• Försäljningsaktivitet hushålls- och toalettpapper

    Information till Föräldrarepresentantsgruppen Nu är det dags för årets första försäljningsaktivitet där KIF denna gång kommer att sälja toalett- och hushållspapper. HÄR hittar ni säljblad med priser, förpackningsstorlekar m m. Version 1 med att det är fri hemleverans. HÄR hittar ni version 2 av säljblad med information om att pappret levereras av säljaren. Försäljningsperioden kommer vara under hela april månad. Efter avslutad försäljningsperiod skickas sammanställning till kansliet med respektive lags beställning. Skickas till info@kungsbackaif.se senast fredag 2 maj. Så snart alla beställningar är inne skickar kansliet in en samlad beställning för hela KIF. Leverans kommer att ske cirka 2 veckor senare och här återkommer vi med plats för utlämning då pappret är skrymmande. Fördelning av överskottet är 80 % till lagkassan och 20 % till KIF-fonden som kommer kunna ge fler möjlighet att utöva sin idrott, i detta fall fotboll, och där ekonomin inte sätter begränsningar i vad man kan delta i och ej. Samlad betalning ska vara kansliet tillhanda senast söndag 25 maj på; Bankgiro: 920 – 3340 Swish: 123 162 9427 Märk betalningen med ”Papper + lagnamn” Kungsbacka IF har jämfört priserna på pappret noggrant med dagligvaruhandeln och kan konstatera att det är ett väldigt konkurrenskraftigt pris till konsument samt att produkterna är av högsta kvalitet. Har ni frågor/funderingar så tveka inte att kontaklt kansliet så hjälper vi er vidare. Föräldrarepresentanter för 3 dagar sedan 12kommentarer
  • Försäljningsaktiviteter 2025

    Information till grupperna ”Ledare” och ”Föräldrarepresentanter” I enlighet med tidigare kommer vi att genomföra tre föreningsgemensamma försäljningsaktiviteter under året och detta är samma information som alla medlemmar erhåller i samband med att årets avgift betalas (vilket säkrar att föreningen vet vad som förväntas av alla medlemmar). Under 2024 genomförde vi följande aktiviteter: Bjäre Chips under Q1, Newbody efter sommaren och Bingolotter/Folkspel i samband med jul/nyår. Vi har presterat fina resultat och det har funnits ett fantastiskt engagemang från alla vår lag där överskottet fördelas i enlighet med gällande policy: 50 % till lagkassan och 50 % till föreningen. Till 2025 kommer vi att fortsätta med Newbody efter sommaren och Bingolotter/Folkspel i samband med jul/nyår. Fördelning likt tidigare. Nytt för 2025 är att vi under april månad kommer att sälja toalettpapper och hushållspapper där fördelningen av överskottet kommer att fördelas enligt följande: 80 % till lagkassa och 20 % till nyinstiftade ”KIF-fonden”. Närmare info om försäljningsaktiviteten kommer ut inom kort. KIF-fonden Instiftas 2025 och syftar till att kunna hjälpa spelare som saknar egna finansiella medel för att delta på lovcamper, Sommarfotbollsskola och cuper samt möjlighet att finansiera träningskläder, skor m m. Majblomman ger idag ett stort stöd till många i föreningen men de mäktar inte med allt och har ett centralt direktiv att prioritera medlems- och träningsavgift. Till detta har vi även stort stöd av fantastiska PW8 men med en egen fond kan vi förhoppningsvis stötta fler med fokus på delaktighet och att sätta barn och ungdomar i rörelse. Upplägget med en större fördelning till lagkassan sker på försök i årets första försäljningsaktivitet och bygger på att hela årets aktiveringar prioriteras och att att vi levererar lika bra som under 2024. Har ni frågor/funderingar så hör av er till info@kungsbackaif.se Föräldrarepresentanter för 19 dagar sedan
  • Information om betalningar från lagkassa

    Denna info läggs ut i grupperna "Ledare" och "Föräldrarepresentanter". Alla betalningar som ni önskar hjälp med från respektive lagkassa ska skickas till info@kungsbackaif.se och underlag ska finnas med. De önskemål som skicklas till Ekonomi och Madeleine ska ändå hanteras i enlighet med föreningens attestordning och det blir bara en omväg samt extra arbete för alla på kansliet. Vi vill vidare inte ha underlag direkt till någon av oss på kansliet utan säkerställer underlagen via info-adressen som hanteras av flera personer. Kungsbacka IF har ekonomi på plats två halvdagar i veckan och underlag behandlas i tur och ordning när det är bemannat vilket betyder att vi aldrig kan förvänta oss hantering samma dag som det skickas in. För eventuella frågor vänder ni dem till Fredrik Wallin. Föräldrarepresentanter 7 mar 0kommentarer
  • Bemanningshjälp Kungsbacka Julmarknad

    Information till grupperna "Föräldrarepresentanter" och "Ledare". På söndag är det första advent och traditionsenligt Kungsbacka Julmarknad där Kungsbacka IF är med tillsammans med Kungsbacka Idrott (tillsammans med HK Aranäs). Kungsbacka Julmarknad Dag: Söndag 1 december Tid: 11 - 16 Plats: Kungsbacka Torg Vi är i behov av ytterligare bemanning då det tillkommit några uppgifter (vilket är positivt) och vi hoppas nu på lite extra hjälp. Arbetspassen kan variera från att vara med under hela julmarknaden till att vara med en timma för att hjälpa till med "Grisen i säcken" till att bemanna kön till "Veteranbrandbilen" som kommer att rulla mellan ca 11:30 och 14:30. Möjlighet att hjälpa till? Kontakta klubbchef Fredrik Wallin fredrik.wallin@kungsbackaif.se 0706-684100 Föräldrarepresentanter 26 nov 2024 0kommentarer
  • Julkalendrar, Uppesittarlotter och Nyårslotter - Nu kör vi!

    De flesta lagen är redan igång med sin försäljning av Bingolottos Julkalendrar och Uppesittarlotter. Till detta finna även möjlighet att sälja Nyårslotter. Flera har redan hämtat ut för att dela ut men det går lika bra att samla in ordrar och lägga beställning efter att det är gjort. Vi har gott om allt på kansliet. Order skickar ni alltid till info@kungsbackaif.se och de beställningar vi har på morgonen kan ni hämta samma dag. Vi önskar att order läggs via föräldrarepresentant (eller den ledare som ansvarar för försäljningen) så att ni har koll på vad som hämtats och delats ut för att betalningarna ska bli korrekta. Är ert lag inte igång? Se till att komma igång direkt och vill ni ha hjälp så tveka inte att kontakta kansliet så hjälper vi er. Vi erbjuder följande produkter: - Bingolottos julkalendrar, 100:- styck - Uppesittarlotter; enkel 100:- styck, dubbel 200:- styck och trippel 300:- styck - Nyårslotter; enkel 100:- styck och dubbel 200:- styck Sista dag för beställningar = fredag 20 december (vi kan även lösa helgen om större behov finns). Returer Har ni returer kan lämna tillbaka dem till kansliet fram till och med 4 januari. Redovisning Lagets samlade betalning kansliet tillhanda senast 4 januari på uppgifter nedan: - Bankgiro: 920-3340 - Swish: 123 477 88 09 (Försäljningsaktiviteter Kungsbacka IF) Märk betalningen med lagnamn och Bingolotter 2024 Kommunikativt material Ni hittar bilder m m under "Dokument" Frågor/funderingar Kontakta kansliet på info@kungsbackaif.se Föräldrarepresentanter 7 nov 2024 4kommentarer
  • Visa fler nyheter