Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Säters IF Hockey U13 Team 12
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Säters IF Hockey U13 Team 12.
U13 Team 12
Följ oss för uppdateringar
Äntligen är vi på G med en ny säsong av hockey!! Här kommer lite inledande information för säsongen 24/25. Det kommer ett föräldramöte längre fram med mera info men vi vill dela det vi vet just nu med er.
- Försäsongsträning: Vi drar i gång på måndag 12/8 med utomhus fys. Måndagar och torsdagar 18:00-19:00 under augusti på Säter IP. Viktigt att alla kommer igång med flåset under augusti då vi går på is första veckan i september
- Prioriterade idrotter: Som alltid i skarven mellan sommar och vinteridrott så har sommaridrotten prioritet vad avser träning och match tills sommarsäsongen är över. Det betyder att man inte kan träna hockey och sedan stå över t.ex. fotbollsträningen eller välja hockeyträning före fotbollsträ-ning vid kollision.
- Is-tider: måndagar, onsdagar och fredagar. Starttiden blir troligen runt 17-isch på samtliga trä-ningar men vi återkommer Vi uppdaterar kalendern på laget.se så fort tiderna är klara för dessa. I år delar vi träningstider med U14 och kommer att samköra vissa träningar/övningar med dem.
- Vinter-fys: Vi kommer att köra två fys. pass i veckan, måndag efter is-passet och onsdag före is-passet. Detta kommer ligga i kalendern när vi lägger ut tiderna.
- Disciplin: På detta område har vi några förbättringspotentialer från förra året som vi kommer att lyfta med spelarna så det är bra om ni nämner detta för era barn redan nu.
o Att anmäla om man inte kommer på träning till Kalle eller Tomas N.
o Att vara ombytt för genomgång före träning, tid för detta kommer att stå i kalendern.
o I omklädningsrummet, kläder, utrustning och beteende.
o Hemma match uppgifter. I år är det fullt sek med speaker, klocka, utvisningar och online protokoll som gäller. Då måste kallade föräldrar komma till utsatta tider.
o På isen, vi har bara en timme/pass och vill inte spendera den med att uppfostra spelarna att stå still och lyssna när vi har genomgångar.
- Förråd och byxor: Vi kommer att byta förråd, ett hopp åt höger och troligen dela med U14. Byxor kommer from denna säsong INTE att tillhandahållas av föreningen. De byxor som föreningen har idag kommer att säljas till spelarna för en mindre summa och föreningen räknar med att dessa sedan kommer att kunna cirkuleras på klubbens köp/sälj sida på FB.
- Kläder: Denna säsong kör vi nya ytterplagg jacka och byxa så vi behöver jobba in sponsorer så att vi kan hålla nere kostnaden för dessa. Här behöver vi er hjälp att hitta dessa. Jag kommer att sätta priser på stor resp. liten logga så fort vi vet priset på kläderna. Men börja jobba på sponsorer re-dan nu.
- Ledare: Vi kör på med samma uppsättning ledare även kommande säsong med Tomas N. och Kalle som huvudtränare, Andreas och Daniel A som assisterande och Daniel V och Tomas som materiel-lare. Kontakta Daniel V om ni behöver slipa upp skridskor inför starten, det gåt INTE att alla kom-mer 30 min innan första träningen och vill ha slipat.
- Laget: Vad vi vet i skrivande stund så är alla spelare på för kommande säsong. Vi är glada att kunna presentera ett tillskott i truppen av Elvin Gråhns som tidigare spelat i Hedemora. Vi hälsar Elvin hjärtligt välkomen till oss och hoppas du skall trivas i Säter IF.
- Cup: Säter 21-22 september, med arbetspass för föräldrar. A-laget arrangerar Norén Cup i ishallen som vi är anmälda till. Upplägget är att vi bidrar med arbetskraft mot reducerad avgift. Samt att vi får arrangera puckkastning/lotteri/skotrampstävlingar för att dra in pengar till lagkassan.
- Nya IP: Nu kliver vi in i de nybyggda och renoverade omklädningsrummen vilket kommer att bli kanon. Vi kommer att prata med laget om vikten av att bevara lokalerna i det fina skick de nu är i och ber er föräldrar att göra det samma.
- Föräldramöte: I skrivande stund är detta 8:e september. Återkommer med separat kallelse med tid och plats. Viktigt att alla spelare är representerade på detta då vi kommer att ta beslut på föräldra-möte som påverkar resten av säsongen. Redan nu kan ni börja fördereda er på. Cafeteria ansvarig: XXX Speakerbås ansvarig: XXX
Vi ser så fram emot att få dra egång denna säsong.
Vi syns i is-hallen mvh / 2xTomas, 2xDaniel, Kalle och Andreas.
Hedemora SK (hemma) | 22 dec, 12:00 |
Träning | 23 dec, 12:15 |
Träning | 28 dec, 14:30 |
Träning | 30 dec, 17:15 |
Träning | 2 jan, 09:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera