• Årets första säljaktivitet - Tillsammans mot cancer-armband

    Vi kickar igång försäljningsåret med en tvådelad försäljningsaktivitet. Vi kommer sälja “Tillsammans mot cancer-armbandet” vilket är en försäljning som uppfyller två goda ändamål, dels stärka lagkassan/individuella spelarkonton men också samla in pengar till ett ännu större ändamål, nämligen cancerfonden. Som vi informerade på föräldramötet så har vi infört individuella spelarkonton så förtjänsten från försäljningen av armbanden som spelarna säljer kommer komma respektive spelare tillgodo och dessa pengar kan sen användas till anmälningsavgifter, klädinköp, avgifter vid cup mm. Den individuella försäljningen kan ni starta igång nu direkt genom att ta upp beställningar från nära och kära, arbetsplatser etc (det finns två filer delade på laget.se under dokument som ni kan använda som säljmaterial). För varje sålt armband så tillfaller 50 kr spelarens inviduella spelarkonto och 50 kr tillfaller cancerfonden. Senast den 28e mars ska ni meddela Roger (Charlies pappa) på roger.wennstrom@hotmail.se hur många armband ni sålt och vill hämta ut, utlämningen sker på träningen måndagen den 31:a mars då betalningen också sker via swish till Roger. Förutom att vi säljer armbandet individuellt så kommer vi under sista helgen i mars (27-30:e mars) att sälja armbanden vid att antal försäljningsställen (Mariebergs Köpcentrum, ICA Kvantum (parken), ICA Maxi Universitetet samt ICA Maxi Boglugnsägen). Vi kommer bemanna dessa pass med spelare + en vuxen och det är spelarna som ska göra jobbet och försöka sälja så många armband som möjligt. Spelarna ska ha sin matchtröja på sig så att det tydligt framgår att spelaren kommer från Adolfsbergs IK. Spelarna söker upp besökarna vid entrén och frågar artigt och snällt om personen vill stödja cancerforskningen och Adolfsbergs IK pojkar 2012 genom att köpa ett cancerarmband, armbanden kostar 100 kr/st och 50 kr går direkt till laget och 50 kr går till cancerfonden. Förtjänsten vid försäljningen vid dessa försäljningsställen kommer att tillfalla den gemensam lagkassan och betalningen sker till ett av föreningens swishkonton. Viktigt att vi tänker på att vi representerar föreningen Adolfsbergs IK vid dessa tillfällen så att vi uppträder korrekt :) Schemat för vem som ska bemanna vilket pass framgår av en delad fil under dokument och det är en vårdnadshavare till personen som står överst på resp. pass (fetstil) som ska vara närvarande. Kan inte vårdnadshavaren närvara så är det upp till resp vårdnadshavare att kolla med någon annan vårdnadshavare vid samma försäljningstillfälle för det är viktigt att vi har en vuxen närvarande. Nu knyter vi näven i fickan och gör något gott för oss själva och samtidigt bidrar till cancerforskningen. Har ni frågor/funderingar kring försäljningen så kontakta David Hedlund (Holgers pappa) eller Roger Wennström /Föräldrargruppen P2012 4 mar 45kommentarer
  • Bemanning kiosk på ÖSK Fotbolls hemmamatcher

    Mycket information just nu men det kommer lugna ner sig :) Som informerades på föräldramötet har NIclas Holmgren fixat så vi får bemanna två kiosker på ÖSK Fotbolls hemmamatcher säsongen 2025 (premiären mot Västerås ska vi bemanna 6 kiosker) vilket blir ett bra tillskott i lagkassan. Förutsättningar: - Samling 2 h innan matchstart (vid entrén vid "gamla" Lindells cykel" - Minst två vuxna/kiosk (barnen får gärna hjälpa till) - Vi får INTE använda Adolfsbergskläder i kioskerna - Vi kommer bemanna kiosk/kiosker bakom södra läktaren och en i hörnet vid Café National - Vid ankomst ställer man iordning all och slår på vattnet till varmkorven - Arenan öppnar 1h innan avspark och då ska allting vara klart - Efter halvtid slår man igen kiosken, städning/packa ihop så det är rent och snyggt till nästa hemmamatch - Vi erhåller 800 kr/kiosk per match Några har fått två passa under våren men det kommer jämna ut sig under året eftersom vi har några pass färre under hösten. Robert Dahl för statistik över arbetade timmar för att det ska bli så rättvist som möjligt VIKTIGT: - Kan ni inte bemanna passet som ni tilldelats så är det upp till er att byta pass med en annan vårdnadshavare/spelare. - Kommentera nedan med "Holger ok 1 april" - Ev byten kommenteras också nedan så vi kan hålla ett aktuellt schema Påminner er som inte svarat på klädbeställningen eller beställt armband att göra det, deadline för kläderna på onsdag och armbanden på fredag. Ett, två, AIK /föräldragruppen P2012 igår 30kommentarer
  • Beställning träningsoverall + träningströja

