mc-Klubben!

    Rapportera

    Rapportera

  • för 16 dagar sedan micke60hansson

    Hej. Har nu fått klart min 250/1 motor så. Mycket strul med denna motor har jag aldrig vart med om. Då har jag iallafall renoverat ett antal motorer som tex vespa och Kawasaki 900 motorer och även bilmotorer. Tysk ingenjörskonst hmm. Men det är klart är ju gamla grejer iof. Lätt orolig för uppstart av Dkw n men vad jag förstår så ska det inte va nått problem. Men att ropa hej än nä det väntar jag med. Ha det bra alla Dkw loveers

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 nov micke60hansson

    Hej. Matts Håkansson eller Micke asplund

    Rapportera

    Rapportera

  • 29 nov kent

    hej! finns det någon sida som jag kan använda för att identifiera dkw motorer

    Rapportera

    Rapportera