Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om 018 PS
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från 018 PS.
018 PS
Följ oss för uppdateringarHej jag måste tyvärr stryka mig och Anki från mötet med BSJ den 11/3😡. Vi har klantat till det och dubbelbokad oss denna lördag och då får detta mötet vika sig. Hoppas ni får en trevlig dag med roligt folk och bra boule spel!! Vi ses en annan gång😃. MVH Jakob å Anki stubbendorff.
Rapportera
Hejballaesammans.
Marsklotet.
Ett Stort Grattis till Micke som kom tvåa å till Ronny som kom trea - TVÅ pallplatser åsså till Yacoub å Inga-lill som kom femma - G R A T T I S !!!
MÅ GOTT
/A A
Glömde följande, anmälda för spel är: Olle, Marianne, Per, Maria, Urban, Jakob, Anki, Figge, Maria, Sten, Gunnar, Birgitta, Lars, Kjell, Sten, Siv, Sebbe, Ebba, Anders, Dick. Martin G, Peter, Sten-Åke, Ove, Arne, Ulfur, Ola H, ev Tomas och Lena.
Rapportera
Hej!
Klubbmöte mot BSJ, lördagen den 11/3, Spelstart kl 11. Kom gärna 30 min innan spelstart så vi kan vattna banorna och lotta ihop våra lag. Det kommer att serveras pizza-bitar ca 13.30.
Väl mött
Lars
Hej på er alla.
Nu när det är aktuellt (man ska ju smida när järnet är varmt) så tar jag tillfället att påminna om vår (jodå, jag är medlem) nästa tävling ”Hösthelgen” som går den 23-24 september.
Vi fick och får väldigt mycket positiv respons från de som var med på tävlingen förra året.
Vi var många som hjälpte till och i år så hoppas jag på att vi blir ännu lite fler.
Det är rätt så mycket som måste klaffa om vi ska lyckas lika bra i år som förra året, allt från att vattna banorna (fre-lör-sön), ta emot anmälningar (lördag innan start), hålla cafeterian öppen under två dagar, göra inköpen till den, hålla rent och snyggt i hallen, fixa domare, boka hallen, sköta sekretariatet, tävlingsledare osv.
En del går jättebra att kombinera med eget deltagande i tävling och ska inte vara några större problem att hjälpas åt med, värre brukar det vara att få till det i café och sekretariatet (förra året var det tack vare Leif och Marianne som det fungerade så bra).
Tack Andreas för ditt insiktsfulla inlägg. Om alla utgår från nedanstående slipper vi ilska och frustration.
1) Av tävlingskalendern framgår vilka tävlingar klubben arrangerar. Anmäl i vilken/vilka av tävlingarna du åtar dig att vara ansvarig funktionär.
2) När du deltar i våra tävlingar som spelare: kom i god tid innan spelstart. Det finns alltid något att hjälpa till med. Om du blir utslagen: stanna kvar tills tävlingen är helt avslutad och lokalerna städade (för du hade väl ändå tänkt stanna kvar om du hade gått till final, eller hur?).
Det finns ett litet antal medlemmar som redan gör en stor arbetsinsats för klubben och av dessa kan man naturligtvis inte begära att de dessutom ska sköta det praktiska arbetet vid tävlingarna. När det gäller de som har långa resvägar måste man förstås också vara flexibel. Men i övrigt finns ingen anledning varför inte alla skulle solidariskt dela på ansvaret - om vi nu ska arrangera tävlingar, något som kan diskuteras.
Med vänlig hälsning
Olle
Gällande den 11/3 för min del så kommer jag inte kunna delta. Jobb som har kommit i vägen.
Hoppas ni får en bra dag :)
Hejballihopa.
Kan någon som vet hur man gör sätta in resultat för Marsklotet i SBF Online?
Jag tror att Ove J å Arne S gick åtminstone tiull semi i B å Ebba H å jag fick storpisk av SVÄ i kvarten i B.
må gott
/a a
Micke åLucas blev 2:à Ronny åPalle 3:a.Vi tackar oss som jobbade iköket Det gick så jättebra .👏😜👍
Rapportera
Kommer 11/3 o spelar gärna DM V55.
RapporteraSer fram emot pizza-bitarna Blå Tunga!
En klassiker :-)