F2013 ekonomi och sponsring
Lite info angående F2013 ekonomi: 1.) Intjänande. F2013 är inte del av Zentithcupen i år, dvs inget spel, inga arbetspass och inga pengar till vårt lag. Vi är redan igång med fika försäljning vilket är kanon. Däremot behöver vi mer aktiviteter för att kompensera Zenithcupens bortfall. Vi behöver få ihop ungefär 1000kr/tjej och år för att gå till cuper, aktiviteter och trivsel. För att få in mer pengar till detta tänkte vi dra igång en försäljning nu i vår av tex grillkryddor, NewBody, kakor eller något annat…, jag tar gärna emot initiativ. 2.) Ekonomihantering, IK Zenith ändrar hur lagets redovisning sker och från och med i år behöver vi vara 2st ekonomiansvariga/lag. Det betyder att vi behöver en person till för denna roll. Det kan vara ett enkelt sätt att engagera sig i tjejernas aktivitet och kräver ingen fotbollskunskap. 3.) Sponsring, vi söker sponsorer som vill vara med och stötta tjejerna och som sponsor kan man bidraga med att: -Betala avgifter för cuper och turneringar. -Köpa träningskläder till tjejerna, tex uppvärmningströja, tränings T-shirt eller något liknande. Inköp sker via Stadium föreningssida genom oss ledare. Tex en uppvärmningströja + shorts med Zenith tryck, initialer och ett företagstryck kostar runt 900kr, med två företagstryck 950kr osv, laget behöver ca 25 uppsättningar. -Anordna roliga aktiviteter för laget (tex Pizzakväll). Återkoppla till Ola.aldensjo@gmail.com för att se om vi kan göra något tillsammans.
F-13 Fotboll
för 23 timmar sedan
0kommentarer
Zenith cupen 2024
Prisutdelning
F-13 Fotboll
26 aug 2024
1kommentar
Återkoppling schemat för Zenithcupen!
Hej alla föräldrar! Till er som inte har lämnat namn och telefonnummer på den som ska arbeta ert tilldelade arbetspass nästa helg, gör det snarast! Ni kan meddela via mail: asa.lidman@hotmail.com eller på tel 0708-271704.
F-13 Fotboll
18 aug 2024
1kommentar
Ulvacupen 2024
Deltagare
F-13 Fotboll
17 jun 2024
0kommentarer
Inför Ulva-cupen
Hej, här är lite som vi tänkte gå igenom på onsdag som ni bör ha läst igenom och helst gått igenom med er barn. Kom gärna förberedda med frågor om det finns sådana så tänkte vi ta lite mer om tider och indelningar i lag etc. När ungdomslag åker på övernattning är det viktigt att ha tydliga ordningsregler för att säkerställa att alla deltagare har en säker och trevlig upplevelse. Här är några förslag på ordningsregler: 1. **Respekt och samarbete**: Visa respekt för ledare, lagkamrater och andra deltagare. Laget före jaget!!! Samarbeta och hjälp varandra. 2. **Tidsplan och schema**: Följ det fastställda schemat för aktiviteter, måltider och sovtider. Kom i tid till samlingar och aktiviteter. 3. **Säkerhet**: Informera ledare om eventuell medicinering eller särskilda behov. Följ alla säkerhetsinstruktioner från ledarna. 4. **Ansvar och självständighet**: Ta hand om dina egna tillhörigheter och håll ditt boendeområde rent. Lämna inte boendeområdet utan att informera en ledare. Vi vet inte exakt hur det ser ut där vi bor. I och med det kommer vi sätta upp vad för regler som gäller på plats, tex för att vistas på andra platser än där vi ska sova etc. 5. **Nattvila**: Respektera sovtider och var tyst efter utsatt tid för att inte störa andra, sovtider är 22:00-07:00 Tänk på att platserna är baserat på 90cm-sängar så att man inte kommer med en 180cm-madrass. 6. **Elektroniska enheter**: Begränsa användningen av mobiler och andra elektroniska enheter enligt överenskomna regler. Använd inte mobiler under aktiviteter och måltider. Telefoner kommer samlas in vid aktiviteter och när vi ska sova 7. **Godis & Snacks** Vi vet att alla har olika förhållningssätt till godis och chips. Självklart är det ok att man får äta godis och snacks, men inte innan eller under tiden vi spelar matcher. Tänk även på måttliga mängder. När vi sov över på Zenithgården så kom vissa tjejer med smågodis i hinkformat. De mängderna kanske vi kan undvika. 8. **Förbud mot alkohol och tobak**: Strikt förbud mot alkohol, droger och tobak. Gäller även ledare och föräldrar som följer med. 9. **Deltagande och engagemang**: Delta aktivt i alla planerade aktiviteter. Visa en positiv och engagerad attityd. 10. **Konsekvenser vid regelbrott**: Var medveten om att regelbrott kan leda till konsekvenser, som varningar, kontakt med föräldrar eller i allvarliga fall hemresa. Vi kommer åka från Zenithgården kl15, så samling 14:30 så delar vi in i bilar. Är det några som inte kan tidigare så fixar vi så att någon åker senare! Matchtiderna på lördagen matchar tyvärr inte så bra med maten. Frukost till 9, sen har båda lagen matcher 11,30, 12,30, 13,30, lunch-middag serveras 11,30–17,30, det var då vi tänkte att vi äter lunch på förläggningen å sedan köper pizza på kvällen. I och med de tiderna så kommer vi köpa in frukt och något mellanmål så äter vi lunch/middag på förläggningen när vi kommer tillbaka. Vi ska kolla på om vi kan fixa en roligare middag på kvällen sedan. Söndagens tider vet vi inte ännu då det beror på hur det går på lördagen. Liten packlista: - [ ] luftmadrass enkel/liggunderlag - [ ] sovsäck - [ ] kudde - [ ] Tandborste & tandkräm - [ ] hårborste & gummiband - [ ] pyjamas - [ ] solkräm - [ ] schampo, balsam, duschkräm - [ ] handduk - [ ] gosedjur/maskot - [ ] tofflor - [ ] Separat väska till fotbollsgrejer att ha med vid match och för att duscha efter match - [ ] Fotbollskor - [ ] Matchställ (tröja+shorts) - [ ] benskydd - [ ] matchstrumpor(gärna ett par extra om ni har, vi har med något att hänga upp för tork) - [ ] vattenflaska - [ ] Tränings överdragskläder - [ ] Regnjacka/jacka - [ ] Bekväma skor - [ ] Fritidskläder för lör & sön efter matcher (packa gärna några extra strumpor) - [ ] Badkläder - [ ] Telefon - ?[ ] Keps/solhatt
F-13 Fotboll
10 jun 2024
0kommentarer
Visa fler nyheter