Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Timrå IK U8
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Timrå IK U8.
U8
Följ oss för uppdateringar
På söndag är det dags för Björnligan igen och det är vi i U8 som ansvarar för att få ordning på isen och på sidan så att matcherna kan spelas.
Som sist så tar vi emot 48 st barn och bildar 8 lag. Vi behöver ha 3 st fler utöver ledare som kan ta ansvar för ett lag.
Lag Jonas.B, Johan.M, Emil.H, Anton.Å, Jacob B, (3 personer) Martin, Alexander, Fredrik
Samling för barnen 9.30 i barackerna. Ni hjälper barnen på med utrustning. Därefter hjälper de ledare som ska ta hand om lagen, barnen att veta vad som händer så ni kan överlämna dom där, man får veta vilket lag man tillhör vid dörren på uppsatt lapp och får en väst eller tröja i omklädningsrummet.
Här kommer de arbetsuppgifter som tillkommer med tillfället.
1. Vi behöver ha ut gul/blåa avdelare på isen. Det ska vara 4 spelplaner, ni får hjälp att veta hur många det är på varje rad på plats. Alla som beträder isen måste ha hjälm. (3 personer) mattias, malin
2. Till varje lag behöver vi bänkar. Alltså 8 st. Så vi brukar låna i omklädningsrummen i barackerna, vid ingången till barackerna ute i ishallen, även i utvisningsbåsen kan det finnas. Dom ska tillbaka efter vi avslutar. Alla som beträder isen måste ha hjälm (3 personer) Johanna, Mattias, Veronica
3. Vi behöver 3-6 personer som serverar saft och smörgåsar. Saften förbereds på bricka strax innan och serveras klara så blir det enklare för barnen. Någon tömmer båset på föräldrar när det är dags för fikat. Vi kommer ha två pauser till fika, då det är många barn. De kan behöva nån som tar av hjälmar och ber dom lägga handskar bakom sig och lägga klubban på isen. Se även till att ha en soppåse till hands. malin, kenneth
4. Smörgåsar behöver vi en ansvarig som gör. Typ vetekakor med ost och lite gurka på. Ca 60 st. Läggs på bricka med plastfolié över. Antingen handlar man och bjuder på detta eller sparar kvitto och får pengarna tillbaka från föreningen i efterhand. (1 person) Ulrika
5. Ledarna och domarna som tar hand om lagen på isen önskar nåt gott till kaffet. Så nån kan kanske baka till dom eller köpa nåt. De vill ha kaffe serverat också till det så bra om nån fixar fram det då det är dags. (1 person) Annika
6. Vi kommer att behöva 4 domare. Måste åka skridskor och ha hjälm. (4 personer) william, Niklas, sigge, oscar
7. Samla ihop tröjor och västar och tar tillbaka det in till vårt kansli. (1-2 personer) Johanna
8. Speaker och klockan för pipbyte, man kan få hjälp att ställa den och visas hur man gör för start och stop om man inte kan sen innan. (1-2 personer) jessica, joakim
Svara på inlägget nedan i kommentatorfältet med uppgifter ni kan ta på er så skriver vi in alt eftersom ni svarat så syns det i inlägget vad som ingen tagit på sig lättare.
Jag kan fixa bänkarna och samla ihop västar 👍
RapporteraRapportera
Vi kan hjälpa Johanna med bänkarna och avdelare.
RapporteraRapportera
Vi kan fixa smörgåsar
RapporteraRapportera
Kan ta speaker/klockan!
RapporteraRapportera
Tar speakerbåset med Jessica.
RapporteraRapportera
Jag kan hjälpa till med avdelare och saft
RapporteraRapportera
Jag kan vara dommare och hjälpa till med avdelare.
RapporteraRapportera
Jag kan vara coach för ett lag.
RapporteraRapportera
2. Jag kan fixa bänkar samt om det behövs något mer.
RapporteraRapportera
Nummer 3
RapporteraRapportera
Jag kan ta och baka något till ledarna
RapporteraRapportera
William kan vara domare
RapporteraRapportera