Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Umeå City IBF F-10 Vit
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Umeå City IBF F-10 Vit.
F-10 Vit
Följ oss för uppdateringar
Gäller främst Joakim, Gulcin, Anna och Robert som står i kiosken på Elofssonhallen.
UMECUPEN 2018 Fikagrupp
Minst 2 personer i fiket som ansvarar för fikaförsäljning och allmän trivsel i hallen. Upplåsning och växelkassa ordnas av hallvärd. Vi tar både kontanter och Swish på våra fikaställen (info finns i fiken). Kassör Erik Ångman åker runt till hallarna och samlar in pengarna från kassorna. Om ni får för mycket pengar i kassan ringer ni Erik 070-6282798. Tänk på att vara rädd om växel och be om jämna pengar eller helst Swish.
De som startar upp första passet för dagen börjar med att få igång kaffet, sätta på korvvattnet (se instruktioner för ”korvlådor” som finns i resp hall), plocka fram kioskvarorna och göra i ordning på avsedd försäljningsplats. Hjälp de andra arbetsgrupperna i hallen vid behov.
OBS! Lägg inte i för mycket korv samtidigt, den blir gammal och spricker lätt om den ligger i för länge.
• Ta kontakt med hallvärden om något är på väg att ta slut. Se noga igenom behovet så att så mycket som möjligt kan fyllas på samtidigt.
• Sortera burkar/pet flaskor i avsett kärl som finns i hallen. Städa bort muggar och annat skräp runt läktare och ”cafeteria”, torka av bord under varje pass.
• Kolla igenom omklädningsrummen och plocka undan skräp, sopa vid behov. Fyll på toalettpapper och se till att det är fräscht på toaletterna och i duscharna.
• Ingen lämnar sitt pass innan avlösning kommit, lista över bemanning finns i fikapärmen.
• Endast de med Umecupen-fikabiljett har rätt att hämta ut fika.
• Läs igenom ”Vad gör jag om…” (finns i pärmen) som beskriver hur du skall hantera oförutsedda situationer och vem du skall kontakta.
För er som har sista passet för kvällen gäller att plocka bort efter dagens försäljning och lämna godis, korvbröd, kaffe mm på utsatt förvaringsställe. Lämna kiosken snygg och fin till de som kommer nästa dag. Se till att toaletter och omklädningsrum är i gott skick. Hallvärd kommer till hallen och hjälper till med stängning och tar hand om växelkassan under natten.
På söndag (några lördag) när sista matchen spelats skall allt plockas bort och hallen städas. Alla hjälps åt att bära ut överblivna varor och utrustning, lämna sopor på anvisad plats och städa enligt instruktion från hallvärden.
Alla hjälps åt att städa hallen innan hemgång. Ingen går hem förrän hallvärden godkänt att allt är färdigt!
VIKTIG INFO
Vi subventionerar ingenting av försäljningen till de egna inom föreningen. Alla betalar!
Detta för att underlätta för alla inblandade i cupen, fullt pris gäller (intäkten går ju till oss själva ändå).
Domare får inte hämta ut gratis fika!
Endast de med Umecupen-fikabiljett får hämta fika.
Sist men inte minst: ett proffsigt bemötande och ett glatt humör skapar en trivsam stämning kring fikaförsäljningen i synnerhet och Umecupen i allmänhet!
Tack för info!
RapporteraRapportera