Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Örebro Hockey Ungdom Team 11
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Örebro Hockey Ungdom Team 11.
Team 11
Följ oss för uppdateringar
Hej
Här kommer ett preliminärt arbetsschema och spelschema för vår hemma cup.
Det kommer bli tre roliga och fartfyllda dagar med mycket arbete, men det fixar vi!
Ett bra sätt för att få våra gästande lag att uppskatta vår cup är bra ledarfika samt försäljning av hembakat i kioskerna. Därför vill vi att alla bidrar med något hembakat. Ett fint pris väntar för bästa bakverk. Löfsäter + materialarna är jury :)
Jag vill att ni kollar igenom schemat så fort som möjligt och hör av er till mig om ni gör eventuella byten så jag kan uppdatera schemat, viktigt att jag får den infon så schemat är rätt. Eller om ni hittar några fel jag har gjort.
Schemat ligger under Dokument/ Hemma cup 2025 på vår Laget.se sida. Flera flikar i Excel filen.
Var och en är ansvarig för sin arbetsuppgift och vid förhinder eller sjukdom är man då själv ansvarig att fylla den platsen med någon annan. Det funkar inte att bara höra av sig och meddela förhinder, platsen måste fyllas.
Kan glädjande meddela att Daglig verksamhet tar hand om kioskerna under fredagen (ej kväll) samt att en person från dem hjälper till på lördagen.
Alla har fått pass varje dag (ett pass per barn) men vi är ändå ont om folk så det finns några vakanta pass som vi behöver frivilliga till t.ex. om den andra föräldern eller släktning etc. kan hjälpa till. Annars lottas dessa arbetspass ut.
Kiosk A-Hallen: lördag 08.00-15.00
Kiosk A-Hallen: söndag 08.00-14.00
Kiosk B-Hallen: söndag 08.00-14.00
Matservering: söndag ca11.00-15.30
Grill: 2 platser söndag ca 10.30-14.30
Kort info om de olika arbetspassen:
Cupansvarig på plats: Sköter förberedelser, scheman samt skyltar upp innan cup. Ansvarig för att allt flyter på. Sköter eventuella inköp och tar hand om frågor som dyker upp. Hoppar även in där det behövs.
Lagvärd: Kontaktperson för lagen vid frågor. Ser till att alla får den bästa möjliga upplevelsen. Säkerställer Mellis till alla lag.
Sjukvårdsansvarig: Ansvarig för sjukvård på plats. Har även andra arbetsuppgifter parallellt.
Kafépersonal: Arbetar utifrån Kioskmanualen. En person i B hallen och två i A hallen men där kan vi flytta i mellan om behov finns.
Matservering: Serverar lunch och middag i Curlinghallen till alla spelare.
Grill: Grillar hamburgare till försäljning. Samarbete med Kiosk A hallen för betalning.
Sekretariat: Fem personer totalt, ni fördelar själva vem som gör vad.
Dator: Vi kommer att använda SweHockey Cup, samma system som TSM/OVR så detta kräver lite mer förberedelser innan matchstart. Dock kommer lagen ha i stort sett samma Roster i alla matcher, bara målvakter som kan ändras. Förhoppningsvis löser vi så att lagen själva lägger in laguppställningarna.
Matchklocka: ansvarig för tidtagning
Speaker/Musik: Presenterar händelser + laguppställning samt spelar musik.
Utvisningsbås: Ansvarar för utvisad spelare, räknar skott. Fylld vattenflaska i varje utv. bås för varje match. En av dessa är även den som stämmer av laguppställning och startande målvakt med lagen inför match så att datoransvarig får rätt uppgifter i systemet. Den andra ansvarar för domare, säkerställer att de har det de behöver samt känner sig trygga i sin roll.
Tror det var nog med information för denna gång :)
Frågor, funderingar, tips eller idéer? Bara att höra av sig!
Ha nu en Glad påsk!
//Micke
0730-667179
Endast sidans medlemmar kan kommentera
Träning | 28 apr, 18:45 |
Intresseanmälan Sommarfys | 30 apr, 18:00 |
Träning | 12 maj, 18:00 |
Träning | 19 maj, 18:00 |
Träning | 26 maj, 18:00 |
Vi kan ta kiosken a-hallen sönd morgon då har vi även sekretariat i samma hall. Går bra. Utan att ha sett spelschema :)
RapporteraRapportera
Jag vill gärna se lagindelningen så att man eventuellt kan byta hall för att få se sitt eget barn spela, Om man nu ska sitta en hel dag på samma plats menar jag. :)
RapporteraRapportera
Jag kan ta ett pass matservering söndag kl 11:00-15:30
RapporteraRapportera
Vi återkommer i helgen med lagindelning.
RapporteraRapportera
Tack till er som tar extrapass! Nu har vi bara två kioskpass och två grillpass kvar att fylla. Jag lägger upp ett uppdaterat schema under dagen
RapporteraRapportera