Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Backatorp IF Trupp 4
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Backatorp IF Trupp 4.
Trupp 4
Följ oss för uppdateringar
Hej alla gymnaster & föräldrar!
Vi är otroligt glada över att vi för första gången kommer kunna ordna gymnastikläger i egen regi i Backatorp IF! Vi kommer anpassa innehållet efter våra gymnasters behov och ha roligt tillsammans!
Läs noga och tänk igenom ifall dottern kan & vill delta onsdag-söndag vecka 26, så att ni snabbt kan boka en plats när kallelsen kommer ut söndagen den 5/5!
Datum, tider & upplägg
Lägret startar efter Midsommar onsdagen den 26/6 kl 13.45 och pågår fem dagar i rad till söndag 30/6 kl 12.30. Planen är att träningspassen ska bygga på varandra och förbättra både styrka & teknik under veckan, så att gymnasterna vågar & klarar nya eller svåra övningar i Lundenhallen de sista dagarna. Vi kommer ha samling 15 minuter innan träningen börjar, där vi sköter all information & snack och eventuellt tejpande av knän osv, så att alla är 100% redo att börja träna när träningstiden börjar.
Onsdag i Backatorpshallen kl 14-17, samling kl 13.45
Torsdag i Backatorpshallen kl 14-17, samling kl 13.45
Fredag i Backatorpshallen kl 14-17, samling kl 13.45
Lördag i Lundenhallen (teknikhallen) kl 9.30-12.30, samling kl 09.15
Söndag i Lundenhallen (teknikhallen) kl 9.30-12.30, samling kl 09.15
Varje dag kommer ha följande upplägg:
• Uppvärmning mm 30 min
• Redskapspass 1 60 min
• Fruktpaus 15 min (det går bra att ha med egen macka/mellis för den som behöver mer)
• Redskapspass 2 45 min
• Avslutning 30 min (under vilken ledare och de föräldrar som ska hämta hjälps åt att plocka undan alla redskapen.
Om vädret är skapligt har vi tänkt ha uppvärmning med musik, löpteknik, styrka, stretch & lek ute, så skor & kläder för det behövs varje dag.
Kostnad & betalning
Kostnaden för lägret blir 800 kronor per gymnast och inkluderar gymnastiklinne, halltider, ledare och frukt varje dag. Alla betalar för hela veckan även om man kanske inte kan gå alla dagar, eftersom detta är en prisvärd sommaraktivitet och eventuellt överskott tillfaller gymnastiken. (Undantag kan göras för gymnaster som är upptagna med tex annat läger på vardagarna och därför kan få anmäla sig till enbart helgen för 400 kronor.) Skulle någon bli skadad/sjuk & inte kan delta alls, så försöker vi ta in en reserv och betala tillbaka avgiften.
Bindande anmälan
När kallelsen skickas ut söndagen den 5/5 med instruktioner, kommer ni ha en vecka på er att boka en plats och betala den för att säkra platsen (skicka mail när det är klart). (Det är möjligt att få bidrag från föreningen om någon har behov det.) Det är även viktigt att alla som inte kan delta tackar nej eller skriver om ni är osäkra, för att vi ska kunna gå vidare & erbjuda platserna till andra duktiga gymnaster inom Backatorp IF. Alla ledare & hjälpledare behöver också anmäla hur många & vilka dagar ni ställer upp som tränare. Ledarbarn ska boka plats som alla andra och deltar gratis om föräldern är tränare minst två hela dagar under lägret (två dagar per barn om man har flera med).
Som utgångspunkt får vi i Trupp 3&4 20 platser till lägret och Trupp 2 får 10. Om det visar sig att trycket är högt kommer vi kunna utöka med 2-3 (max 5) platser till i Backatorpshallen. I Lundenhallen lördag-söndag kan vi ha ända upp till 40 gymnaster som på våra fredagsträningar, så vi kan ta in någon extra gymnast utöver vardagarna.
Hjälpföräldrar
Vi skulle behöva ett par hjälpföräldrar som stöttar upp med att köpa in & servera frukt i pausen de olika dagarna. Och kanske någon extra hjälpförälder en dag när lite färre ledare kan delta.
Eventuell övernattning
Det finns intresse från gymnasterna att vi ska ordna övernattning en natt torsdag-fredag under lägret. Då det inte längre är tillåtet att övernatta i Backatorpshallen undersöker vi möjligheten att övernatta i Back Folkets Hus, men vi har inte fått helt ok än. Vi får kolla längre fram med separat kallelse vilka som intresserade av detta för ca 150 kronor extra per övernattande gymnast.
Hoppas att ni alla tycker detta blir bra! Kom gärna med glada tillrop, idéer & förslag och fråga oss ledare om något är oklart. Vi har gjort en grovplanering nu och kommer säkert hinna göra lite småjusteringar när vi planerar alla detaljer under maj & juni.
Hälsningar Planeringsgruppen
Marie, Sofia, Irma och Karin
Endast sidans medlemmar kan kommentera
Ska bli så kul!
RapporteraRapportera
Väldigt bra upplägg!
RapporteraRapportera
Swichat för Edvin, men var skriver jag att jag har betalat?
RapporteraRapportera
Hejsan
RapporteraHar anmält Emmi samt betalat i onsdags 8/5 men jag hittar inte den mailadressen som jag skulle skicka till?
Rapportera
Jag har samma problem som Johanna:)
RapporteraRapportera
Hej
RapporteraJag skickade Karin (hennes mejl adress)bild på swish betalningen.
Och strax efter fick bekräftelse .
Svårt att hitta mejlet
Rapportera
k203990@hotmail.com
RapporteraRapportera
Mailadressen står i kallelsen ihop med instruktionerna
RapporteraRapportera