Säsongstart 2024/2025
Hej! Snart börjar innebandysäsongen 2024/25. Aspenhallen som i år får en upplyftning med nytt golv och nya läktare beräknas vara klar till tisdag nästa vecka, så efter det kan vi äntligen dra igång igen. TRÄNINGSSTART: Vi drar igång säsongen den 7 oktober och träningstider kommer vara: * Måndagar 17:30-18:30 * Torsdagar 16:30-17:30 (denna kan komma att förändras eftersom vi i dagsläget har svårt att få till tränare som kan då) MATCHER: Första matchen är planerad den 19 oktober och alla matcher för säsongen finns nu inlagda i kalendern. SERIE Från början var vi anmälda till två serier, en 2014 och en 2015, men vi var tvungna att dra oss ur en serie eftersom några barn inte planerar att fortsätta, några har hockeyn som krockar och några svarade inte på intresseanmälan. I dagsläget är vi ca 20 spelare på pappret. Men framförallt för att de som sagt att de kan bistå och träna (i den mån de kan och inte krockar med jobb/andra innebandylag) inte kan vara på flera ställen samtidigt och det har än så länge inte varit så stort intresse att hjälpa till bland övriga föräldrar. Vi är några som har sagt att vi kan fortsätta hjälpa till i den mån vi kan och har även fått in förstärkning i en tjej från damlaget (men samma sak där i mån hon hinner hem från skola och inte har egna matcher) och en förälder som erbjudit sig att ev kunna hjälpa till efter årskiftet. Men vi behöver fortfarande bli fler och det är framförallt torsdagsträningen som är den kritiska. Det viktigaste är att du intresserad av att lära dig och vill hjälpa till, för att vi ska få en så bra säsong som möjligt och det kräver inte att du är expert på innebandy idag :-) Har ni några frågor, så är det bara att höra av er! Det kommer troligtvis en kallelse till kort föräldramöte också, men troligtvis till den 14e oktober. Syns snart!
P-14/15
25 sep 2024
1kommentar
Info från föräldramötet 14/10
Hej! Det var inte så många föräldrar som deltog, så skriver ut lite här med och tack till er som kom: Försäljning: Vi kommer att sälja bingolotter till uppesittarkvällen 23 dec men inga bingolotterkalendrar i år och man har även beställt extra många bingolotter. Kan dyka upp någon extra försäljning senare under säsongen, men det är inget som är bestämt än. Kiosken: Nya rutiner där och lite nya saker t.ex. Panpizza istället för toast och vi tar endast swish, så komihåg att läsa instruktionerna som finns vid kiosken så att både öppning/stängning blir korrekt. Regler: Inga skor inne i hallen (inte ens utanför plan), inga bilar på skolområden dvs ej tillåtet att köra runt lilla röda boden och hinderbanan men ok att köra runt hallen och inget spring av barnen inne i hallen i samband med annan träning. Bara tränare ska var i förrådet och inga barn får gå in och hämta saker där. Matcher: Vi är anmälda till en serie - p14. Vi var från början anmälda till två serier, men var tvungen att dra oss ur ena när vi såg att det krockade och osäkert läge med ledare/spelare. Men vi tror att det ändå blir en hel del spel för killarna. Ingen exakt upplägg än för vilka som kommer att kallas, men vi kommer nog att kalla fler till matcher (i alla fall hemma) i år och att de som tränar mest får även spela flest matcher under säsongen. Viktigt dock att man svarar på kallelserna i god tid och har man inte svarat innan sista anmälan så är man ej med. Träningar: Måndagar har vi inga problem med ledare, men på torsdagar ställer både tiden till det (för Cassandra och Markus) plus krock med hockey för Fredrik och Stefan, så där kommer vi att behöva hjälp av flera för att kunna genomföra dessa. Tomas kan vissa torsdagar och jag kan också ibland. Truppen är färre på torsdagar och vi kan även få hjälp ibland av två tjejer från F-12/11. Så vi sa på mötet, att vi sätter ihop en liten grupp som hjälps åt att ta dessa träningar och vi försöker köra välbekanta övningar som killarna kör på måndagar och mycket match. Återkommer om den lilla gruppen i ett sms, vilka jag uppfattat som kan var med i den och om det är flera som kan bistå. Även sargen behöver upp på torsdagar så kommer även behövas hjälp med den. /Emma
P-14/15
18 okt 2024
0kommentarer
Avgifter 2024/2025
Hej! Här kommer info om årets avgifter: Medlemsavgift 100:-/spelare eller 300:- för famil. Deltagaravgift: 650:- De kan betalas in via: Swish: 123 417 13 44 Eller Bankgiro: 649-1062 Obs! Viktigt! Märk betalning med namn på spelare och lagtillhörighet. Detta behöver senast vara inbetalt till den 14 oktober för att få vara med på matchen den 19e. Ni behöver även skicka en printscreen på inbetalningen till mig, 070-367 83 90, så vi vet vilka som kan spela den 19e och kallas till matchen. /Emma
P-14/15
6 okt 2024
0kommentarer
Klubbhuset på besök 9/10 17-19
Hej! Onsdag 9/10 kl. 17-19, kommer Klubbhuset och säljer föreningens kläder. De håller till i cafeterian, Aspenhallen, som vanligt. Det finns skor, klubbor, blad och olika träningskläder till rabatterade priser speciellt under denna kväll och självklart möjlighet att prova föreningskläderna. Här kan man kolla på kläderna: Klädprofil klubbhuset 2024/2025 Välkomna!
P-14/15
27 sep 2024
0kommentarer
Avgifter och info inför kommande säsong
Hej! Nu har vi hunnit med första träningsveckan och ett föräldramöte i måndags, där det bl.a. diskuterades tränarsituationen och kommande seriespel. Nytt för denna säsong är som nämnts tidigare, att ett lag är anmält till seriespel, men även att några ytterligare personer kommer att gå in och hjälpa till på träningar, matcher m.m. Så ni kommer säkert få se lite nya ansikten under träningar och matcher framöver! Vad innebär seriespel: Seriespel innebär att vi har 14 matcher utspridda över säsongen. Matcherna spelas 4mot4 + målvakt och under 3x15 min. I dagsläget är det lite osäkert hur många vi är i laget, men det kommer förhoppningsvis klarna de närmaste veckorna. Men i och med att det enbart är ett lag anmält, så innebär det att alla INTE kommer att få spela alla matcher utan vi kommer att behöva får turas om och ha ett rullande schema. I samband med våra hemmamatcher kommer det att behövas hjälp av föräldrar i både kiosk och sekriteriat. Så vi kommer att återkomma med ett schema för det framåt. Deltagar & medlemsavgift Säsongerns första match är redan nästa helg, den 14 oktober. Inför den måste årets medlems/deltagaravgift vara betald för att man ska få spela, vilket betyder att senast måndag nästa vecka (9 oktober) behöver den vara inbetald. Deltagaravgiften är 650:- + Medlemsavgiften på 100kr/spelare eller 300kr/familj. Swisha hela beloppet till 123 417 13 44 och skicka en skärmdump till mig (Emma Söderholm) på 070-36 78 390 så har jag koll vilka som har betalat och som blir spelklara till nästa helgen (och kommande matcher). Märk din swisch med: P-14/15 + namn på spelaren Kan ni inte swisha så kan man även betala in via bankgiro 649-1062 Hör av er vid frågor eller funderingar. Hälsningar Emma
P-14/15
4 okt 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter