Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Waggeryds IK Fotbollsskolan F18
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Waggeryds IK Fotbollsskolan F18.
Fotbollsskolan F18
Följ oss för uppdateringar
Hej,
Först vill vi tacka för en bra uppslutning på mötet igår. Vi ledare är superladdade för att kicka igång den nya säsongen och tror att barnen är minst lika taggade.
Här kommer det lite sammanfattning från mötet. Presentationen hittar ni under Dokument i menyn.
Om Waggeryds IK
Först informerades det lite om klubben från fotbollssektionen, hur många aktiva, lag, anställda det är samt hur ekonomin ser ut. Detta kan ni se i presentationen.
Vår träningsgrupp
Vi pratade om att SVFF rekommenderar att man är en ledare per 6 spelare. Idag är vi ca 12 ledare, där majoriteten är på pojksidan. Detta spelar inte så stor roll i år då vi tränar tillsammans men nästa år när vi blir individuella lag kan det behövas att fyllas på med ledare där. Så är det någon på tjejsidan som skulle kunna tänka sig att vara med så är det bara att höra av sig. Det finns många olika områden som behöver täckas in i en ledarstab, alla behöver inte vara tränare och kunna fotboll. Att få med någon som är organisatorisk och skulle vilja ta en administrativ roll är precis lika viktigt!
Träning och cup
Årets träningstider är samma som förra året, lördagar 10-11.
Första träningen blir 3 maj!
Från och med i år är ska en träningsavgift på 150kr/barn betalas av alla registrerade spelare.
Är man ny och vill testa på så får man naturligtvis göra det en eller två ggr innan man bestämmer sig om man vill vara med. Därefter ska avgiften betalas.
Då vi är väldigt många spelare i vår trupp så är det superviktigt att ni föräldrar som har barn inskrivna meddelar oss om barnet kommer på träningen eller inte. Vi kommer att skicka ut en kallelse varje torsdag inför helgens träning där vi vill att ni tackar ja eller nej. Detta för att vi ska kunna göra upp en planering för en bra träning, det är stor skillnad på om vi är 20 barn eller 50 barn som kommer.
Vi diskuterade också vilket material som är obligatoriskt och det som krävs för att vara med att träna är benskydd. Sedan är det bra om man har kläder efter väder, vattenflaska och inga smycken. Fotbollsskor är inget krav för träning, även om det är en stark rekommendation då det blir halt i morgondaggen vissa träningar. Däremot kan det vara så att cuperna kräver fotbollsskor för att få delta. Detta får vi återkomma med inför de cuper vi är anmälda till.
På tal om cuper så är vi i år anmälda till två cuper, Kabecupen 14-15:e juni (dag ej klart) samt Hagadagarna 16-17:e augusti (dag ej klart).
Kabecupen, som blir avslutning för vårsäsongen, vill veta hur många spelare vi kommer ha med på cupen för att kunna beställa medaljer. Vi kommer därför redan nu skicka ut en kallelse till cupen där ni anmäler ert barn om de vill vara med på cupen. Senast svar på kallelesen kommer att vara 20:e april. Mer info kommer att komma framåt.
V. 25-31 har vi sommaruppehåll och drar igång träningarna igen den 9 augusti (v. 32). Detta för att hinna träna en gång innan Hagadagarna som är v. 33. Mer info kommer framåt.
Föräldrarollen
Vi pratade också lite om hur föräldrarollen ser ut när man är förälder till en spelare i WIK och i vårt lag. Se i presentationen vad vi pratade om. "Blå tråden" som det hänvisas till är WIKs egenframtagna handbok för föräldrar och kan läsas här på laget.se.
Övrigt
När man spelar i fotbollsskolan har man inget försäljningskrav, istället får vi uppgifter att utföra så som att bemanna WIK-stationer på Barnens dag 26/4, Frammedagen 24/5 samt på WIK-dagen. Vi har delat upp ansvaret för dagarna med F/P19 och vi i F/P18 kommer att bemanna Barnens dag 26/4. Vi ledare ansvar för att leverera och montera sarg/ramp/bollar/supportartiklar till och från dagen och så behöver vi föräldrar som ställer upp och bemannar två stationer - Fotbollsspel i sarg + försäljning av supportartiklar och Ramp.
Vi fick under mötet flera namn som ställer upp men vi behöver ytterligare några som hjäper till på sargen mellan 11-12 och 12-13
Schema för Fotbollsspel i sarg + försäljning av supportartiklar
10-11 Daniel Holmenloew & Alexander Harsbo
11-12 Carl Johan Nilsson & ?
12-13 ? & ?
Schema för Rampen
10-11 Oskar Axelsson & Kristoffer Dahlberg
11-12 Stina Andersson & Sara Lindstrand
12-13 Emma Andersson & Caroline Harbäck
Kommentera gärna nedan eller hör av er till evelina.kimmehed@hotmail.com om ni vill knipa en av platserna.
Vi ses den 3:e maj!
/Ledarna
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera