• Jullovs-träningar. 26/12, 30/12, 2/1 Kl.18,00-19.30 i Alsike

    Vi kör lite rolig och lättsam jullovs-träning med mycket match, för de som är hemma och sugna på att lira lite.:-) Föräldrar är också varm välkomna. :-) Vi kör i Alsikehallen 26/12, 30/12, 2/1 kl.18.00-19.00 P-14 20 dec 2024 0kommentarer
  • Arbete för föräldrar under Videcupen

    Hej, På lördag smäller det, dags för Videcupen igen! Lagindelning och annan information skickades ut igår. Som vi har skrivit tidigare så ska alla föräldrar (eller annan vuxen anhörig) ställa upp som funktionärer under cupen. Vårt lag har fått i uppgift att bemanna sekretariaten i A-hallen (2 planer) mellan 9.00 och 18.00. Det blir 1 timme och 45 minuter per varje spelares förälder. Enbart tränarbarnen är undantagna från detta då vi har hand om lagen hela dagen. Schemat hittar ni nedanför. BEKRÄFTA att ni har sett er tid genom att skriva det i en kommentar på nyheten. Med hjälp av kommentarerna kan ni även byta tider med varandra om så behövs. Dock behöver vi fylla alla passen så ingen kan slippa sin uppgift. Uppgifter sekretariat: * Bidrar till att matcher startar på utsatt tid. * Ansvarar för matchklockan (en gemensam per hall om två planer). * Stödjer domaren med utvisningstider. * Rapporterar slutresultat till hallansvarig direkt efter avslutad match. * Bidrar till att utlånade västar samlas in efter match. * Räknar mål på pingispoängtavla under match. Cupgeneralen genomför ett funktionärsmöte i CIK A-hall kl. 19.00 fredagen den 14 juni, som ni gärna får gå på om ni känner er osäkra på något. Schema: CIK A plan 1: 8.45–10.30 Svante L 10.15–12.00 Malte 11.45–13.30 Ivar 13.15–15.00 Charlie PA 14.45–16.30 Jonathan S 16.15–18.00 Ludvig CIK A plan 2: 8.45–10.30 Bavin 10.15–12.00 Sture 11.45–13.30 Ville 13.15–15.00 Charlie C 14.45–16.30 Aron 16.15–18.00 Liam Alla tider ligger med 15 minuter omlott med tidigare tid för att ni smidigt ska kunna komma in i arbetet samt för att inga luckor ska uppstå. Med hopp om en härlig cupdag! /Andreas, lagledare P-14 10 jun 2024 16kommentarer
  • Ansvar för kiosk och matchvärd 2 mars

    Hej, Det börjar närma sig vår andra och säsongens sista dag med ansvar för kiosk och matchvärdar. Schemat för lördag den 2 mars ser ut som följande: Kiosk och matchvärdar 8-11.30 Svante S, Eddie och Aron 11.30-14.00 Svante L och Victor 13-16 Sixten och Bavin 14-17 Charlie PA och Liam Ni ansvarar själva för att lösa ersättare om ni inte kan bemanna ert pass. Hälsningar Elin och Kajsa P-14 19 feb 2024 1kommentar
  • Kiosk och sekretariat

    Hej, Lördagen den 14 oktober är det dags för säsongens första hemmamatch. Det sammanfaller även med vårt första pass med ansvar för kiosk och matchvärdar. Under säsongen kommer vi att ansvara för bemanning av kiosk och matchvärdar den 14 oktober samt den 2 mars. Sekretariatet är vi ansvariga för att bemanna samtliga hemmamatcher. Nedan följer schema för den 14 oktober. Vi återkommer med schema för kommande hemmamatcher. Kiosk och matchvärdar 8.00-14.00 8:00-11:00 Christoffer Ludvig W Svante L Ville 11:00-14:00 Bavin Svante S Victor E Sekretariat 9:00-10:45 Aron Sixten 10:45-12:30 Noel Liam P-14 28 sep 2023 0kommentarer
  • Hjälp från er föräldrar

    Hej, Säsongen har så smått kört igång vilket är så roligt! SK Vide är en förening som är helt och hållet ideell. Detta innebär att man som förälder förväntas ställa upp och hjälpa till som matchvärd, i sekretariatet på våra hemmamatcher och som kioskförsäljare i våra arenor. Ni kommer att bli kallade under säsongen. Till denna säsong kommer vi att behöva tillsätta fler funktioner som behöver fyllas av er föräldrar: 1 Sekretariatsansvarig: en förälder som inför varje hemmamatch ansvarar för att tillsätta minst en förälder till sekretariatet. Sekretariatsansvarig behöver också sätta sig in i hur sekretariatet fungerar så att den kan guida de föräldrar som sedan ska sitta där. 2 Klädansvarig: en förälder som ansvarar för att ta in klädbeställningar från lagets medlemmar. Detta gäller träningskläder (träningströja, overall etc), inte matchkläder. klädansvarig behöver sedan beställa från Klubbhuset, hämta och leverera kläderna till spelare. Den som tar på sig en av dessa roller kommer att vara befriad från kiosk-, sekretariats- och matchvärdsuppdrag. Är du intresserad av att hjälpa laget och oss ledare med något av ovanstående så mejla lagledare Andreas (apdkarlsson@gmail.com). P-14 9 sep 2023 1kommentar
  • Visa fler nyheter