• Extra årsmöte 4 mars

    Kallelse till extra årsmöte och informationsmöte för Vreta IF Datum: 4 mars Tid: 19:30 Plats: Förskolan i Vreta Det extra årsmötet hålls för att besluta om en ändring i föreningens stadgar gällande antalet styrelseledamöter. Styrelsen föreslår att det minskas från minst 6 till minst 4 styrelseledamöter. Fullständig proposition med föreslagen uppdatering av stadgarna kommer att finnas tillgänglig på Vreta IFs hemsida senast två veckor innan mötet. Vi kommer också att informera om förändringar inom föreningen. Flera lag i de äldre åldersgrupperna har gått vidare till andra klubbar, och vi har nu fotbollsverksamhet för barn födda 2016–2021. I de yngre årskullarna har vi ett gott underlag och goda förutsättningar att bilda lag. Som i alla ideella föreningar är vi helt beroende av medlemmarnas engagemang. Vi behöver fler vuxna som vill engagera sig i styrelsen och som ledare för våra lag. Det finns gott om ungdomar som tidigare spelat i Vreta IF som hjälper till vid träningar, men varje lag behöver minst två vuxna som har ansvar för lagets träningar och matcher. Efter mötet kommer det finnas kläder med mera till försäljning. Dagordning för mötet: Mötets öppnande Val av mötesordförande och mötessekreterare Fastställande av dagordning Information om förändringar i föreningens verksamhet Beslut om stadgeändring gällande antalet styrelseledamöter Övriga frågor Mötets avslutande Vi hoppas på god uppslutning och ser fram emot att träffa er! Välkomna! Styrelsen för Vreta IF Vreta Idrottsförening 10 feb 0kommentarer
  • Påminner om försäljningen !!

    Nu är det sista veckan på Ravelli försäljningen. Så det är hög tid att börja sälja om man inte har påbörjat det. Alla spelare skall sälja för 1000kr per person. Har ni frågor, så kontakta mig eller lagansvarig. Vreta Idrottsförening 16 sep 2024 0kommentarer
  • Nu är det dags för försäljning!

    Hej alla! Nu är det dags att sälja, denna gång från Ravelli. Varje lag har en ansvarig för försäljning. Alla aktiva ska sälja för 1000kr. Försäljningen pågår från nu och fram till 23 september. Nedan har vi en lista på ansvariga: P-12/13 Ulrika Åberg ulrikanaberg@icloud.com p-14 Markus Wikborg markus.wikborg@gmail.com p-15/16 Veronica Öhrvik veronica.ohrvik@me.com f-13/14 Michaela Rosén michaela@rosen-eliasson.com f-15/16 Hanna Linde hannalinde@hotmail.com f-17/18 Weronica Ek ekweronicaemma@gmail.com Ta kontakt med ditt barns ansvariga för att få information och katalog! Lycka till! Och hör av er om ni har frågor! 😊 Hälsningar Maria Holmgren Vreta Idrottsförening 24 aug 2024 0kommentarer
  • Nu är webbshoppen klar!

    Nu kan man gå in och beställa nya träningskläder mm på Intersports! https://team.intersport.se/vreta-if Hälsningar styrelsen Vreta Idrottsförening 12 jun 2024 0kommentarer
  • Årsmöte 7 maj 19.30

    Kallelse till Årsmöte för Vreta IF Plats: Vretas förskola, Lodjursvägen 7 Datum: Torsdag 7 Maj 2024 Tid: 19:30 Medlemmar hälsas härmed välkomna till Årsmöte för Vreta IF, gällande verksamhetsåret 2023. Precis som tidigare år så är alla medlemmar välkomna att komma och påverka hur Vreta IF ska drivas och vilka aktiviteter vi bör bedriva. Föreningen är öppen för alla och alla önskemål är välkomna. Vänligen skicka in era motioner eller önskemål till ordforande@vretaif.se innan 23/4 för att säkerställa att de tas upp under årsmötet. Föreningen är i ett behov att få in fler engagerade som kan hjälpa till i både styrelsearbete samt runt lag och övrig organisation. Om du vill engagera dig i styrelsearbetet kontakta Valberedningens ordförande Mikael Bergh Karlsson på mickec1@hotmail.com. För övriga frågor kontakta Tove Bergman på ordforande@vretaif.se. Vid årsmötet kommer följande behandlas och protokollföras: 1. Fastställande av röstlängd för mötet. 2. Val av ordförande och sekreterare för mötet. 3. Val av protokolljusterare och rösträknare. 4. Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt. 5. Fastställande av föredragningslista. 6. Styrelsens verksamhetsberättelse med årsredovisning/årsbokslut för det senaste verksamhets-/räkenskapsåret. 7. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets-/räkenskapsåret. 8. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser. 9. Fastställande av medlemsavgift 10. Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av ekonomisk plan för kommande verksamhets-/räkenskapsår. 11. Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner. 12. Val av a) föreningens ordförande för en tid av ett år; b) halva antalet övriga ledamöter i styrelsen för en tid av två år; c) minst en suppleant (ersättare) i styrelsen för en tid av ett år; d) minst 1 revisor jämte suppleant (ersättare) för en tid av ett år. I detta val får inte styrelsens ledamöter delta; e) minst 3 ledamöter i valberedningen för en tid av ett år, av vilka en ska utses till ordförande; samt f) ombud till möten där föreningen har rätt att vara representerad genom ombud. 13. Eventuella övriga frågor som anmälts under punkt 5. Verksamhetsberättelse, årsredovisning/årsbokslut, revisorernas berättelser, verksamhetsplan med budget samt styrelsens förslag och inkomna motioner med styrelsens yttrande ska om möjligt läggas ut på hemsidan men kan på begäran e-mailas till dem som önskar det, hör i så fall av er till ordforande@vretaif.se. Välkomna! Vreta Idrottsförening 15 apr 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter