Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om BK Halna P13 (P-11/12)
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från BK Halna P13 (P-11/12).
P13 (P-11/12)
Följ oss för uppdateringar
Hej!
Nu börjar det dra ihop sig till festivalen.
I veckan var vi på möte och har fått mer info om vad vi ska göra. Arbetet som scenvakt innebär, som vi tidigare har nämnt, att dela ut vatten, öronproppar och larma vakt vid behov. Som ansvarig under kvällen kommer vi ha med oss Björn Thorell från klubben. Som scenvakt kommer vi att stå både på stora festivalscenen på torget och på norra scenen och gå mellan spelningarna. Om någon artist mot förmodan inte spelat klart kommer gruppen att dela på sig men detta har Björn T stenkoll på.
För er som inte har en festivalbiljett får ni ett funtionärsband i ”personalentrén” som ligger på gatan mellan Ica och familjecentralens lekplats. Just nu har vi fått in att det är 2 st som behöver det, hör av er så snart som möjligt om någon mer behöver det! När den som har funktionärspass har ”jobbat” klart får den personen klippa bandet och lämna området. Oklart om det sker under förtroende eller om någon ska följa de ut.
Gällande byte i passen har vi tillsammans med Björn som är ansvarig på våra pass kommit fram till att de som ska stå 21-22.30 mötas vid ”personalentrén” 20.45 där Björn väntar och leder gruppen dit de ska vara. De som ska stå 22.30-00.00 möts utanför festivalkanslit 22.15 och byter sedan smidigt plats med de andra genom att smyga fram och byta väst med de från passet innan då Alice Coopers konsert pågår. De som ska stå 00.00-01.30 möts utanför festivalkanslit 23.45 och byter med tidigare gäng vid stora scenen då final showen börjar 00.15.
Viktigt att tänka på som festivalkommitén vill skicka med alla som hjälper till är att vi alla är ansiktet utåt för Töreboda festivalen när vi har västen på oss. Det betyder att vi undviker att använda kamouflagekläder och solglasögon på vårat pass, vi är självklart nyktra på passet.
När man börjar sitt pass ska man gå till festivalkansliet och skriva upp namn och födelsenummer i en personalliggare. När passet sedan är avklarat måste man åter gå till kansliet för att "skriva ut sig" från passet (detta på grund av Skatteverkets regler).
För att komma fram till stora scenen när det är fullt med folk får man gå fram till Salong E och följa staketet där.
Får man förhinder får man själv byta med en annan förälder och sedan meddela oss detta. Vid akut frånvaro samma dag får ni ta kontakt med oss.
Tack än en gång för att ni ställer upp så bra och att vi alla hjälps åt med det här!
Pass 1
20.45-22.30: Wilmer, William, Saga, Elias, Castor
Pass 2:
22.15-00.00: Hugo, Liam, Oscar, Thor, Cornelis
Pass 3:
23.45-01.30: Love, Lucas B, Vincent, Leon/Leva, Edvin
Hälsningar Evelina och Kikki
Träning | 5 dec, 19:30 |
Fagerhult Habo IBK Ungdom P12/2 (hemma) | 7 dec, 14:00 |
Träning | 10 dec, 17:00 |
Träning | 12 dec, 19:30 |
IBK Vänersborg P11 (hemma) | 14 dec, 11:00 |
De hade ändrat så man behöver inte skriva in sig i någon personalliggare när man är scenvakt men vi träffas ändå utanför kansliet och går tillsammans till scenen.
RapporteraRapportera
Tack för all info! Det blir kanon.
RapporteraRapportera
Jag kommer nog behöva ett "funktionärsband" till mitt pass mellan kl. 20:45-22:30.
RapporteraRapportera
Tobias: Finns band att hämta i personalingången på lördag
RapporteraRapportera