Fenix Cup 18-20/4
Hej! För tredje året arrangerar föreningen Fenix cup i samarbete med Fryshuset. Frånsett att turneringen varit väldigt uppskattad är det en viktig inkomstkälla för klubben så att vi ska kunna få ihop verksamheten resten av året. Viktigt att så många föräldrar som möjligt kan ställa upp och hjälpa till någon eller några dagar! Igår ikväll var vi några föräldrar som var med och representerade laget i uppstarts mötet inför bemaningen av Fenix Cup. Det är inte helt klart ännu vilka ansvarsområden vårt lag kommer att få men så fort vi vet mera återkommer vi. Men vi veta att vi kommer att behöva hjälpas åt. Tejerna kommer att vara med och delta i Cupen. Tacksam för all hjälp vi kan få om det så är från föräldrar, mor- och farförädrar, syskon eller kusiner. Mvh Angelika, Astrids mamma
FU16 - 2009-2011
6 mar
8kommentarer
Arbetsuppgifter inför Fenix cup 18-20/4 2025
Vi är väldigt tacksamma att så många föräldrar har anmält sitt intresse för att hjälpa till på Fenix cup. Här kommer en beskrivning av de arbetsuppgifter vi har fått tilldelat till vårt lag. Vi har fått: Fredag Sporthallen, Kiosk och Hallvärd, 2 personer ca. kl 13:00-20:30 (Första matchen kl 14, sista kl 20) Att vara Hallvärd innebär: Vara klubbens och cupens representant mot lag, domare och publik. Vara en trevlig värd som välkomnar och hjälper lag att hitta till omklädningsrum eller toalett. Se till att utrustning till sekretariatet är framplockat när dagen börjar, och att det plockas undan när dagen är slut. Ser till att det ser ok ut i hallen (med omgivning, omklädningsrum), samt vet vem man ska ringa om det saknas något eller någon. Leydy kommer att samordna hallvärdarna och skickar ut specifika instruktioner. Att ansvara för Kioskinnebär: Bemanna kiosk. Menyn är inte spikad ännu men vi tänker oss ha ganska lätthanterade saker. Man plockar fram på morgonen och undan på kvällen. Om något tar slut finns det ett nummer man kan ringa för att få påfyllning. På fredag har vi även ansvar för: Transport, 1 person, ca 11-22 (Tider för transport? Kanske tidigare, hjälp med kioskvaror, återkommer) Transport: Köra lag, domare (och kanske varor) på beställning. VI har hyrt 2 minibussar som kommer att finnas tillgängliga under dagen. Här ingår också eventuellt "matrundor" för domare i hallarna. Anders Karlsson (F2009/11) kommer vara samordnare för detta, mer info kommer. Lördag Hallvärd Tessin, 08:00 till 15:00 (Första match 09:00) Transport, 2 personer, 07-22 (ev. avlastning 1 pers från p2012/13) Söndag Transport, 7-16, 2 personer (ev. avlastning 1 pers från f2012/13) Sekretariat Sporthallen 09:15-13:00 (första matchen 10:00) Sekretariat: Protokoll och matchklocka. Det är våran "vanliga" klocka men ett nytt program för sekretariat. Det finns en videoutbildning som man ska titta på innan cupen för att föra protokoll. Info kommer. Städning Rosvalla 2-4 pers efter sista matchen Städning: Förutom de ordinarie arbetsuppgifterna har jag schemalagt alla lag för att hjälpa till med grovstädning i olika hallar på söndagen. Där är vi gärna så många som möjligt som hjälps åt, och håller på tills vi blir färdiga. Jag har gjort ett schema som jag bifogar nedan, över bemaning av Sporthallen på fredagen, Tessin på lördagen, Sporthallen på söndagen och städningen på söndagen. Skriv upp vilket pass du kan och ditt telefonnummer här i kommentarerna så skriver jag in det i schemat. Jag och Anders pratar ihop oss om ett transportschema och återkommer. Men om du som förälder kan tänka dig att köra transport så ange det i kommentarerna också. Fenix Cup 2025 Vi ser mycket fram emot årets cup, och är oerhört tacksamma för all hjälp från alla er som är engagerade kring klubben och våra lag. Tillsammans gör vi detta till en toppenupplevelse för våra spelare och gäster! Om det finns några frågor så hör gärna av dig till mig Mvh Angelika, Astrids mamma 070-3785701
FU16 - 2009-2011
för 11 dagar sedan
23kommentarer
Sök stipendium och bidrag
Hej, Vill dela med mig om möjligheter att söka stipendium från Sörmlands Sparbank. För mer info följ ---> länk Det finns även möjlighet att söka bidrag/hjälp för bland annat cupavgifter, medlemskap m.m för spelare som ev. har det lite svårare ekonomisk. Det är en organisation här i Nyköping som gärna hjälper dom som behöver det som mest, se länk nedan. För mer info ---> Länk Om ni behöver min hjälp så vet ni vart jag finns ;)
FU16 - 2009-2011
12 mar
0kommentarer
Transport 8 mars
Hej, Vad roligt att hela 12st spelare kan spela på lördag =) Det är totalt 14personer som behöver plats i bil och just nu är det endast 1 bil med 3 platser som kan köra. Det är normalt sett samma föräldrar som kör hela tiden och jag är väldigt tacksam för er hjälp, jag ber vänligt att ÖVRIGA föräldrar som har möjligjet avlastar med körningen. Får vi inte ihop tillräckligt med bilar så är sista utvägen att hyra en minibuss, kostnaden tas då från Lagkassan vilket innebär att vi tar pengar som vi behöver för att betala Cupkorten för Eskilstuna Cupen.
FU16 - 2009-2011
6 mar
11kommentarer
Eskilstuna CUP 9-11 maj + Kakor
CUP: Jag kommer att anmäla vårt deltagande till Eskilstuna Cup som spelas den 9-11 maj. Det är många som vill spela i Göteborg men då vi inte kommer upp i 10 säkra deltagare så kan jag inte anmäla oss dit. Det finns fortfarande möjlighet att åka till Göteborg om flera väljer att följa med Kakor: Gör er redo att börja sälja kakor- vi behöver samla in lite extra pengar till lagkassan. Det kommer att hjälpa oss att åka iväg till Göteborg om det nu visar sig att flera kan åka. Jag planerar även en rolig avslutning med hela laget, så då är det viktig att ha lite pengar i lagkassan! Försäljningsmål- 10 lådor per person! Alla spelare, även ni som inte åker med på cup behöver sälja kakor. Lämnar över till er föräldrar att hjälpa till med uppstyrning av kakförsälningen.
FU16 - 2009-2011
4 mar
0kommentarer
Visa fler nyheter