Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Kungsbacka IF Föräldrarepresentanter
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Kungsbacka IF Föräldrarepresentanter.
Föräldrarepresentanter
Följ oss för uppdateringar
Vi har precis gått ur försäljningsaktiviteten med Newbody där vi gjort ett fantastiskt arbete. Nu är det dags på nytt när julen närmar sig med stormsteg och det är dags för att ta oss an produkter från Folkspel.
Julkalendrar finns redan nu att tillgå på kansliet och möjliga att sälja.
Lotter till uppesittarkvällen lördag 23 december släpps samtidigt för alla föreningar i Sverige och detta sker 1 november men finns redan nu möjlighet att ta upp förhandsbeställningar.
Förra året gjorde vi ett bra resultat i denna försäljning och vi hoppas att vi med gemensamma krafter kan göra det ännu bättre till julen 2023.
Förutom den kommunikation som går ut via gruppen föräldrarepresentanter så kommer det även under veckan ett nyhetsbrev med fokus på julkalendrar och uppesittarkvällen. Ni ansvarar för att starta igång försäljningen i era egan lag och ni kommer garanterat generera ett fint överskott till lagkassan.
Fördelningar av överskott enligt följande
Julkalendrar. Kostar 100:- och vår förtjänst är 50:- där överskottet delas mellan lagkassan och föreningen.
Lotter till uppesittarkväll. Enkellott kostar 100:- och vår förtjänst är 38:- där överskottet delas mellan lagkassan och föreningen. Dubbellott kostar 200:- (76:- i förtjänst som delas) och trippellott kostar 300:- (114:- i förtjänst som delas).
Sista dag för beställningar:
Måndag 18 december till kansliet. Därefter får ni hämta på Kungsmässan om ni har behov fler lotter då Kungsbacka IF har blivit tilldelade denna vecka på Kungsmässan.
Närmare detaljer om redovisning till kansliet återkommer vi med.
Har ni frågor/funderingar så tveka inte att kontakta kansliet på 0300-72895 eller på info@kungsbackaif.se
Toppen! Skall vi gå ut med ovan info eller kommer det något blad vi kan skicka innan nyhetsbrevet ni skickar? Jag vet att flera föreningar har börjat sälja så det gäller att få ut infon så fort vi kan:)
RapporteraRapportera
Hej! Ni kan gå ut med ovan information eller om ni själva vill ändra något i texten så gör ni det. Bäst är om ni lägger ut det som en nyhet på lagsidan.
RapporteraRapportera
Får vi lotterna och kalendrarna i morgon vid träningen? Mvh/ Ann-Sofie
RapporteraRapportera
Hej Ann-Sofie/Peter, lotterna kommer 1/11. Om vi i P-10 beslutar oss för att ha samma upplägg som tidigare år, att vi lämnar ut kuvert till alla med lotter och kalendrar så behöver vi ses innan och fixa med det, samt att någon av oss gör ett utskick samt tar stafettpinnen för insamling/redovisning för vårt lag.
RapporteraMen planeringen kring det tar vi inte i denna kanalen.:)
Rapportera
En fråga, ni som varit med förut på den här aktiviteten.... Jag tolkar det som att jag skickar ut ovanstående information till föräldrarna och lägger ut det på våran sida som en nyhet. Ska jag sedan be föräldrarna att återkomma till mig med hur många det tror det ska sälja? För att sedan hämta ut samtliga bingolotter och dela ut till respektive förälder? Eller ska man säga att vi ska sälja 5 lotter var som minimum?
RapporteraVad har ni får "taktik" ? :-)
Rapportera
Jag tar en del av informationen från ovanstående och lägger till lite egen såsom att det är viktigt att ALLA säljer. Dock är det ju inget tvång. Vi brukar låta alla sälja på förhand och att man sen meddelar mig alternativt att de får ett gäng som de tror att de kan sälja. Det går väl att lämna tillbaka som vanligt @pia? Sen är det viktigt att påminna i laget eller om ni har en whats up grupp som vi har. :)
RapporteraRapportera
Jag har skickat ut informationen och formulerat mig ungefär så som du beskriver ditt upplägg. Att redan nu börja "boka upp" köpare för att sedan ha en "hum" om hur många lotter de behöver. Jag har däremot skrivit att vi både tror och antar att varje familj kan sälja minst 5 "produkter". Men som du säger....det är ju ingen tvång. Men det ville jag inte skriva ut.
RapporteraRapportera
Vad har Ni andra fått mest sålt på, dela ut lika många till alla (hur många?) eller att alla lägger beställningar till Er?
RapporteraRapportera
Finns det någon bild / poster vi kan skicka ut som man kan använda sig av på Facebook
RapporteraDetta efterfrågas av en förälder och det är en bra idé.
Rapportera
Detta är en obligatorisk säljaktivitet därför delar vi i P10 ut ett kuvert till varje spelare med lotter & kalendrar. Förra året körde vi 20 lotter och 5 kalendrar vilket kanske var lite tufft men vi försöker att byta inom gruppen eftersom alla har olika förutsättningar att sälja. Nu är vi tidigt ute denna gång så borde vi alla ha bra förutsättningar att lyckas.
