Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Timrå IK U12
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Timrå IK U12.
U12
Följ oss för uppdateringar
Hej
Vi har beställt 500st bingolotter till uppesittarkvällen, alla kommer få 27 st var att sälja men vi hjälps såklart åt att få iväg dem tillsammans. Jättebra pengar till grabbarnas lagkassan. Tips att redan nu börja fråga runt innan lotterna kommer.
Mvh/ledarna
Träning | 25 nov, 16:45 |
Träning | 27 nov, 17:15 |
Träning | 29 nov, 06:30 |
Stort sammandrag Ö-vik | 21 dec, 11:30 |
Sammandrag | 11 jan, 18:00 |
Vilken uppesittarkväll, datum?
RapporteraRapportera
Pris?
RapporteraRapportera
Nu vill jag inte låta vrång, men är dessa "obligatoriska" försäljningar något som kanske borde förankras med föräldrar? 27st är ganska saftigt antal per barn, och jag liks kanske andra föräldrar ska försöka sälja dessa för andra sporter sporter också, jag har inte världens största släkt eller vänskapskrets. Jag sitter fortfarande med kolsäckar i bilen för ingen ville köpa och de var krav på antal sålda enheter per barn. Jag få inte heller sålt rätt antal enheter toa då andra lag och sporter också säljer dessa dessutom billigare än vad vi säljer dom för, betyder det att jag måste köpa 10 balar själv?
RapporteraRapportera
Jullotten, 100kr
RapporteraRapportera
Jag spelar inte bingolotto. Är det 23/12 som menas då eller? Håller oxå med om att det är väldigt många lotter per barn som ska säljas
RapporteraRapportera
Vi har inte heller släkt att sälja till utan vi köper oftast allt själv. 27st blir väldigt mycket pengar för oss.
RapporteraRapportera
Jag vill inte heller låta vrång men jag tror att det är bra att förankra sådana beslut om försäljning och andra arbetsuppgifter med de som ska utföra uppgifterna.
RapporteraRapportera
Vi har returätt på lotterna, tänker att man kan lägga manken till och sälja så mycket man kan och sedan höra av sig till varandra om någon kan sälja mer:) säljer vi alla lotter så är det 18000 till kassan
RapporteraRapportera
En god del av oss kommer nog få sälja dom för IFK Timrå också. Och lägga manken till? Hur mycket är rimligt att vi ska sälja på en säsong egentligen? Visst det ger fina pengar till lagkassan. Men någon form för rim och reson måste finnas. Många av oss har inte bara ett barn som sportar heller, så vi har flera lag, flera barn att sälja för. Och många av oss har en begränsad skara runt oss som inte själv säljer.
RapporteraJag skulle uppskatta om man kunde komma till en överenskommelse - tillsammans...och sluta bestämma att man måste sälja tex 10 balar. Eller som i detta fallet 27 lotter. Det blir ett stort kap i mångas ekonomi när man måste köpa allt själv.
Rapportera
Hej, vi har kollat med äldre lag som har slutat sälja. Dom har legat på ca. 700 sålda per år och varit 21 st i laget.
RapporteraDom har inte haft några säljkrav per spelar utan försökt göra så gott dom kan. Men ingen har sålt mindre än 20 st.
Tycker det är ett otroligt bra tillfälle att skapligt lätt tjäna fina pengar in till lagkassan. Tror vi tjänar 41 kr/lott.
Nu är vi ute i god tid och alla kan redan nu börja sälja till folk på jobbet eller be våra pojkar gå en sväng på gatan så ska ni se att det inte kommer vara några problem att vi tillsammans kan sälja 500 st. 200 mindre än årskullarna ovanför oss.
Kör hårt
Rapportera
Har vi retur rätt så är det ju bara att göra ett ryck för att sälja så mycket vi kan innan ett visst datum. Vi ska ju komma ihåg att ju mer vi kan skrapa ihop under åren fram till U15 desto mindre behöver man lägga ut inför varje borta cup, lagkläder mm. Nu har vi 4 hemma cuper kvar att arrangera så dessa bör ge en stabil grund. Det är värre för de lag som ej har haft den möjligheten pga Covid. Utifrån detta så bör vi kunna komma fram till hur mycket extra vi bör sälja/arbeta förutom de obligatoriska kraven från Timrå IK. Det kanske räcker med inventering, krattning, övriga arbetsinsatser och hoppar över försäljning av diverse lotter, kläder mm.
RapporteraRapportera
Jag kan faktiskt hålla med om att 27st lotter a 100kr låter rätt saftigt faktiskt å som många säger så bör man kanske ta en runda med oss innan man drar igång det. Men är det så att det går att returnera det så är det väl bara att försöka bli av med så mycket som möjligt. Förstår att man gör allt man kan för att få in pengar till lagkassan såklart å det är ju bra men med fler barn dom är aktiva och i fler föreningar också så drunknar man lätt i allt som skall säljas, arbetspass mm. Tanken är god men det kräver även lite eftertanke och resonemang kan jag tycka.
RapporteraRapportera
Jag tycker inte vi behöver stirra oss blinda på siffran 27. Som jag skrev tidigare så har andra lag sålt runt 700, då har vissa föräldrar sålt över hundra var.
RapporteraVi är många ledare som sliter varje dag för att våra barn ska ha det bra och kunna komma och spela hockey och ha det roligt.
Om vi inte sätter säljkrav/säljmål så kommer tyvärr vissa inte sälja något och vissa får slita som tusan. Ställer vi inte krav på att alla ska vara med på en inventering så kommer vissa inte in ställa upp m.m.
Allt handlar om att vi tillsammans måste försöka göra allt för att vi ska få in så mycket som möjligt i lagkassan för att kunna göra så mycket roligt som möjligt med cuper etc. med våra barn. Utan att det ska kosta för mycket.
Tror det handlar om att se möjligheter istället för att se svårigheterna.
Elin tror jag sålde 55 balar toapapper förra svängen. Vilket är värt en applåd i sig.
Nu lägger vi ner det negativa snacket och ger oss fan på att vi tillsammans ska sälja 500 lotter.
Rapportera
Hej,
RapporteraNär finns det möjlighet att hämta lotterna?
Med vänlig hälsning,
Tobias
Rapportera
Jag skickar ut till alla så fort jag fått hem dem :)
RapporteraRapportera