Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Tobo/Örbyhus FF FB PF-16/17
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Tobo/Örbyhus FF FB PF-16/17.
FB PF-16/17
Följ oss för uppdateringar
Det blev ett kort föräldramöte med lite info.
Vi började med att prata om fotografering. Vi undrar om de är okej att fotografera era barn, till fotbollsavslutningen så brukar de vara bildspel på storbild där man visar foton ifrån säsongen som varit. Skulle vara roligt för barnen om dom får se sig själva där. Skicka till mig om man inte vill att barnen ska vara med på bild.
Nästa var om ritsning och städ, man behöver ritsa alla tre planer och sedan städa inne i omklädningsrummen och toaletterna. Jag har gjort iordning ett schema för denna säsong. Kan man inte så är de eget ansvar att kolla upp om någon annan förälder i laget kan byta. Vi har vecka 24 och 37 som vårat lag ska sköta det. Jag skriver barnets namn men det är ni föräldrar som ska sköta städning och ritsning. Tänker att vi vill förtydliga det.
Städningen kan göras på måndagen, vi ledare har nycklar så vi låser upp när träningen är. Ritsningar kan också göras under våran träning men viktigt att kolla om de är andra som tränar och att inte ritsa samtidigt som barnen är på planen. Och om det spöregnar så är det ingen ide att ritsa då färgen försvinner lika fort. Så ritsningen är beroende av vädret så där får ni hålla koll och prata ihop er som ska sköta det.
Städning: V 24 Adrian och Alfred
V 37 Aurora och Birk
Ritsning V 24 Elise, Eva och Henry
V 37 Isabella, Jamie och Julia.
Vi kommer att ha uppehåll med träningen vecka 29 - 31. Vi förstår om man inte kommer kunna vara med på alla träningarna på sommaren.
Sedan tog vi upp att vi har 30 anmälda barn i vårat lag. Vi är två tränare i dagsläge. Och det är svårt att ha koll och hjälpa alla barnen. Finns det någon förälder som känner att man vill vara med som ledare?
Det var en förälder som gav som förslag att man kan göra ett schema för hjälpledare annars, att vi skickar ut ett schema att 2 föräldrar per träningspass får hjälpa till. Och även där blir de att om man inte kan sitt pass så får man lösa det själv.
Ett annat förslag var att alla föräldrar är i närheten av samlingen och vi ledare säger i början hur många vi behöver som hjälper till.
Hör av er om vad ni tycker är bäst så får vi se vad som får flest röster.
Två saker jag inte tog upp på mötet men som är viktigt är att inne på laget.se är det superbra om ni föräldrar går in och ordnar med telefonnummer till er så att det finns där i också. Om vi måste få tag på er så blir det lättare att hitta för oss.
Till sist så vill jag nämna att det är jättebra om man hör av sig utifall ens barn inte kan närvara på träningen så vi har lite koll på hur många vi blir på träningen.
Senast 15:00 samma dag hör man av sig om sitt barn inte kan komma.
Vi ser fram emot en härlig fotbollssäsong! Häsningar Elvira och Elin.
Kommentera
Endast sidans medlemmar kan kommentera