    Nu är det dags att beställa träningsoverall och t-shirt. Sponsorgruppen har slitit hårt och fått in ett gäng sponsorer till kommande klädinköp och vi från föräldragruppen vill redan nu rikta ett stort tack till alla sponsorer som väljer att stötta vårt härliga lag. Vi har en tanke att presentera våra sponsorer via olika kanaler under säsongen (laget.se & instagram mm). Tack vare våra sponsorer kan vi erbjuda träningsoverall + t-shirt för 450 kr/inkl tryck med initialer I helgen kommer det finnas möjlighet att testa storlek på overall & T-shirt i samband med matcherna mot Fellingsbro och Hammarby x 2 och skulle ni inte ha möjlighet att testa storlek i samband med helgens matcher så beger ni er till Klubbteamet och testar ut rätt storlek. Storleken ska meddelas till David senast onsdagen den 26:e mars (David/Niclas är på plats vid matcherna i helgen och kan ta upp notering om storlek). Vi har inte hela provsteg men det kommer att finnas overall/t-shirt i storlek 164 & S att testa (storlekar som finns är 152, 164, XS, S, M, L, XL, XXL). Är ni osäkra på om ni anmält intresse för ny träningsoverall så kolla aktiviteten "Inventering behov av ny träningsoverall". VIKTIGT: Eftersom vi fått in ett gäng sponsorer så kommer vi även kunna erbjuda er som inte valt att beställa en träningsoverall möjligheten att köpa en tränings T-shirt för 100 kr inkl trycka initialer (ord.pris 179 kr + tryckkostnad). Beställningen av T-shirt sker också till David (under helgens matcher, via mail eller kommentar nedan) och deadline är den samma, senast den 26:e mars. Visst vore det kul om alla spelare/ledare skulle kunna ha samma uppsättning T-shirts på träningarna :) Ett tips... för att finansiera inköpet av overall/T-shirt så krävs det inte att ni säljer speciellt många armband till förmån för Cancerfonden Ett, två, AIK! /föräldragruppen P2012 för 7 dagar sedan 30kommentarer
  • Fotboll på påsklovet? Självklart! Anmäl dig nu!

    Påsklov och fotboll, finns det något som rimmar bättre? Nu har du chansen att komma och träna med oss här på Lugnets IP under dagarna på påsklovet. Under veckan får du fem träningspass, matchspel och grupparbete. Du är varmt välkommen, kille som tjej, född 2011 till 2016. Se till att säkra din plats och var med oss på Lugnets IP under påsklovet! När: 14-16 april (måndag-onsdag under påsklovet) Var: Lugnets IP Pris: 400kr Vad ingår? Fem träningspass, matchspel och grupparbete med tränare samt frukt mellan träningar. Instruktörer: Spelare från representationslagen i föreningen med stöttning av utbildade ledare. Grupperna kommer fördelas enligt följande: Förmiddag 09.00-12.00: P2011, P2012, F2011, F2013/2014 Eftermiddag 13.00-16.00: P2013, P2014, P2015/2016, F2015/2016 Anmälan sker här: HÄR Varmt välkommen att utvecklas under påsklovet med oss! OBS! Begränsat antal platser, först till kvarn! P2012 för 13 dagar sedan 0kommentarer
  • Sponsorer till nya träningsoveraller

    Snart går tiden ut för att anmäla intresse för en ny träningsoverall och för att minska kostnaden för respektive spelare så vill vi ha er föräldrars hjälp med att jaga in företag/privatpersoner som vill sponsra vårt fina lag :) Vi kommer att trycka samtliga nya overaller med en logo från sponsorn men även overaller som köpts tidigare och som inte har något tryck (gäller främst nya spelare) för att vi ska få en så enhetlig profil som möjligt. Som vi nämnde på föräldramötet kommer sponsringen delas 80/20, 80% går till reducerat pris på klädköpet för hela gruppen och 20% går direkt till spelarens individuella spelarkonto vilket vi hoppas ska öka intresset från att jaga in sponsorer :) (ex Maptun sponsrar med 5 000 kr, 4 000 kr reducerar den totala kostnaden för inköpet av overaller & tryck för alla och Theodor Bofeldt får 1 000 kr till sitt individuella spelarkonto som Theodor kan anmäla till köpet av overall, deltagaravgifter, träningsläger osv) Sista dagen för sponsorer att anmäla intresse är 31/3 - 2025 Är det några frågor så kontakta David, Niclas eller Roger Ett, två, AIK 💛💛 /föräldrargruppen P2012 för 14 dagar sedan 1kommentar
  • Visa fler nyheter