Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om WSK Lindesberg F 15/18
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från WSK Lindesberg F 15/18.
F 15/18
Följ oss för uppdateringar
Hej,
Eftersom vi inte var så många som kunde komma på föräldramötet så lägger vi ut allt som sades även här så alla får ta del av infon.
Medlemsavgift:
Denna är jätteviktig att betala ifall någon olycka skulle hända på träningen. När man betalt medlemsavgiften så finns en försäkring ifall olyckan skulle vara framme. Betala senast 31/10. Har man inte fått någon informationslapp om medlemsavgiften kan man få det nästa träning.
Försäljningar:
Bingolotter och bingolottos kalender är det vi säljer nu, tror inte det blir någon försäljning i vår.
För de som fått kalendrar, swisha 100kr/lott du fått till Hanna senast 31/10.
Under vecka 45/46 kommer bingolotterna och det finns inget krav på hur många man måste sälja. Ta gärna upp beställning och sälj så många ni kan, meddela Hanna när ni vet hur många bingolotter ni vill ha.
Träningar:
Vi börjar från och med nu att samlas i omklädningsrum 11 (en våning upp, ta till vänster) kl. 9.45.
Där kommer vi gå igenom träningen, vilka som ska vara målvakter samt dela ut klubba och glasögon till de som vill låna.Sedan tränar vi i den stora hallen 10-11.
Vi kommer låsa omklädningsrummet när vi tränar så det går bra att lämna grejer där. Vill man byta om eller duscha efter träningen så är det helt okej!
När vi startar träningen kl.10 så vill vi gärna att de föräldrar som är kvar hjälper oss att bygga upp sargen så att vi kan värma upp med tjejerna och spara lite tid. När träningen sedan är slut så hjälps vi alla åt och river sargen, om det inte är match efter då får den stå kvar.
Kallelse till träningar o övriga aktiviteter:
Då vi börjar vara väldigt många tjejer nu (vilket är superkul!) så kommer vi att börja "kalla" till träningar eller andra aktiviteter, för att på ett bra sätt kunna planera träningen efter hur många vi är.
Det innebär att det skickas ut en fråga om man kan komma eller ej och ni som föräldrar går in och fyller i "kommer" eller "kommer inte". Stark rekommendation är att ha appen laget.se på telefonen (det verkar strula mycket annars).
Låna klubbor o glasögon:
Det är helt okej att låna både klubba och glasögon, man måste inte köpa det själv!
Vi har fått jättefin sponsring av DL Bygg & Montage med nya klubbor som har perfekt längd för tjejerna, det tackar vi stort för!
Målvakter:
Det har vart ett stort intresse bland tjejerna att få stå i mål, vilket vi tycker är kul! Vi vill att alla som vill ska få prova på att vara målvakt och därför följer vi en lista så alla får chansen testa. Vill man inte prova stå i mål behöver man självklart inte det!
Poolspel:
Söndag 1 december planerar vi ett "prova på poolspel" på hemmaplan i Lindesberg tillsammans med P15/17 laget. Vi har fått in intresse från Nora och Kopparberg och återkommer närmare med spelschema.
Vi kommer även inför detta skicka ut en kallelse för att se hur många som kan vara med, detta för att veta om vi får ihop ett eller två lag. Vi kommer spela 3 mot 3 med målvakt.
Vi återkommer närmare kring kiosk och städ då vi eventuellt kommer få hjälpa till med det.
Om tjejerna tycker detta är lyckat så kommer vi försöka få ihop något liknande i vår.
Till säsongen 25/26 så siktar vi på att anmäla oss till förbundets poolspel/serier (beroende på vad som är aktuellt för tjejernas ålder).
Stämningen i gruppen:
Vi tycker att era tjejer är otroligt duktiga och väldigt peppande mot varandra, vilket gör det väldigt kul att leda dem!
Det enda vi märkt tendenser till är att vissa uttrycker att de inte vill vara i samma lag som några, eller bara vill vara i samma lag med någon och då gör motstånd när vi försöker dela in i lag eller ändra om i lag under träningens gång. Båda varianterna kan vara lika sårande för de som känner att vissa inte vill spela med dem. Påminn och prata gärna med era tjejer om att vi alla är i samma lag och spelar tillsammans. Vi ska alla kunna vara i lag med alla och det spelar ingen roll vem man är med, det viktigaste är att vi har kul och är bra kompisar mot varandra!
Ledarna behöver hjälp!!
Vi är bara två stycken (Hanna & Emil) i dagsläget och skulle gärna vilja ha hjälp av någon mer! Hanna sköter mycket runtomkring och Emil planerar träningarna. Men ibland är man sjuk, jobbar eller är bortrest och då tjejerna börjar vara många så är det svårt vara ensam med dem. Därför skulle vi jättegärna vilja ha in en tredje person i ledarstaben som kan tänka sig att vara med på träningarna. Hör gärna av dig till någon av oss om du kan tänka dig vara med. Ju fler vi är desto bättre och roligare träningar kan vi ha med tjejerna!
Tack för jätteroliga träningar hittills och vi hoppas på många fler! Nu tar vi lite höstledigt och ses igen på nästa träning lördag 9 november laddade med ny energi! :)
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera