Cup Svedjeholmens IF
CupOnline: Lägg ut cupen på CupOnline i god tid.
Marknadsför cupen.
Rådfråga lag som tidigare anordnat cup.
ARBETSFÖRDELNING
CUPANSVARIG/EKONOMIANSVARIG
Ansvarig: 1 eller 2 personer.
Arbetsuppgifter: Ansvarar för att allt fungerar och fördelar arbetsuppgifterna.
Förser samtliga lag med löpande information.
Uppdaterar CupOnline informationen innan cupen. Sammankalla gruppansvariga.
Ekonomi.
Nycklar.
Skriva en utvärdering av cupen.
SPONSRING / MATCHPROGRAM / SKYLTNING
Ansvarig: 1 person, men alla i laget hjälper till att ordna sponsorer.
Arbetsuppgifter: Fixar sponsorer (samtliga i laget). Ser till så att matchannonser/logotyper kommer in, fixar spelschema och matchprogram.
Fixar med skyltar till ev sponsorer, omklädningsrum, väg, lotterier mm.
Tips: Bra att ha med telefonnummer till (t ex. materialare, lagvärd, sjukvårdare, cupansvarig) på skylten som sitter på omklädningsrumsdörren med lagets namn.
SEKRETARIAT
Ansvarig: 1 huvudansvarig + 3 personer till.
Arbetsuppgifter: Speaker, tidtagning, matchprotokoll, utvisning,
skott samt musik till samtliga matcher, cuponline, resultatanslag,
hjälper ismaskinsföraren med målen vid spolning.
Läser upp i ishallens högtalare om t ex. försäljning, sponsorer och viktigt tider att komma ihåg.
DOMARTILLSÄTTNING
Ansvarig: 1 person.
Arbetsuppgifter: Ser till så domare blir tillsatta till samtliga matcher.
Ser till att domare får ekonomisk ersättning- Cleverservice.
Domarkontakt SIF: Fredrik Gustafsson
Agera Domarvärd: Hälsa välkommen.
Visa omklädningsrum.
Visa ishallen om personen/erna inte varit här tidigare.
Se till att de får låna den utrustning som finns.
Bjud på fika.
Ta eventuella personuppgifter för Cleverservice.
Vara ett stöd och vara behjälplig under matchen vid diskussioner om domslut, diskussioner med tränare och kommentarer från läktare.
Uppföljning/Summering/Utvärdering efter matchens slut.
LAGVÄRDAR
Ansvarig: 1 person/lag. 1 huvudansvarig.
Arbetsuppgifter: Skriver infoblad till lagen med viktiga hållpunkter ex mattider, skridskoslipning etc. Tar hand om och hjälper lagen under cupen, sitter i utvisningsbåset när ”deras” lag spelar, (utdelning av medaljer till 4:e till 6:e placering). Följa med lagen till matserveringen. Behjälplig vid mellanmål. Se även flik med Lagvärd i Cuppärm.
ISMASKIN
Ansvarig: 1 person + 1 person som reserv.
Arbetsuppgifter: Spolning av is enligt schema mellan varje match.
SJUKVÅRD
Ansvarig: 1 person.
Arbetsuppgifter: Se över sjukvårdsmaterial inför cup. Ta hand om ev. skador. Ha mobiltelefon tillgänglig vid ev. behov av ambulans.
Vara tillgänglig på området.
Ev. bära gul sjukvårdsväst.
Se även flik Sjukvårdsansvarig i Cuppärm.
MATERIAL / SLIPNING
Ansvarig: Arrangörslagets materialförvaltare.
Arbetsuppgifter: Hjälpa lagen med material problem och slipning av skridskor mm.
KÖK
Ansvarig: 1 huvudansvarig + 3 personer.
Arbetsuppgifter: Ansvara för servering av lunch/middag. Tänk på allergier.
¤ Köpa in råvaror och tillaga själv. Om man väljer det kan det vara bra att ha tillgång till köket dagen innan cupen så man kan förbereda. Försöka få råvaror sponsrade.
Vi gör våra inköp via COOP Hörnett. Beställningar dit, via vårt kansli. Kontaktperson COOP Hörnett Magnus Larsson 0660-266450.
¤ Beställa färdig mat. Bra om handlar av närliggande företag t ex. Carries Catering (Solänget). COOP har också ett kök där man kan beställa mat.
¤ Alla i laget tillagar mat.
Se även flik Matgrupp i Cuppärm.
CAFETERIA
Ansvarig: 1 huvudansvarig + 5 personer.
Arbetsuppgifter: Sköta Cafeteria, fördela bakning, samordna inköp med kansli, Elv-Mari Abrahamsson, fika till domare och ledare i ledarrummet, se över toaletterna under dagen, serva sekretariatet med kaffe.
Arbetsbeskrivning för cafeterian finns inne i cafeterian på väggen vid kaffebryggaren.
Övrigt: Försäljning i ishallen? Tända marschaller?
HAMBURGERI
Ansvarig: 1 huvudansvarig + 4 personer.
Arbetsuppgifter: Arbetsschema, kolla dricka, kol/gas, hamburgare, pålägg
mm med Elv-Marie. Reserver för att stötta upp är lagvärdarna.
Ev. försäljning av kaffe i hamburgeriet?
Annan mat?
ELDNING Ordna ved och elda i korgarna och tända marschaller.
Ansvarig: Hamburgeriet
LOTTERI
Ansvarig: 1 huvudansvarig + 1 person.
Arbetsuppgifter: Organisera lotteri (priser fixar samtliga)
Ordnar även Fair-Play pris.
Övrigt: Kan rekommendera pucklotteri, godis/chipslotteri, kaklotteri, sportlotteri, 50-50 lotteri.
PRISER
Ansvarig: 1 person.
Arbetsuppgifter: Fixa pokaler pris 1 & 2, medaljer pris 3-6 (gravering) samt utdelning. Hjälp av sekretariat vid utdelning.
Diplom?
Matchens lirare pris.
BAKNING
Ansvarig: Cafeteriagruppen ger instruktioner (långpannekakor och chokladbollar t ex.)
Arbetsuppgifter: Bakning till Cafeteria.
TELEFONLISTA
Upprätta en telefonlista för arrangemangslaget och kontaktpersoner hos gästande lag.
LOGI
Kontakta Broskolan alt. Hållänget skolan. Ev. nattvakt/er kan behövas.
LEDARRUM/CUPKANSLI
U-Ledarrummet fungerar som ledarrum. Där ledare samlas och fika finns tillgängligt.
STÄDNING
Ansvarig: SAMTLIGA
Arbetsuppgifter: Städa och göra rent överallt efter cupen (hall och ev. skola).
Hamburgeri grupp: Utvändigt
Cafeteriagrupp: Cafeteria
Lotterigrupp: Hall + allm ytor
Sekretariatsgrupp: Hall + allm ytor
Lagvärdar: Omklädningsrum
När man är klar med sin del hjälps vi alla åt med det som kvarstår!
Cupinbjudan: Ex på inbjudan: Se även hemsidan under dokument eller Cuppärm.