RapporteraRapportera
Hej,
RapporteraBilden i nyheten är 740x480 px och Facebook liggande format är 940x788 så den bilden i nyheten ska fungera att använda. Vill ni ha annat format eller innehåll så säg till mig direkt (maila) så fixar vi det. Facebook är väldigt flexibelt med bilder och anpassar om de inte är för breda och höga
Rapportera
Toppen, jag testar detta. Försökte ta bilden för infon på laget men den sa ifrån att den var för liten där. Kontaktar dig direkt annars
RapporteraRapportera
Du har en bild på mailen om 5
RapporteraRapportera
Kan du skicka bilden till mig med?
RapporteraRapportera
Jag måste bara fråga om det är en obligatorisk säljaktivitet måste ju alla sälja? Och om man inte säljer skall man då köpa dem själv? Och hur många? För jag har inte skrivit obligatorisk.
RapporteraRapportera
Min tolkning är att det inte är obligatoriskt. Men just den texten har jag valt att inte använda mig av. Jag läser vad andra har skrivit här, en del har ett kuvert som de helt enkelt delar ut till föräldrarna med ett visst antal lotter i. Och det kanske är en bra taktik.....jag kommer inte dela ut 20 lotter / familj för det tycker jag personligen är lite väl hårt/tufft. Men min fundering är om jag ska lägga 5 lotter i varje "kuvert" och så får de be om fler om det behövs... eller om de vill ha kalendrar så får dom be om det. Kommentera gärna och kom med bra tips....för det är i det här forumet som vi har möjlighet att prata "ostört."
RapporteraRapportera
Min bakgrund som kassör i KIF gör att jag kanske drar det lite hårdare i "mitt" eget lag än vad ni väljer att göra i era lag. Vi har gemensamt i KIF beslutat att Chipsen, New Body och Bingolotter är obligatoriska säljaktiviter där alla lag skall delta och göra sitt bästa. Vi kommer aldrig få alla medlemmar/föräldrar/barn att engagera sig men det blir tydligare vad som förväntas av dig om du får ett kuvert i handen med ditt barns namn på jämfört med att om du får en fråga om hur många du tror att du kommer sälja. Frågan är mycket lättare att ducka än kuvertet i handen (-:) Vi gör alla i detta forumet det så mycket bättre än tidigare men jag vill bara lyfta upp hur otroligt viktiga intäkterna av våra säljaktiviteter är och att KIF som förening är unika med att alla intäkter delas lika mellan klubben och lagkassorna. Lycka till med aktiviteten och dela gärna med er att vad som fungerar bäst i era respektive lag så siktar vi på att detta kommer bli bästa Bingolotto-aktiviteten ever!
RapporteraRapportera
Hej,
RapporteraPrecis som Camilla skriver så är säljaktiviteterna väldigt betydelsefulla. När alla betalar som medlemsavgift så framgår det vad som förväntas att delta i (säljaktiviteter, bemanning etc) och med det har vi stöd i enlighet med de riktlinjer som Riksidrottsförbundet tagit fram. Lag som inte aktivt deltar i detta kommer att begränsas i andra intäkstdrivande egna aktiviteter och kan få komma att betala Gothia Cup etc själva (något som föreningen idag står för). Aktiviteterna bygger på ett eget driv från lagen för att skapa utrymme för cuper, träningsläger, kläder, trivselaktiviteter etc. Det fungerar överlag väldigt bra i KIF och ju fler vi kan få att delta desto bättre utfall. Lyfter F2014/2015 i Newbody där överlägset flest deltog i förhållande till antal aktiva och de fick även förmånen att besöka Gamla Ullevi och match med IFK tack vare detta
Rapportera
Hej
RapporteraKan ni lägga till Niklas Knape i gruppen för föräldrarepresentanter då han kommer dra i försäljningen av bingolotter i P12
Niklas@knapes.se
Rapportera
Lägg gärna till Linda Cedås också (lindaceds@gmail.com) som håller i försäljningen för juniorerna.
RapporteraRapportera
Linda och Niklas är tillagda
RapporteraRapportera
När kan man hämta lotter?:)
RapporteraRapportera
Hej Anna Berggren. Jag mailade till Pia på kansliet och stämde av tid för upphämtning av lotter och kalendrar med henne och skrev hur många vi önskade av alla sorter, så jag skall hämta för P-10 idag. Mail till Pia: pia.rohlin@kungsbackaif.se
RapporteraRapportera
Jag har börjat få Swish från föräldrar som sålt klart sina lotter. Ska vi betala in samlat till KIF som andra försäljningar eller kan jag betala in det jag fått hittills? :)
RapporteraRapportera
Jag förstod det som att vi ska gå till väga på samma sätt som med Newbody. Dvs att vi tar in alla föräldrarnas summor och sedan swishar vi hela lagets summa till KIF.
RapporteraRapportera
Toppen, tack för info. När är sista dag? Så jag kan ge den infon till föräldrarna :)
RapporteraRapportera
Jag har inte hört något sistadatum. Kanske någon av er andra som vet?
RapporteraRapportera