• Sammanslagning av lagen

    P10/11 och P12/13 har tränat tillsammans länge och lånat spelare av varandra till match. Nu tar vi samarbetet ett steg längre och slår ihop lagen på laget.se. Det kommer vara sidan som tidigare var P12/13 som gäller framöver och den andra kommer så småning om att plockas bort. Det här gör framförallt administrationen för oss ledare enklare då vi bl.a. kan se inför träningen hur många som kommer från båda lagen. Förändringen kan nog verka rörigt till en början men vi får hjälpas åt att lösa eventuella problem. Vi hoppas att det kommer vara tydligt vilken match man blir kallad nu när matcherna för båda lagen kommer finnas i samma kalender. P-10/11/12 23 okt 2024 0kommentarer
  • Kiosk och sekretariat 24/25

    Fördelningen mellan kiosk och sekretariat efter önskemål. Om ni inte kan ert datum så ansvarar ni själva att byta med någon. Samling för kiosk och sekretariat samtidigt som killarnas matchsamling. Lördag 5/10 Kiosk: Rahand, Alex Sekretariat: Charlie, William Lördag 19/10 Kiosk: Kevin, Alex Sekretariat: Charlie, Eric Lördag 16/11 Kiosk: Rahand, Kevin Sekretariat: Charlie, William Lördag 30/11 Kiosk: Rahand, Alex Sekretariat: Charlie, Eric Lördag 14/12 Kiosk: Eric, Vakant Sekretariat: Charlie, William P-10/11/12 7 okt 2024 0kommentarer
  • Klubbhuset

    Onsdag 9/10 kl 17:00-19:00 finns Klubbhuset på plats i Aspenhallens cafeteria. Passa på att beställa säsongens Tierp IBK-träningskläder till förmånliga priser. Även ett utbud av skor och klubbor mm kommer att erbjudas på plats. Länk till dokument Klädprofil Klubbhuset 2024/25 eller under fliken dokument i menyraden. Välkomna! P-10/11/12 25 sep 2024 0kommentarer
  • Kiosk och sekretariat 23/24

    Fördelningen mellan kiosk och sekretariat efter önskemål. Om ni inte kan ert datum så ansvarar ni själva att byta med någon. Samling för kiosk och sekretariat samtidigt som killarnas matchsamling. Lördag 7/10 Kiosk: Alex Sekretariat: Charlie, William Lördag 28/10 Kiosk: Rahand, Aymin Sekretariat: Dante, Charlie Lördag 11/11 Kiosk: Salman, Eric Sekretariat: Dante, William Lördag 25/11 Kiosk: Aymin, Salman Sekretariat: Charlie, Dante Lördag 16/12 Kiosk: Alex, Eric Sekretariat: William, Dante Lördag 13/1 Kiosk: Rahand, Salman Sekretariat: Dante, William Lördag 20/1 Kiosk: Eric, Aymin Sekretariat: Dante, Charlie Lördag 3/2 Kiosk: Salman, Alex Sekretariat: Dante, William Lördag 17/2 Kiosk: Rahand, Aymin Sekretariat: Charlie, William Lördag 16/3 Kiosk: Rahand, Salman Sekretariat: Charlie Söndag 24/3 Kiosk: Rahand, Aymin Sekretariat: Charlie, William, Alex P-10/11/12 2 okt 2023 0kommentarer
  • Minnesanteckningar från föräldramötet

    Vi har fått ett tillskott i tränarteamet. Oscar Mattsson kommer att hjälpa på träningarna under säsongen. Vi är anmälda i en serie anpassad för spelare födda 2011. - Spel 5 mot 5 istället 4 mot 4 som det hade varit i en serie anpassad för spelare födda 2012. - Resultat och tabell används. - Högre krav på tävlingsadministration med matchprotokoll. Matchsekretariatet kommer få större ansvar under säsongen. - Matchprotokoll ska föras. - Matchtavlan ska uppdateras med mål och utvisningar utöver tiden. - Vi försöker få till en genomgång av sekretariatet under en träning v.40 av Henrik G. Tidpunkt meddelas via sms-gruppen. Det är annars möjligt att öva under träningar. Kiosk - Ska bemannas under hemmamatch precis som tidigare säsonger. Försäljning - Frida G fortsätter som försäljningsansvarig. - I dagsläget vet vi inget om föreningen har några planerade försäljningar men förra året var det bingolotter till uppesittarkvällen samt kalendrar. Föräldrarnas ansvarsområden - Sekretariat, kiosk och försäljning. - Maria S ansvarar för schemaläggningen. Att ta arbetspass på frivillig basis uppmuntras. - Föräldrar ansvarar själva för att byta pass vid förhinder. - Det är viktigt att det finns bemanning på alla roller och att föräldrarna hjälper varandra för att få sekretariat och kiosk att fungera. Ledarna lägger fokus på den stundande matchen efter alla utrymmen låsts upp. - Ordna med bokningar till bortamatchen på Åland 27/1. https://www.innebandy.se/uppland/tavling/spela-match-pa-aland - Svara på kallelser. Krav och mål - Spelarnas utvecklingskurva fortsätter, vi ökar nivån successivt säsong för säsong. - Målsättning att lära sig spelets roller, där vi i 5 mot 5 introducerar “centerrollen”, och grundläggande strategier i spelets olika skeden. - Alla gör så gott de kan på träning och match. - Alla visar respekt för medspelare, tränare, motståndare, domare, olikheter, tider, osv. Träning - Måndagar kl. 17:30-18:30 tränar vi själva. - Onsdagar kl. 17:00-18:30 tränar vi tillsammans med P10/11 som förra säsongen. - Inget krav på att frånvaroanmäla i sms-grupp inför träning. Match - Kallelser kommer skickas ut efter onsdagsträningarna till helgens match och besvaras senast torsdag vid midnatt. Under fredagen kommer matchtruppen registreras i Ibis. - Samling 45 minuter före match på arenan, d.v.s. ingen organiserad samåkning till bortamatcher. - Föräldrar besvarar inte kallelser förrän det löst sig med skjuts till matchen. - Matchtröja delas ut inför första matchen och behålls under hela säsongen. - Spelarlicens måste lösas före första matchen. Betalning måste ske senast torsdag v.40 för att få spela första matchen. Ytterligare betalningsinformation kommer. P-10/11/12 28 sep 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter