Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IFK Karlshamn F-2012/2013
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IFK Karlshamn F-2012/2013.
F-2012/2013
Följ oss för uppdateringar
Hej,
Nu var det dags för vår kioskvecka. Det är aktiviteter under tre dagar under vecka 19 som vi ska bemanna upp kiosken för. Tyvärr infaller det med två bortamatcher för tjejerna den helgen, så vi får hjälpas åt så gott vi kan. Ni är själva ansvariga att ta kontakt för att byta pass mellan varandra. Jag (Frida) hämtar upp kiosknyckeln för veckan och sedan får första person hämta upp nyckeln hos den som står sist dagen innan. Kontakten ansvarar ni för att ta själva.
Här kommer schemat med vilka tider och dagar respektive barn ska stå.
Onsdagen den 8/5
18:30-21:00, Tindra Olsson, Emmie Mattsson
Lördagen den 11/5
10:00-12:00, Erijona Pacaj, Telma Pettersson
12:00- 14:00, Cornelia Ebevold, Edit Arnemar
14:00-16:00, Lotta Nilsson, Saga Maruitzon
Söndagen den 12/5
10:00-12:30, Ella Sundström, Rakia Lyow
12:30-14:30, Linnea Fagrenius, Emma Edvardsson.
14:30-16:30, Nichole Ingvarsson, Stella Gustafsson
16:30-19:00, Stina Dalberg, Tove Ulveklint.
Hälsningar
Frida Dalberg och Mattis Nilsson
Instruktioner för kiosken
Stort tack för att ni ställer upp för föreningen och står i kiosken.
Kiosknyckeln hämtas på kansliet på måndag förmiddag den vecka man ska ha kiosken (alt hämtas hos laget som ansvarat för kiosken veckan innan enligt avstämning). Nyckeln lämnas sedan emellan de föräldrar som skall dela på ansvaret för kiosken under vår vecka. Nyckeln återlämnas till kansliet igen måndagen efter att kioskveckan är slut (morgonen) alternativt direkt till nästa lag som tar över kioskansvaret.
Instruktioner finns på plats i kiosken men sammanfattas även här:
Ytterkläder ska hängas i skåpet ute i caféet dvs inga kläder inne i kiosken.
Starta timern till fläkten som sitter jämte den röda dörren när ni kommer dit.
På nyckelknippan du fått sitter en kod som används för att öppna kassaskåpet där växelpengarna är. Kassaskåpet är i skåpet under diskhon. Växelkassan skall innehålla ca 700 kr (de flesta betalar med swish).
Sätt på en kanna kaffe direkt. Ett stort mått kaffebönor till en kanna. Är det endast ungdomsmatcher koka en kanna i taget och häll på TV kanna. Vid senior matcher koka upp och fyll minst 2 pumptermosar och ha alltid en kanna laddad.
Plocka fram godis på bänken.
Hamburgare och korvar steks efter hand förutom när det är seniormatcher. Då steks det upp lite av varje och har på värmning så ni klarar ruschen i pausen. Hamburgare, korv och bröd finns i frysen (ta inte fram för mycket- går att tina i mikro/vid stekning vid beställning). OBS! Skriv datum på det du tar fram så att den som kommer efter vet hur gammal maten är. Titta även i frysen som är vid den röda dörren om något börjar ta slut. Innan ni stänger, gör en bedömning efter hur mycket aktiviteter det är dagen efter och hur mycket som redan finns tinat om du behöver tar fram lite mer bröd/hamburgare/korv för tining i kylskåp under natten.
Viktigt att inte återfrysa något som är en gång upp tinat och att kylvaror förvaras i kylen (tina därför som sagt lite i taget).
Om man har hand om både matlagning och kassa var mycket noga med handhygienen.
Om något viktigt som bröd, mjölk etc tar slut, ta pengar ur kassan och gå och handla (endast sådant som ingår i kioskens sortiment) och lägg kvittot tillsammans med redovisningen.
När det är seniormatcher och det är bollkallar/bolllisor så får de varsin hamburgare och dricka i pausen. Ledaren meddelar kiosken hur många de är (görs innan matchstart) och hämtar mat och dricka åt barnen i pausen (förbereds så detta är klart och går smidigt när pausen startar).
När ni stänger kiosken för dagen så plockas allt in igen. Bänkar och bord och spis torkas av. Ser golv för smutsiga ut så torka dem. Diska allt som använts, städsaker finns i skåpet ute i caféet. Släng sopor i soprummet.
Lägg i pengarna i väskan och lås in i kassaskåpet.
Än en gång stort tack för att ni ställer upp för IFK Karlshamn!
Vi är tyvärr inte hemma på lördagen, finns det någon som vill ta över/ byta? Markus Tindra
RapporteraRapportera
Hej, Marcus vi byter gärna om ni kan stå onsdag 8/5 (Erijona)
RapporteraRapportera
Jag byter gärna med er på onsdagen annars
RapporteraRapportera
Vi kan bara onsdagen, är utomlands på helgen. Kan vi byta med Stina eller Erijona hade det varit kanon.
RapporteraRapportera
Hej Daniel, Vi kan byta med er. Mvh Frida
RapporteraRapportera
Tack Frida! Då kör vi på det.
RapporteraRapportera
Markus då byter vi pass med varandra 👌
RapporteraRapportera
👍 Egzona
RapporteraRapportera
Vilken Markus menade du Egzona förresten?😊
RapporteraRapportera
Hej, schemat är uppdaterat. Egzona (Erijona) och Markus Olsson (Tindra) har bytt pass.
RapporteraRapportera
Hej! Saga och Linnea har bytt pass. Mvh Ida
RapporteraRapportera
👍 uppdaterat schemat därefter
RapporteraRapportera
👌
RapporteraRapportera
Fick meddelande från Lotti på kansliet. Hon undrar vem som hämtar kiosknyckeln. Den måste hämtas från kansliet innan 12 idag, sen är hon inte på plats. Någon som kan hämta?
RapporteraRapportera
Jag kan hämta den
RapporteraRapportera
Tack Zarah!
RapporteraRapportera
Info från Matilda:
RapporteraHej,
Ni har kiosken denna veckan.
P2013 som skulle spela söndag 10.00 har flyttat sin match till fredag 18.00.
Jag har sagt att kiosken troligtvis inte är öppen eftersom det är sån sen flytt men det är ingen aktivitet tror jag innan er match på söndag så de som ska stå på morgonen behöver inte öppna så tidigt.
Rapportera
Hej, ok tack för info. Då justerar vi tiden för första passet på söndagen till start 11:30.
RapporteraRapportera
Ok, tack för info! Jag ser till att vi får nyckel av de som har kiosken sista passet på lördagen.
RapporteraRapportera
Nicholes föräldrar kommer inte imorgon. Hon har slutat i laget.
RapporteraRapportera
Jag kan stå imorgon istället för Nicholes föräldrar, om någon annan kan täcka kommande bollisa för oss ⚽ 👍😄
RapporteraRapportera
Tack alla för ett bra samarbete kring vår kioskvecka!
RapporteraRapportera