Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Tibro Konståkningsklubb
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Tibro Konståkningsklubb.
Tibro KK
Följ oss för uppdateringar
Hej allihop!
Nu drar det ihop med stormsteg och vi är såååå laddade för årets isshow.
Flitens lampa har lyst många timmar i såväl klubbrummet där det har pysslats kläder för fullt som på isen där man koregrai till alla nummer.
Så kul att se alla våra åkares glädje inför detta.
MEN....en avgörande faktor är att vi alla gör detta tillsammans för att få det att fungera och för att det inte ska bli en allt för tung börda för några få. Sprider vi ut uppgifterna lika på alla så behöver det inte blir så mycket. Teamwork!
Som regel så ska föräldrar jobba på MINST TVÅ ARBETSPASS/ÅKARE (BARN) för att allt ska fungera.
Ex. ett barn = två arbetspass, två = fyra arbetspass osv.
Utifrån denna regel har jag nu satt ihop ett arbetsschema. Någon har kanske fått något extra utifrån att de har en roll under showhelgen som inte kan göras av någon annan.
OBS, det är era barns namn som står på schemat. Här kommer schemat som bild men för att se tydligare ligger det även under dokument på startsidan.
VIKTIG, DU ANSVARAR ÖVER DITT TILLDELADE PASS, KAN DU INTE, DÅ ÄR DET DITT ANSVAR ATT BYTA MED NÅGON OCH SEDAN MEDDELA BYTET TILL MIG (katarina_ritzen@hotmail.se) Ni kan alltså inte bara komma och säga att ni inte kan, ni måste själva kontakta någon att byta med. Gäller samma för alla.
Lite arbetsbeskrivningar:
De som jobbar i KIOSKEN börjar TVÅ timmar innan showen börjar för att hinna få fram allt innan insläpp. ex. brygga kaffe, koka upp korv.
ALLA ANDRA ska komma EN timma innan showen startar. Insläpp 30 min innan showen börjar och då ska allt vara redo.
Bakom scenen i omklädningsrummen hjälper man åkarna med ombytena, det går snabbt mellan nummrena. I alla omklädningsrum ska det vara en kvinnlig som hjälper till FÖRUTOM HOS KILLARNA där det ska vara en manlig.
Avsluta arbetspasset genom att plocka i ordning, städa och eventuellt laga grejer som har gått sönder. Stäm av med vaktmästare innan ni går hem så att allt är klart till nästa föreställning. Så som ni lämnar stället så ser det ut när nästa kommer.
Nu hoppas vi på att vi fyller läktaren till bredden och vi tillsammans med våra barn får en riktigt kul helg!
//Katarina
Om Någon inte kan ta sitt pass på torsdag så finns jag tillgänglig. (Har tagit ledigt från jobbet) säg bara till isåfall. Passet behöver inte bytas mot något annat.
RapporteraRapportera
Hej Veronica, Ja, Tack, gärna. :) Jag måste vara på två olika platser samtidigt på torsdag. (se Lotte Oenema + Hinke Oenema / Rum 3 + Rum 5)
RapporteraRapportera
Jag har skrivit fel mailadress till mig, rätt är katarina_ritzen@hotmail.se det är redigerat i texten här och på facebook och jag har skickat ut mail till alla om det också.
Rapporteraber om ursäkt om någon nu försökt maila till den andra mailen.
Rapportera
Miranda, ber om ursäkt, blev snurrigt med alla namn någon som kan byta ett pass från en annan dag till torsdagen?
RapporteraRapportera
Jag tar hennes Torsdag i rum 3 eller 5
RapporteraRapportera
Tack Veronica, nu är det bytt i schemat.
RapporteraRapportera
Någon som vet när man barn behöver vara där på torsdagen?
RapporteraRapportera
Skrev fel i tidigare meddelande.. jag undrar om det Gäller en timma före föreställningen för barnen? Eller tidigare?
RapporteraRapportera
Hej Veronica! Du har info om det i mailat jag skickade ut förra veckan
RapporteraRapportera
Hade missat den bifogade filen 👍 såg den nu! Tack
RapporteraRapportera