Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IF Hellton Karlstad F12/11(12/13
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IF Hellton Karlstad F12/11(12/13.
F12/11(12/13
Följ oss för uppdateringar
Nu är vi riktigt nära säsongsavslutningen med potatiscupen och därför kommer här en bredare sammanfattning kring planering, packning boende och tider.
På fredag 21/4 reser vi tillsammans ner mot Allingsås kl 13:30. Samtliga spelare och föräldrar samlas på Sundstas parkenrkng (inga undantag) då vi ska se till att alla får en plats och att all packning kommer med. Innan avresan ska samtidiga ätit en ordentlig lunch samt ha med sig ett större mellanmål att äta innan matchstart. Vi kommer nämligen inte äta middag förens efter respektive match. Vi kommer att bo på Alströmergymnasiet men då boendet inte öppnar förens 18:00 så kommer samtliga spelare åka direkt till Nolhagahallen där F9 spelar sin första match. Under kvällen kommer vi sedan få ta oss till boendet för middag och uppackning under olika tider eftersom även F10 spelar match senare under kvällen. Det vore därför bra om några föräldrar till vardera gäng kunde vara närvarande efter den första matchen för att transportera all packning till boendet.
Under helgen kommer tiden spenderas med laget alltså äter, sover och transporterar oss mellan hallarna självständigt från föräldrarna som är på plats. Sen är vi självklart tacksamma om det finns möjlighet att höra av dig till er vid behov. Laget kommer att delas i två då vi är anmälda i både F9 och F10, det innebär att vi sover i varsitt klassrum men det kommer finnas minst en kvinnlig tränare i vardera rum. (Jag bifogar matchschema nedan)
Det kommer även finnas en del regler under helgen som vi uppskattar om ni tar upp med tjejerna hemma innan avresa så att alla är med på vad som gäller.
Dessa är:
* Inget godis, läsk eller chips under dagarna i hallen. Tillåtet när vi återvänt till boendet och dagens matcher är slutspelade.
* Lagen håller ihop och ingen beger sig ifrån den hall där laget befinner sig utan kommunikation med ledare.
* Tjejerna kommer delas in i ”kompispar” som gäller under hela helgen. Det blir ett ansvar att hålla koll på sin kompis, se till att de är på plats, inte hamnar utanför och inte försvinner.
* Telefoner får medtas men ska användas med omsorg under dagarna, vi är där för att kolla på handboll och umgås med varandra så vid missbrukas användning kommer vi att kontakta er och ta hand om telefonerna under dagen. Detta är för allas trevnad och samhörighet.
* Samtliga spelare duschar efter sista matchen
* Samtliga spelare äter ordentligt vid alla serverade måltider och dricker ordentligt under dagarna, sköts inte detta utestår spel.
Vi ledare kommer att ta med en del nödproviants men det är viktigt att ni skickar med mellanmål/snacks alternativt pengar för att köpa det då det är långa dagar med mycket matcher.
Som jag nämnde tidigare så kommer tjejerna att delas i 2 lag. Lagen kommer att färdigställas och publiceras under fredagen då vi vet att alla är närvarande.
Jag bifogar en packlista på det saker jag själv tagit med till cuper men tänk på att det kan saknas nödvändigheter så lägg gärna till annat. Men pack smart då tjejerna ska kunna hålla reda och transportera de.
Vi kommer att åka hem gemensamt under söndagen, alltså lämnar ingen innan bestämd tid. Det finns en mängd handboll att kolla på och en del spännande finaler.
Packlista Cup
Lättast är att packa i en ordentlig väska, ha sovsalen i en t.ex IKEA-kasse och en separat mindre väska att ta med till matcher
Matchväska
(En bag/ryggsäck att ha med till hallen)
* Matchstrumpor (svarta)
* Shorts
* Långärmad uppvärmningströja
* Annan tröja att ha mellan matcher
* Överdragsbyxor
* Vattenflaska
* Handbollsskor
* Tofflor
* Eventuella skydd
*
Sovsalen
* luftmadrass
* Lakan (gärna 2 så att vi kan lägga under madrassen, minskar ljud)
* Kudde
* Täcke
* Laddare
* Hörlurar/öronproppar
* Pyjamas
* Förlängningssladd
*
Annan packning
* Kläder för discot (möjligtvis)
* Kläder för att gå ut och äta (möjligtvis)
* Kortlek
* Bra jacka
* Fickpengar (kiosker, mellanmål, snacks till kvällen)
* Handduk
* Myskläder
* Underkläder
* Strumpor
*
Necessär
* Tandborste
* Tandkräm
* Deodorant
* Hårborste
* Hårsnoddar
* Hårspray
* Mediciner (om sånt behövs)
* Schampo
* Balsam
* Duschtvål
* Inviduella produkter för att göra sig iordning (hudkräm, smink osv)
*
Träning | 23 jan, 17:00 |
Träning | 24 jan, 17:50 |
HK Brukspôjkera (hemma) | 25 jan, 12:00 |
IFK Kristinehamn Handboll (borta) | 26 jan, 12:00 |
IK Sävehof 1 (hemma) | 26 jan, 12:40 |
10 jan 2025 | Sportlovshandboll! |
En liten extra kommentar/påminnelse inför cupen. Naglar ska vara klippta och smycken såsom örhängen, halsband, armband mm mår bäst av att stanna hemma. Om man trots allt väljer att ha detta med så ska det vara lätt att ta av sig eftersom det inte är tillåtet att ha på sig på match. Det är ju också stor risk att tappa bort i den allmäna cupyran .
RapporteraRapportera