Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Karlstad IBF Ungdom HJ17/JAS
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Karlstad IBF Ungdom HJ17/JAS.
HJ17/JAS
Följ oss för uppdateringar
Hej
Nästa säsong kommer vi vara en träningstrupp för att spela i 2 st serier, JAS och HJ 17. Truppens bas kommer att var den grupp som tränat tillsammans hela våren bestående av 04 och 05 grabbar men vi kommer att testa vissa p06 samt få lite hjälp från Div 1 truppen.
Laget till Hj 17 matcher kommer huvudsakligen bestå av de födda -05 men med möjlighet att låna in max 3 st grabbar födda 04. Här kommer vi också ha ett tätt samarbete med P06 som kommer att spela i röd serie 1 och ha ett utbyte av spelare.
Fritt antal P06 kan stötta i HJ 17 serien och max 3 st. p05 kan vara med i Röd 1.
JAS kommer huvudsakligen bestå av grabbar födda -04 där vissa av P04 kommer att tillhöra DIV 1 truppen, som tränas av Fredrik Finnmark, medan övriga p04 tillhör oss. Vi kommer att ha en tät dialog med Fredrik om vilka som kan vara med på nästkommande JASmatch och träning samt om Fredrik vill testa några i Div 1. Vi hoppas att många spelare från vår trupp får chansen att testa DIV 1 nästa år!!
Men åldern styr inte vilka som spelar utan kompetensen så P05 och yngre slåss om platserna på samma villkor för att spela JAS och Div 1.
Vi har inför nästa säsong begärt att få 4 st träningstillfällen i Tingvalla då vi tänker 2 st gemensamma träningar HJ/JAS och 1 st vardera lag enskild träning för förberedelser inför HJ alt JAS matcher.
I och med att vi ökar på med ytterligare träningstillfällen samt deltagande i 2 st serier blir tiden för oss tränare att jobba med ”runt omkring laget uppgifter” mer begränsad.
Vi behöver en föräldragrupp inför nästa säsong som kan hjälpa oss med detta. Jag vill att ni, föräldrar, funderar på vad ni kan bidra med inför nästa säsong och vi kommer att kalla till ett föräldramöte där vi tillsammans bestämmer vilka uppgifter som hanteras av vem.
Ex på uppgifter som vi måste få hjälp med:
• Arenavärdar: Planera 3-4 st helger för att vara Arenavärdar i Hallarna, skapa schema, hantera återbud m.m.
• Medlemsavgifter: Hantera, meddela, redovisa, påminna om att medlemsavgifter skall betalas in.
• Sponsring: Hitta sponsorer och beställa/hantera/dela ut lagkläder.
• Dreamstar: Hantera Dreamstar. Hämta ut från förening samt dela ut till varje enskild samt dokumentera och samla in för redovisning till ekonomi. Detta är 2 ggr om året.
• Bingolotter: Bingolotto hantering runt Jul. Hämta ut , dela ut och hantera redovisning.
• Sekretariat: Planera, Meddela berörda, hantera återbud m.m. detta till varje hemmamatch
• Ekonomi: Hantera in och utgifter samt synkronisera med Dreamstar/bingolotter och ev. andra saker som vi kommer överens om att sälja.
• Inträde? Vi börjar bli så duktiga att folk betalar för att se våra matcher…då behöver vi några som hanterar detta inträde. Både praktiskt och ekonomiskt.
• Övrigt? Cuper, buss till bortamatcher, övriga inkomstbringande uppgifter?
'Det finns många föräldrar som kan hjälpa till så det borde inte bli ett problem.
Vi kallar till ett möte framöver och spikar vem som gör vad!
Ha en trevlig sommar och vi ses inför säsongen 2022/2023!!
//Ledarna
Ser att det blir kallelse till möte framöver men jag kan gärna erbjuda tjänster redan nu och ta uppgifter med Arenavärdskap, Bingolotter & Dreamstar 👍
RapporteraRapportera
Kanon! vi tar det på mötet!
RapporteraRapportera