Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Kubikenborgs IF Kommitteer-Arbetsgrupper
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Kubikenborgs IF Kommitteer-Arbetsgrupper.
Kommitteer-Arbetsgrupper
Följ oss för uppdateringar
Hej alla Kubare. Tränare som ledare i våra ungdomslag,
Nu börjar vi närma oss utomhussäsongen och den riktiga delen av fotbollsåret.Kul och spännande efter några säsongen som varit mer eller mindre sargade av direkta eller indirekta utmaningar från Covidrestriktioner och annat.För oss som jobbar med föreningen i stort har detta varit ganska jobbigt och känns som vi har tappat kontakten.Att vi känner varandra, vet vad vi gör och hur samt vet hur vi samverkar med varandra är ju helt avgörande för framtiden.
VIKTIGT MÖTE
Med det sagt så vill vi från föreningen passa på att kalla till ett uppstartsmöte.
Plats: Kubens kansli
Tid: Måndag 13/3 19.00-20.30
Vilka kallas: Lagets alla tränare och lagledare P6-P15.
(U17-a-laget tas separat senare)
Vi har ett stort behov att ses och lära känna varandra och därigenom hitta vägar att samverka och hjälpa varandra framåt.. Inte minst från föreningen mot våra minsta lag. Detta möte som vi kör direkt nu på måndag det är viktigt för oss alla och också helt obligatoriskt för alla tränare och lagledare. Vi har även informerat om mötet tidigare via lagledarna i UK.Kan man inte närvara på plats, vilket i sig är ett krav denna gång, så får ni länk att delta genom. Vi vill vara raka och säga att detta är ett möte som är viktig för föreningens existens så fotbollsträningar, hockeyträningar och annat får faktiskt flytta på sig. Vi kan inte få till en dag eller tid där alla är lediga från jobb och träningar. Kommer alla så kommer vi att kunna samarbeta väldigt mycket bättreoch vi kommer att spara tid i förlängningen
Vi håller mötet kort och effektivt under informationsdelen och därefter direkt till frågor från er/lagen. Efter mötet stannar vi kvar så om någon behöver extra tid för att planera föräldramöten eller om ni har frågor kring förutsättningarna för era lag så finns möjlighet att prata med oss. Som ni ser nedan så prioriterar vi funktioner nära och inom lagen och mellan lagen och viska inte diskutera tillsättning av styrelse eller övriga ideella behov.
Agenda.- Vad är Kuben och hur fungerar allt? Vad är våra mål och vad prioriterar vi kommande år?- Samla in kontaktuppgifter och gå igenom basfunktioner kring kommunikation och information på laget.se och i Google Docs.- Gå igenom funktioner för SK och UK- Gå igenom hur det fungerar med material och tider- Gå igenom hur våra lag ska fungera i föreningen och tvärtom- Kort info kring det viktigaste som egen cup (SFPT), fotbollsskoj, flickfotboll och beting (försäljning, var går pengarna)- Frågestund
Som ni ser är det mycket att gå igenom och det blir information i rask takt.Förbered er på de frågor ni har. Vi ska vara klara kl 20.30.
HJÄLP
Vi är nu i fas att slutföra kansliets upprustning. Kansliet och nyttjandet av detta är för oss alla och för alla lag. Superbra ytor för att samlas, hänga, ha möten eller matchgenomgångar. Även ledarutbildnigar, tränarträffar och föräldramöten.
Vi behöver hjälp med:
- Få/köpa ett(två) TV-spel till fritidsutrymmet
- Få/köpa högtalare, bluetooth (gärna två)
- Få/köpa diverse gymprylar och maskiner till rehabavdelning (allt är av värde)Att göra hjälp:
- Duktig grafiker eller liknande jobb som kan hjälpa oss att fixa och printa posters och infoskyltar
- Elektriker för att koppla in ett par lampor och två element.- Snickare för att fixa några lås och två hyllor- Rörmokare för att få hjälp med ett avloppsrör (kunskap)- Vent/ drifttekniker för att snabbkolla fläktsystemet
Har ni prylar som ligger eller sökt kompetens? Eller kanske känner någon som har?
--> Maila till joakim.sundsvall@gmail.com eller johansundman1983@gmail.com
Hälsningar
//Styrelsen och anläggningskommitten gnm Jocke B
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera